Welke Nederlandse (modulaire)synths zijn er?

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Al een poos vraag ik me af welke Nederlandse (modulaire) synths in de loop van de tijd er zijn geweest. Vul het lijstje verder aan .......

Zover ken ik:
(JSH) E-pro : Scorpion, Minisynth en Spirit
Tidal : Modulair Quad Filter
Rob Hordijk's Design : div. modules
Phillips : PCM
Synton : Syrinx, Synton3000, Fenix en div. vocoders
Syntecno : TB clone

Voor mengtafels en mixers:
D-R
Novanex

Voor speakers, versterkers en crossovers:
SA (Stage Accompany)

Laatst gewijzigd:
Cirko - The Hound (hele vette analoge polysynth uit Eindhoven)
Solina: String Ensemble en String Synthesizer

BTW: Novanex maakte ook (bas)gitaarcombo's, amps, speakers, zanginstallaties en nog een hele hoop meer. Was best goed spul voor die tijd en het kostte aanmerkelijk minder dan de import-merken

BTW: Novanex maakte ook (bas)gitaarcombo's, amps, speakers, zanginstallaties en nog een hele hoop meer. Was best goed spul voor die tijd en het kostte aanmerkelijk minder dan de import-merken
Ik heb een oude Novanex 20ch 2aux mixer, deze klinkt imo wel eerlijk, en ik heb eens een gitaarspeaker van ze gezien.

Dom van me dat ik Solina in het rijtje vergat..
En van Cirko - The Hound had ik nog nooit gehoord en/of iets gezien :okdan:

2 DCO's per voice en een analoog filter. Er waren meerdere voice set ups te krijgen, van 2, 4, 6 etc, tot 16 voices. Ik heb de handleiding nog op m'n server staan: http://www.sternstudio.com/cirko_hound/manual/hound203.pdf

Qua klank kwam 'ie het meest in de buurt van de Matrix 1000. Niet verkeerd, maar ook niet super bijzonder. Hoewel, bijzonder was 'ie wel, de mijne had serie nummer 16 en was één van de laatsten die is gemaakt. Heb hem een paar jaar geleden verkocht aan een forumlid, maar die heeft hem ook weer verkocht zover ik weet.

Ik heb er helaas geen een meer. Toen ik ± 17 jaar geleden in de duitste techno scene zat hadden we een TB303. Een van de broertjes Schouten was een kennis van mij en hij wilde toen o.a. mijn TB303 lenen. Die hebben ze toen helemaal nagemeten e.d. om zo een clone te kunnen maken. Wij hebben er toen diverse van hun gekocht en sommigen doorverkocht in Duitsland. We hielden er 2. Toen mijn band uitelkaar ging hield ik de originele TB303 en de TBS303's zijn naar een ander bandlid gegaan. Die heeft ze overigens nog steeds.

Ze klonken te gek en waren erg makkelijk te programmeren. We hebben er erg veel platen mee gemaakt en ook erg veel mee opgetreden.

Chauvenist die ik ben .... het 'made in Holland' gehalte zal in mn studio nog verder omhoog gaan :okdan:

Ben hard aan het sparen voor een Synton Fenix XL..
Als de Fenix XL niet wordt geproduceerd, dan bestel ik een leuk systeem bij Rob Hordijk, een aantal Wiard/Malekko modules en Makenoise Maths plus QMMG

Zadok products deed iets met synthesizers. Ik weet dat ze een apparaat hadden ontwikkeld voor de M1. Iets met een diskette station.

En mengtafels was/is er ook iets van Ela. (of zo iets) Ik heb er wel mee gewerkt in een radio studio.

Zadok had een expansie voor de Wavestation waarmee je je eigen samples kon gebruiken als waveform. Ik ben achter een paar aangeweest maar steeds ontbrak de speciale kabel en/of card.

Wat is/was je artiesten naam? Ben wel beniewd.

Grtzzz Bruce

Ik heb er helaas geen een meer. Toen ik ± 17 jaar geleden in de duitste techno scene zat hadden we een TB303. Een van de broertjes Schouten was een kennis van mij en hij wilde toen o.a. mijn TB303 lenen. Die hebben ze toen helemaal nagemeten e.d. om zo een clone te kunnen maken. Wij hebben er toen diverse van hun gekocht en sommigen doorverkocht in Duitsland. We hielden er 2. Toen mijn band uitelkaar ging hield ik de originele TB303 en de TBS303's zijn naar een ander bandlid gegaan. Die heeft ze overigens nog steeds.

Ze klonken te gek en waren erg makkelijk te programmeren. We hebben er erg veel platen mee gemaakt en ook erg veel mee opgetreden.

Al een poos vraag ik me af welke Nederlandse (modulaire) synths in de loop van de tijd er zijn geweest. Vul het lijstje verder aan .......

Zover ken ik:
(JSH) E-pro : Scorpion, Minisynth en Spirit
Tidal : Modulair Quad Filter
Rob Hordijk's Design : div. modules
Phillips : PCM
Synton : Syrinx, Synton3000, Fenix en div. vocoders
Syntecno : TB clone

Voor mengtafels en mixers:
D-R
Novanex

Voor speakers, versterkers en crossovers:
SA (Stage Accompany)

tbs303

ook nederlands en verbonden met de syntecno lees t forum
:P

maar die tidal = hollandese whoo
waar wordt ie verkochht aleen in duitsland
?

zover k weet [ergaat een draad nog over ergens ....] was de tbs de voorloper vd syntecno ..wsas een ruzie mbt de midi interface
:okdan:

iig hadden de eerste syntecno de juiste b nog wat transistorren erin latern warebn t andere d8ik

scorpion / spirit lijken me leuke bakkie swels gezien, nooit gehoord
werl cem based a like bakkies

En natuurlijk D&R, die maken nog steeds studio maar vooral broadcast consoles. En Dateq, ook Nederlands.

DATEQ NEDERLANDS OKDANN
WEL DE MEEST BEGEERDE ..TEKNO MIXERTJES..ZIE ZE VAAK

den datje in us of a .. vaker die glim pioneer mixertjes zie ..bling he

was symetrix ookniet nederlands compressors enso ???

Back