hulp nodig backlight s2800!

Dnomyar

BAMKNAL
Hey,

Heb net de Efoil vervangen bij mijn s2800 alleen hij doet het dus gewoon niet!
Erg frustrerend allemaal, heb hem nu nog open liggen dus mischien dat 1 van jullie mij wat verder advies kan geven over dit probleem.

Gr ray

Let op voor de vingertjes hé

De voedingspanning van een EL is minstens 100V en 150hz, kan meer zijn

Er zit dus een spannings omvormertje voor je EL die van bv 5V dc 100V ac maakt

Heb het zelf nog niet voorgehad met mijn spullen maar weet van lezen dat die voedingkjes ook graag eens stuk gaan.
Zoemen doen ze ook graag, maar dat is welbekend bij velen :biertje:

Suc6 en laat es weten hoe het gaat :L

Groetjes

Sorry heb geen ervaring wel wat theoretische kennis maar ook die is al van voor de EL lcd tijd.

waarschijnlijk meer dan 1 onderdeel

Een spoel, iets wat die spoel 150keer per sec onderbreekt (schakeling of ic?) een condensator en nog wat dingetjes
Ook kans dat die onderdelen afgeschermd zijn met een metalen kap (dat kan nogal storing uitzenden).

Je komt nu wel in het domijn waar je een service manual nodig hebt en wat spullen om te meten lijkt mij + wat soldeer handigheid.

Meten is Weten :biertje:

't Anwoord is niet veel maar ach, ik ben ook maar een hobbyist ;)

Uit intresse was ik nog even aan het googelen gegaan.

Hier een voorbeeldje van el inverters (voedingkies)
Zo zie je hoe die er ongeveer uit zien ;)

http://www.lcd-module.com/deu/pdf/zubehoer/el-inverter.pdf

In princiepe zou je kunnen een ander inverter kunnen inbouwen en die van de s2800 helemaal niet meer gebruiken, dan sluit je de draadjes van de el op het nieuw printje aan en nog 2 draadjes voor de voeding en klaar.

geen idee hoe moeilijk of makkelijk het is om akai onderdelen te krijgen, soms is een oplossing met andere onderdelen even goed en minder rompslomp met onderdelen zoeken

Back