Filter met LFO als effectapparaat

toetsenistje

resonerend lid
Ik zoek volgens mij iets heel simpels maar kom er niet uit met 'googlen'.
Ik zoek een hardware filter met frequentie/resonantie instelling (handmatig) volgens mij doet dat bijv. de Moog MF01 (helaas mono), echter daarbij wil ik de mogelijkheid hebben om een (liefs sinusvormige) LFO in te kunnen schakelen zodat de ingestelde sound gaat bewegen (Phaser), ik heb dit nl. geprobeerd met mijn DX7 als klankbron en de VST van de Korg MS20 (alleen het filter dus) daarachter en dat klinkt fantastisch. Is er een hardwareapparaat wat dit kan? (stereo in/uit, filter LP met freq/res instelling (handmatig) en een lfo?

bedankt alvast
Marcel

De korg monotron kan dat ook, heb je meteen het MS-20 filter. Helaas is hij alleen mono..

Wel grappig dat op de Korg site er wel zo mee geadverteerd word:

"Features the same classic analog filter found in the legendary Korg MS-10 & MS-20"

Maar ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat de MS10 en 20 niet 100% dezelfde filters hebben...

tomkahn schreef:
Helaas is hij alleen mono..

Koop je er toch 2?? :)

In de moog filter zit geen LFO, maar je kan er wel een in patchen (van een andere moogerfooger bv).

Je kan ook een paar doepfer moduletjes (lfo, multiple, 2 filters) in zo'n minicase (http://www.thomann.de/be/doepfer_a100mc_raw.htm) steken - kan je zelf je filters kiezen en nog wel meer leuke dingen mee doen. Komt wellicht wel op in totaal zo'n 300 a 400 euri.

En kan een sherman dat ook niet ?

Joris

Moog heeft toch wel een Moogerfooger Filter met syncable LFO? of moet het perse met midi, want die van Moog zal wel via triggers gaan

In de moog filter zit geen LFO, maar je kan er wel een in patchen (van een andere moogerfooger bv).

Je kan ook een paar doepfer moduletjes (lfo, multiple, 2 filters) in zo'n minicase (http://www.thomann.de/be/doepfer_a100mc_raw.htm) steken - kan je zelf je filters kiezen en nog wel meer leuke dingen mee doen. Komt wellicht wel op in totaal zo'n 300 a 400 euri.

En kan een sherman dat ook niet ?

Joris

Waarom zo moeilijk? Electrix filterfactory is stereo, heeft midi, is te synchen, klinkt lekker en is te vinden voor rond de 200 euro....

Een door een lfo gemoduleerd filter is geen phaser maar een wah wah... Anyway, de Sherman heeft inderdaad een lfo en klinkt erg bruut. Je moet die ruwe sound wel willen natuurlijk :)

Bedankt alvast voor de enorm snelle reacties, even naar bovengenoemde apparaten gegoogled, ik hoef geen extreme sounds, ben erg saai dus middle of the road filters zijn goed genoeg voor mij.
De Akai MFC42 en de Electrix zijn precies goed, alleen niet mee nieuw te verkrijgen, is al alternatief de JOMOX T-RESONATOR iets (volgends de specs ook filter met LFO) of is dat alleen voor House en andere moderne toestanden (ai,ai ik word al oud).

Nog een stem voor de Filterfactory. Precies leuk, een boel filterbank met goeie sound & features voor niet al te veel geld.
Doet precies wat je wilt (mono 4 pole / stereo 2 pole), LFO met 5 waveforms (incl. random), met sync aan MIDI clock op instelbare ratio (3:1, 2:1, 1:1, 6:1, 1:2, 1:4 - eigenlijk zou ik nog wel een langzamere ratio willen hebben).
Daarbij ook nog inzetbaar als envelope follower. De 'buzz' overdrive vind ik ook lekker!

Bedankt alvast voor de enorm snelle reacties, even naar bovengenoemde apparaten gegoogled, ik hoef geen extreme sounds, ben erg saai dus middle of the road filters zijn goed genoeg voor mij.
De Akai MFC42 en de Electrix zijn precies goed, alleen niet mee nieuw te verkrijgen, is al alternatief de JOMOX T-RESONATOR iets (volgends de specs ook filter met LFO) of is dat alleen voor House en andere moderne toestanden (ai,ai ik word al oud).

sherman en ts resonator van jomox kunnen je sound slopen sommige willen dat :P:D:luv:

door de feedback toevoeg knobbies
sommige willen eenschoon signaal pad ....met aleen wat wobble lfo modulatie
kan ook met een sherman / resonator

aleen koop dan een simpler leuk kleiner filter

dees is ook niet verkeerd een emulatie van veeeeeel moddellen van line 6
goed merk wat ik weet
line6 filter pro filter floor unit

dees;

ow kzie datje nu ook kleine modelletjes heb

Nog een stem voor de Filterfactory. Precies leuk, een boel filterbank met goeie sound & features voor niet al te veel geld.
Doet precies wat je wilt (mono 4 pole / stereo 2 pole), LFO met 5 waveforms (incl. random), met sync aan MIDI clock op instelbare ratio (3:1, 2:1, 1:1, 6:1, 1:2, 1:4 - eigenlijk zou ik nog wel een langzamere ratio willen hebben).
Daarbij ook nog inzetbaar als envelope follower. De 'buzz' overdrive vind ik ook lekker!

syncable datwistk niet !!!!!!:engel:

Wat ik vaak doe is het bpm halveren en dan de sequnces twee keer zo snel programmeren......dan gaat je delay erg langzaam en hoor je ook beter de triplets enzow.

grtzz Bruce

Back