krautrock1958
Gepokt en gemazeld
Ik heb vanmiddag een account op Tidal geopend voor 60 dagen voor 2 euro (verlenging van de gratis 30 dagen) en ik had wel hoge verwachtingen omdat er meer dan 100 miljoen songs in staan.
Dus ik probeer wat dingen die minder voor de hand liggen want grote namen die zitten er wel in, zoals Steely Dan, Kruder and Dorfmeister en Gino Vanelli bijv maar dan zoek ik op Solution en krijg ik vrijwel niets te zien en het zelfde met Kayak, nog een keer geprobeerd met Frank Marino en weer niet de albums, ook geen Glass Harp, wel een enkel los nummer.
Dan wat Krautrock geprobeerd zoals Kraan en Nektar en helemaal niets, ja Kraantje Pappie dat weer wel
terwijl ik al de eerder genoemde artiesten zonder probleem op youtube kan vinden, ik wilde graag een goede kwaliteit maar heb een beetje het idee dat ik beter op youtube kan blijven luisteren?
En ja ik ben een ouwe lul dus ik wil ook wel artiesten draaien die wat ouder en minder bekend zijn in het buitenland maar ik wel kan waarderen, ik bleef een beetje achter met het gevoel dat ik dan beter youtube kan blijven beluisteren zoals ik nu regelmatig doe.
Nou had ik begrepen dat Qobuz vooral goed is als het om jazz en klassiek gaat en Spotify wel een goede sortering heeft maar de kwaliteit is minder dus ik vraag me af hoe jullie ervaringen zijn op Tidal of is Qobuz dan toch beter?
Dus ik probeer wat dingen die minder voor de hand liggen want grote namen die zitten er wel in, zoals Steely Dan, Kruder and Dorfmeister en Gino Vanelli bijv maar dan zoek ik op Solution en krijg ik vrijwel niets te zien en het zelfde met Kayak, nog een keer geprobeerd met Frank Marino en weer niet de albums, ook geen Glass Harp, wel een enkel los nummer.
Dan wat Krautrock geprobeerd zoals Kraan en Nektar en helemaal niets, ja Kraantje Pappie dat weer wel
terwijl ik al de eerder genoemde artiesten zonder probleem op youtube kan vinden, ik wilde graag een goede kwaliteit maar heb een beetje het idee dat ik beter op youtube kan blijven luisteren?En ja ik ben een ouwe lul dus ik wil ook wel artiesten draaien die wat ouder en minder bekend zijn in het buitenland maar ik wel kan waarderen, ik bleef een beetje achter met het gevoel dat ik dan beter youtube kan blijven beluisteren zoals ik nu regelmatig doe.
Nou had ik begrepen dat Qobuz vooral goed is als het om jazz en klassiek gaat en Spotify wel een goede sortering heeft maar de kwaliteit is minder dus ik vraag me af hoe jullie ervaringen zijn op Tidal of is Qobuz dan toch beter?
.