Muziek stotterd bij afspelen in cubase

Eliminator

Ingeburgerd
Heb vandaag eindelijk (de goede versie) cubase5, upgedate naar 5.5 alles werkt, alleen bij het afspelen van bijvoorbeeld de drummap, stotterd hij om de zoveel tijd.
Had dit probleem ook al met cubase 4ai , ik weet het het kan aan verschillende dingen liggen;

Latency:

heb ik gechecked met dpc checker af en toe een piek maar niet boven de grens grafiek blijft groen

Firewire kaart:

Heb bij aanschaf er op gelet dat er een Texas instruments chipset op zit (dawicontrol)

Geheugen:

Heb 4 GB geheugen dus moet inprincipe voldoende zijn.

Waar moet ik beginnen? het geld is nu al meer dan op dus een andere firewirekaart kopen/proberen is geen optie, of zou er 1 van iemand moeten kunnen lenen :koffie:

Wat kan ik nog proberen om dingen uit te sluiten of om het goed aan de praat te krijgen.
Of misschien heeft iemand nog andere suggesties wat de oorzaak zou kunnen zijn met de daarbijhorende oplossing.

Alvast bedankt.

Oh ja, weet iemand misschien hoe ik mijn cc121 kan activeren in cubase5, bij ai4 was het plug&play, bij C5 moet ik schijnbaar diverse menutjes doorploegen om het voor elkaar te krijgen :?

geen idee wat t probleem is maar de eerste remedie is bij mij normaliter: driver opnieuw installeren.

is het een desk top of laptop pc?

Heb van alles geprobeerd, het enigste wat werkt is als ik de asio driver verander van yamaha steinberg FW ASIO naar Generic Low Latency ASIO driver.

Betekend dat misschien dat toch de mr816x niet helemaal lekker werkt?
Ik zal nog eens even opnieuw de driver van dit apparaat opnieuw installeren, misschien helpt dat.

Heb de cc121 ook nog niet aan de praat, kan iemand stap voor stap vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg? in de device setup ziet ie hem wel, maar krijg hem niet aan, alleen lampje "cubase ready" knippert.

3x is scheepsrecht bij het installeren van Yamaha drivers.

Verder exact de handleiding volgen. Dit is erg belangrijk. Doe je dit niet 100%, dan gaat het sowieso niet goed. En soms dus wel 3-4x installeren voordat het echt helemaal werkt zoals het hoort. In ieder geval bij de cc121.

Thanx arno, het klopt inderdaad, voor de derde of vierde keer driver geinstalleerd en eindelijk klaar. Heeeeel apart dat dit op deze manier moet. :erm:

Nu de cc121 nog

krijg de cc121 maar niet aan de praat, heb meerdere keren driver geinstalleerd, dit hielp niet.
Toen alle software en driver ge-uninstalled daarna opnieuw geinstalleerd zoals het in het boekje staat.

:stupid leuk al die steinberg spulletjes :stupid

mjaw, heb al van alles geprobeerd wat betreft de cc121, in cubase staat hij in de device manager wel als active, maar krijg hem maar niet aan :duivels:

Nog een probleem waar ik tegen aan gelopen ben is dat ik geen geluid heb uit de mr816x als ik de audio van div. apparatuur hier op aan sluit en met midi afspeel of inspeel, het werkt alleen als ik ga recorden en er een audiotrack van maak. Dus alle midi-apparatuur moet via mijn mixer.
Ligt waarschijnlijk aan de routing van in en outputs, maar krijg dat ook niet voor elkaar, wat ik ook probeer.
Heel frustrerend :stupid

Heb een externe mixer maar kom kanalen tekort, dus wil diverse apparatuur aansluiten op de mr816x.

Maar ik snap niet dat de audio wat bij inputs er in gaat niet direct uit de output 1&2 (master output) komt, terwijl wel de leds branden dat ze signaal ontvangen, maar stuurt het dus niet door naar de outputs. waarschijnlijk stuurt de mr816x het signaal eerst naar de DAW en dan terug naar de outputs.
Maar kan het in cubase5 de kanalen nergens linken, terwijl het met ai4 wel kon.
Daar kon je de in en outputs van de mr816x makkelijk instellen en linken.
Heb de manual van cubase en de mr816x beide doorgelezen maar kan hier nergens iets concreets over vinden.
Cubase5 heeft dan misschien wel meer mogelijkheden, maar vindt het tot nu toe nog niet echt overzichtelijk.
Maar misschien is dit een kwestie van gewenning, als ik het eerst maar eens voor elkaar krijg.
Ik moet toch direct geluid kunnen krijgen bij het afspelen van (de audio van) mijn miditracks over de mr816x, zonder het eerst op te nemen op de audiotracks (zonder geluid) en dat ik dan eindelijk de opgenomen audio eindelijk hoorbaar kan maken.
werkt nogal omslachtig. :gaap:

De mr816x geeft wel signaal door van bijvoorbeeld input 3&4 naar master output 1&2 wanneer cubase afgesloten is, via mr editor kon ik dit makkelijk routen.
Het probleem/instelling moet hem dus wel in cubase 5 zitten.
Snap er geen :kont: meer van, betaal je 450 euro en werkt het nog minder dan de gratis bijgeleverde versie :duivels:

Nou is alleen de vraag, ligt het aan mij, is het een instelling in cubase die ik over het hoofd zie en hier op dit forum nog niet benoemd is of ligt het aan cubase5?

Aangezien ik de cc121 ook niet aan de praat krijg, en de mr816x ook met moeite aan de praat heb gekregen na vele installs van de drivers, denk ik dat het allemaal niet optimaal werkt en min of meer een bug is in de software.
Maargoed zeg het maar. :? weet het ook niet meer.
Is het raadzaam alle drivers cubase enz enz. er af te mikken en dan alles opnieuw of zal dit weinig uithalen?

net weer bijgeleverde versie ai4 geinstalleerd, en alles draait perfect ook de cc121. :?

maar wil natuurlijk wel met cubase5 gaan werken, iemand suggesties?
C5 opnieuw instaleren? of zou dat niet helpen :?

De mr816x en de cc121 zouden juist erg goed moeten werken met C5, maar ze werken elkaar juist alleen maar tegen lijkt het wel.

Als het met AI4 werkt, moet het ook met C5 (nieuwste update 5.5) vlekkeloos werken. Als alle hardware in AI4 herkend wordt, doet het dat in C5 ook. Ik zou dus nu C5 opnieuw installeren, nieuwste update 5.5. eroverheen en C5 dan goed instellen.

En het heeft idd veel meer instelmogelijkheden dan die AI versies, maar je kunt er dan ook veel meer mee. Zoek anders even wat video tutorials op op Youtube, dat kan ook nog wel eens verderhelpen.

Veel verder kan ik je zo ook niet helpen. Helaas is niet alles op afstand te doen. Mijn vermoeden is wel dat het puur aan de instellingen ligt, dus niet aan de hardware of aan Cubase zelf.

P.S. Routing van je audiopoorten moet je deels maken in VST connections (aan/uit zetten van poorten) en deels in de inspector/mixer (welke input op welk kanaal, en naar welke poort van de aktieve outputs), allemaal binnen Cubase.

Back