Sad pianobeat "Sad" 'RinaldoBeatz'

Luister je je eigen track weleens nadat je hem naar mp3 hebt gerenderd?

Heb hem van ellende uit gezet omdat ik veel kraakjes en plopjes hoor.
Verder:
- Drums klinken erg dof en teveel op de achtergrond
- Drum sequence voel ik niet en lijkt wel offbeat op sommige momenten

Voel hem ook niet.

Afin mixtechnische kritiek.. daar kan je wat mee:
Je moet je trek grondig mixen. Met name een compressor op je drums kan geen kwaad.
De bassdrums zijn niet goed gelayerd. Gebruik je Fruity? Zet dan Fruity Limiter uit in je Master kanaal (bij je fx channels). Zend iig alle instrumenten naar hun eigen mix kanaal en zorg dat geen enkel instrument het rood haalt (als je fruity gebruikt.. kan je hierna FL limiter weer aanzetten of gebruik Maximus of Soundgoodizer).

Als je dit doet zit alles drumtechnisch goed in je mix.

Of neem je beats maken niet zo serieus?

Ik gebruik Cubase en ik neem beats maken heel serieus, daarom vraag ik ook hier naar enige kritiek voor een zo genaamde... verbetering. Met de kicks had ik een probleem want ik had mijn drums in battery geopend en 2 icks gelayerd, 1 ietsje uitgetroken en verlaagd en de ander in zijn stand gelaten toen heb ik op de snare een chorus effect gezet wat beter uitkwam met het layeren van nog een snare toen dus de hele drum gemixt werd met deze chorus. En ik kon op de een of andere manier niet alle drums appart in een apparte midi zetten, waarom? (Ongekende oorzaak).

ik beluister mijn beats altijd nadat ik ze op mp3 farmaat heb gezet, maar het schijnt dat ik een kut geluidskaart heb en dat gedeuns.

je hebt gewoon snoeiharde clips in je claps, vertel me nou niet dat je die niet gehoord hebt? dacht hier dat m'n laptop in 2en brak. qua arrangement wel aardig, maar technisch echt broddelwerk

Seconde 43....seconde 45.....Wow dit gaat niet goed.....OPNIEUW :frons:

Ik zou meer aandacht besteden aan de overall sound van je werk, drums lijken uit een oude bandopnemer te komen ergens achteraan de zaal in een stoffig hoekje

Beetje langdradig naar mijn smaak, maar dat mag, het is tenslotte alleen maar een beat.

:biertje:

Als je het mij vraagt ongeveer 83 keer beter

Nu is het leuk om eens naar te luisteren ;) :okdan:
Ik ben geen detaillist en hou wel van een inperfectie hier en daar, 'k zie dat meer als een beetje eigenwijsheid van de maker zeg maar ;)
Het storende is weg 8):okdan:

mooi

Groetjes

Als je het mij vraagt ongeveer 83 keer beter

Nu is het leuk om eens naar te luisteren ;) :okdan:
Ik ben geen detaillist en hou wel van een inperfectie hier en daar, 'k zie dat meer als een beetje eigenwijsheid van de maker zeg maar ;)
Het storende is weg 8):okdan:

mooi

Groetjes

Dank, Dank.

Kan me trouwens iemand vertellen waar je echt lekkere hiphop drums kan samplen? Ik ben namelijk op zoek naar wat cleanere kicks en van die hi hi-hats zeg maar.

Dank, Dank.

Kan me trouwens iemand vertellen waar je echt lekkere hiphop drums kan samplen? Ik ben namelijk op zoek naar wat cleanere kicks en van die hi hi-hats zeg maar.

Tja die kan je bijna uit iedere plaat wel halen, ik EQ drums ALTIJD voordat ik ze sample, beetje meer bass, wat hoog eraf zodat de hihats niet scherp klinken, echt ik haal dope drums uit een plaat die een week oud is of 1 die al 30 jaar oud is, dat maakt niks uit.

Devies blijft wel luisteren en samplen, in 9 van de 10 gevallen hoef ik dan ook niks te layeren aangezien bijna al die drums al enigzins zijn bewerkt met een compressor etc... om dik te klinken, voordat ik ze sampelde.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Devies blijft wel luisteren en samplen, in 9 van de 10 gevallen hoef ik dan ook niks te layeren aangezien bijna al die drums al enigzins zijn bewerkt met een compressor etc... om dik te klinken, voordat ik ze sampelde.

+1...ik blijf er bij dat mensen 'dikheid' of 'vetgehalte' TE vaak proberen te halen uit layeren, in de zin van sounds OP ELKAAR.
Gebruik maken van meerdere kicks of snares is niet gek maar laat ze allemaal hun eigen funktie binnen de beat hebben. Dikte probeer je te verkrijgen:

1) inderdaad voor het samplen: goede sounds zoeken, de goede kick/snare/hh (luister de hele track goed af waar de lekkerste zitten en ga niet altijd voor die ene die het makkelijkste te pakken te krijgen is. Die platen zijn al dik door een productie/mixproces heen gegaan namelijk)

2) De weg naar de input van je sampler; wat gebeurd daar, sample je rechstreeks, zit er een mixer of andere randapparatuur tussen...wees daar dan creatief mee om wat meer beef mee te geven.

3) De keuze van sampler als je meerdere opties hebt. Sommige hebben beef en punch lekker voor kicks (ja ja mensen, hardware maakt uit...en zo dus ook verschillende sofware pakketten!) andere weer heerlijk crispyness voor je HH's

4) In je mix proces pas. Niet altijd alles eerst op kanaal niveau gaan checken...maar eerder stap 1 t/3 uitvoeren...vervolgens een genadeloze beat maken, het ritme/groove'je dus en laat daarin zoals die hiphop boys vaak doen alle sounds lekker met en tegen elkaar werken. Die interferentie zorgt juist voor spanning in je beat. Daarna kan je nog van alles gaan uitspoken op kanaalniveau tot je een ons weegt, maar dan ter correctie of vetverhogend! niet elk tikje, ruisje, verkeerd startpuntje, kraakje, oversturinkje hoeft negatief te zijn...als het werkt werkt het

Dit bovenstaande is niet alleen een oldskool approach maar kan, als je m voelt, voor alle stijlen binnen hiphop werken.

Echt wat een uitleg Manu. :okdan: :halleluja

4) In je mix proces pas. Niet altijd alles eerst op kanaal niveau gaan checken...maar eerder stap 1 t/3 uitvoeren...vervolgens een genadeloze beat maken, het ritme/groove'je dus en laat daarin zoals die hiphop boys vaak doen alle sounds lekker met en tegen elkaar werken. Die interferentie zorgt juist voor spanning in je beat. Daarna kan je nog van alles gaan uitspoken op kanaalniveau tot je een ons weegt, maar dan ter correctie of vetverhogend! niet elk tikje, ruisje, verkeerd startpuntje, kraakje, oversturinkje hoeft negatief te zijn...als het werkt werkt

:okdan::halleluja .......

Zoals mijn collega vanmiddag: Limburg, om spitten en herbevolken.

Back