Tidal ervaringen?

Ik leg uit HOE het werkt. (...). Verder claim ik niet dat Tidal het "beste" is en het "meeste" omvat: geen idee waarom je holle marketingtermen plots in de converstatie brengt?
Ik bedoelde niet dat jij dat allemaal claimt, maar Tidal. Alle marketingballen op aanbod en kwaliteit, maar als de UX tekort schiet en gebruikers niet eenvoudig kunnen vinden wat ze zoeken, houdt het wmb op. Spotify kan je iig veel meer naar eigen hand zetten, gebruik het ook lang niet allemaal.
MQA: dat was marketing. Het was zogenaamd "lossless", maar het was het niet. Er was best veel informatie over te vinden hoor. Het was wel sterke marketing zoals vaak het geval is in de "audiofiele slangennesten" waar je je weleens in kan bevinden zonder het meteen te beseffen, al dan niet ongehinderd door een gebrek aan technische kennis.
Het was vooral de zoveelste poging van de zoveelste tussenpartij om nog meer geld af te troggelen van, uiteindelijk, artiesten en gebruikers. Was rond de lancering juist heel weinig onafhankelijke info te vinden. Die marketing bestnd vooral uit dreigementen aan kenners die uiteenrafelden dat het vooral bullshit was.

Ik heb tidal alweer 3 jaar en ga kijken of ik als n00b van die artiest kan vinden wat je zoekt, want elke artiest heeft wel een artiestenpagina.
Voor mij is een voordeel dat dj apparatuur (pioneer/denon) tegenwoordig direct kan inladen vanaf tidal, dus je hoeft geen mp3's/flacs/wavs meer te kopen/rippen om iets te draaien.
De DRM chip in de gear zorgt ervoor dat het tijdelijk gebuffered is maar niet opgeslagen kan worden.

Laatst gewijzigd:
Net weer tien CDs besteld bij Sounds Venlo. Stelletje parasieten. Staan de albums van Comsat Angels al bij Tidal en Qwibus? Nee? Jammer joh.
1779560647319.png

Geen idee of dit is wat je bedoelt maar er staat iets.

Nee, zijn tribute bands of covers. Op de de Puisterij staan ook wat onofficiële (?) opnames. Ik vermoed dat ze compleet genaaid zijn door hun management. Of ze zijn de laatste koppige band.

Ik heb nog even in spotify gekeken wat de kwaliteit is. Als je goed zoekt kan je dat per nummer vinden. Op hoogste kwaliteit is dat voor de meeste nummers 16 bit 44,1 kHz flac. Dus hetzelfde als cd. Er is ook muziek te vinden die 24 bit 44,1 kHz flac is. Al moet ik zeggen dat het wel meer recente platen zijn en voornamelijk jazz, klassiek of een prog rock met klassieke invloeden erin met veel dynamiek en dan kan op 1 cd sommige nummers 16 bit zijn andere 24 bit. Het heeft met dynamisch bereik te maken. En of daar dan een algoritme achter zit dit of dat nummer heeft meer bereik nodig?

Verschil 16 bit en 24 bit hoor je echt niet, het is zelfs amper te meten met een nul meting.

Nee, zijn tribute bands of covers. Op de de Puisterij staan ook wat onofficiële (?) opnames. Ik vermoed dat ze compleet genaaid zijn door hun management. Of ze zijn de laatste koppige band.
Will you stay tonight is echt wel een leuk 80s nummer.

Gaat met zulke acts zelden over alleen hún streamingrecten, daar komen ze bij Spotify of Tidal hun bed niet voor uit. Gok dat de Comsats hun rechten al toen niet zelf hadden. Dan moeten ze nu net het geluk hebben in een rechtenpool te zitten met bekender werk van anderen waarover dan een streamingsdeal gesloten is. Zulke deals verlopen ook weer zodat plots een hele bulk muziek verdwijnt.

Reden te meer om, als de parasieten die we blijkbaar zijn (hoezo, denk je nu echt dat aetiesten meer overhouden aan de cds die je koopt dan aan een stream?) altijd de muziek waar we echt wat mee hebben zelf op vinyl, cd of bestand achter de hand te houden.

Als je de plaat of CD al hebt, heeft de artiest meer aan streams dan dat je de fysieke dragers afspeelt.

Ik ga er wel van uit dat de artiest, zeker tegenwoordig, meer overhoudt van de verkoop van fysieke dragers. Misschien dat die enkele topper meer aan de streams verdient. Maar is ook omdat hun publiek niet de bovenkant van de onderkant van de CD kan onderscheiden.

Maak maar eens het sommetje voor het aantal streams dat overeenkomt met de inkomsten van de verkoop van 10.000 CDs.

Verschil 16 bit en 24 bit hoor je echt niet, het is zelfs amper te meten met een nul meting.
Ik ga dat ook niet horen net zomin dat ik het ga horen dat andere aanbieders boven 44,1 kHz aanbieden. Zo ver gaat het bereik van mijn oren niet die stoppen wel bij 16 khz

Streams leveren sowieso meer op dan 10.000 niet verkochte CDs. Snap het punt niet zo hier, vooral niet in een draad over Tidal. Mensen die betalen om legaal naar muziek te luisteren parasieten noemen is tamelijk idioot. Of ben je ook een parasiet als je naar de radio luistert tenzij je alle CDs koopt van de artiesten die worden gedraaid?

Streams leveren sowieso meer op dan 10.000 niet verkochte CDs. Snap het punt niet zo hier, vooral niet in een draad over Tidal. Mensen die betalen om legaal naar muziek te luisteren parasieten noemen is tamelijk idioot. Of ben je ook een parasiet als je naar de radio luistert tenzij je alle CDs koopt van de artiesten die worden gedraaid?
En als je opzoekt wat artiesten verdienen aan een 1 cd is dat vaak ook maar 2 euro dat is ongeveer 600 streams. Ik denk dat veel artiesten het toch veel van concerten moeten hebben en merchandise.

Ik hoop dan ook niet dat je tweedehands cd’s koopt wat daar verdient een artiest helemaal niks aan.

Het lijkt me vooral iets tussen de artiest, zijn label en de streaming diensten, en zeker niet het probleem of moreel falen van de consument die gewoon netjes betaalt om muziek te luisteren.

Back