Welke Nederlandse (modulaire)synths zijn er?

Er was ooit een modulair systeem zonder rack. Losse doosjes die je in elkaar kon pluggen. Was bedoeld voor onderwijs. Volgens mij was dat ook van Synton.

Ik weet dat er een Synton College is...
wederom een zeldzame rarititeit uit de keuken van Bert Vermeulen
2-3 jaar geleden werd er 1 te koop aangeboden op MP

Dat Dateq ook Nederlands is betwijfelde ik, had het ooit ergens gehoord ...
voor dj's een onmisbare tool met hele goede eq's

@R-ond:
De Tidal wordt helaas niet meer geproduceerd. Wat ik via i-net heb achterhaald is dat Theo de ontwerper/bouwer van Tidal uit Enschede komt en door ziekte genoodzaakt was om te stoppen. Imo erg jammer want het is een obscuur bakkie.... minder duister dan een Sherman maar vrijwel altijd bruikbaar... Me is ook erruggg happy met deze bak :luv:

Ik weet dat er een Synton College is...
wederom een zeldzame rarititeit uit de keuken van Bert Vermeulen
2-3 jaar geleden werd er 1 te koop aangeboden op MP

Dat Dateq ook Nederlands is betwijfelde ik, had het ooit ergens gehoord ...
voor dj's een onmisbare tool met hele goede eq's

@R-ond:
De Tidal wordt helaas niet meer geproduceerd. Wat ik via i-net heb achterhaald is dat Theo de ontwerper/bouwer van Tidal uit Enschede komt en door ziekte genoodzaakt was om te stoppen. Imo erg jammer want het is een obscuur bakkie.... minder duister dan een Sherman maar vrijwel altijd bruikbaar... Me is ook erruggg happy met deze bak :luv:

grrr zat net te denken aan ziet ipv een sherman toch te ..en tidal was niet te gek priced
ook
jammer gemiste kans

grrr zat net te denken aan ziet ipv een sherman toch te ..en tidal was niet te gek priced
Ron de Quad Plague Bearer's is imo een goede en zeer betaalbaar alternatief voor de Tidal.

De verkoper van de mijne vertelde dat de nieuwprijs eur.666 was :duivels:
Een Duitse gast met ruim 150 positieve (100%) feedback bood op ebay de zijne aan met een startprijs van eur.450 of ruilen voor een FB2 aan. Mail gestuurd, Ebay veiling werd stopgezet, geld overgemaakt en met veel vreugde via de post ontvangen. Voordat ik de Tidal via de post ontving had de verkoper al een 2e hands FB2 gevonden; hij blij, ik ook errug blij :D

De Scorpion en Spirit heb ik nog nooit gehoord of in het echt gezien. Zonder Boemtjsak's post/foto's had ik ze niet eens gekend. De Minisynth (1vco) van E-pro klinkt krachtig met/door alle CEM's die erin zitten. De Spirit (2vco's) wil ik graag eens horen!

Een Böhm Modular, ook een CEM-bak; zie tonyblack.org lijkt me ook zeer vet.... maar ja das Duits en dat mag pas 11 juli na de 2-1 overwinning van Nederland weer hé ;)

Laatst gewijzigd:
Hoe zit het eigenlijk met de DGS Spider?

Ik heb er wel eens over gelezen in oude music makers.

was een soort MS-20 achtig ding qua vormgeving, ook semi-modulair.

werd aangeprezen als beter dan de Arp 2600....

ik heb er nooit 1 gezien en weet niet of ze ooit echt in productie zijn gegaan

Holy Crap. Die SAM1 shizzle heb ik ooit bij Saris nog eens mee zitten spelen (toen ze nog bestonden dus). Zadok ja. wist niet dat dat Nederlands was. maar een van die apparaten had een loopje van MARRS - pump op the volume, dus alhoewel ik niet wist wat het was of deed, wilde ik t gelijk hebben (had toen ECHT de ballen verstand van samplers en synths en shizzle :-P

Ja, Zadok / Double Dutch SAM-1. Werkte op Korg M1 en Wavestation.

SAM-1.jpg

http://www.deepsonic.ch/deep/htm/zadok.php

Er zat een enorm commercieel drama-verhaal omheen, maar dat hoort zo in synthland geloof ik... :D
Prototype ontwikkeld door een tweetal TU studenten, gefinancierd en op de markt gebracht door Zadok Bob B. Nog behoorlijke tijd had hij spares liggen, een jaar of 18 geleden heeft hij daar de laatste paar van in elkaar gezet meen ik me te herinneren.
Zadok zat in Voorburg, ik kwam er vroeger wel es, Bob deed in die tijd ook wat import van o.a. Quasimidi spullen. Daarnaast maakte Zadok een tijdje software, oa. 'WinAudio' - een eenvoudig maar leuk multitrackpakket, uit de tijd dat harddiskrecording nog niet echt vanzelfsprekend was, en de DAW's nog gewoon sequencer heetten... ;)
Inmiddels is Bob er (dacht ik) mee gestopt, en doet wat in de educatieve sector.

Back