Systemen van de maand April

fuse

Gepokt en gemazeld
Motivatie van keuze was een optimale prijs/prestatie verhouding. Je kunt sneller spul kopen maar dat kost uiteraard meer geld. Maar vaak ben je dan slachtoffer van prijsafroming. Je kunt ook wat beknibbelen op onderdelen zodat je meer voor je geluidskaart overhoud. Maar kan aanbevelen om A merken te kiezen die goede ondersteuning aan hun klanten bieden. Met goedkope taiwanese merken is het maar de vraag of je er op lange termijn blij van wordt.

PHP:
Systemen van de maand:

AMD Systeem 
Moederbord:	Asus A7N8X Deluxe		 158
CPU:		AMD XP2800+			 199
Koeler:		Zalman		 		  45
Geheugen:	512Mb PC3200 x2			 170
DVD+RW		NEC ND-1100A DVD+RW+R		 198
Behuizing:	AOpen Silent			 125
HD0:		Maxtor 80Gb			 102
HD1:		Maxtor 120Gb			 126
Videokaart:	Club 3D Ati 9500		 208
Monitor:	17 of 19			 250
Muis/Keyboard/Floppy en de rest			 100

Totaal						1681

Intel Systeem
Moederbord:	Asus P4G8X deluxe		 212
CPU:		Pentium 4 266 FSB533		 259
Geheugen:	2x512Mb RDRAM			 140			

Totaal						1765
Let even op dat dit dagprijzen zijn van tweakers.net en het dus de goedkoopste wat er te krijgen is in nederland. Afhankelijk van je dozenschuiver welke marge's hij hanteerd. Maar let hier goed op want het kan je echt honderden euro's besparen door bijv via internet iets te bestellen. Service kan je voor betalen, maar uit eigen ervaring zou ik zeggen. Verwacht er niet teveel van.
Hier valt duidelijk op dat de prijzen tussen de twee weinig uit maken. De performance zal ook weinig uitmaken. Als je het sneller RAMBUS geheugen voor de intel wilt gebruiken dan ben je al snel 200€ meer kwijt en die geheugens zijn moeilijker te krijgen bij de winkel om de hoek.

PHP:
Aanbevolen voor midi en audio:
(Ik heb niet naar de allerallerallerlaagste prijzen gezocht!)

Software:
Windows XP Pro					 172
Windows XP Pro OEM (alleen bij computer)	 109
McAfee antivirus				  29

Steinberg Cubase SX				 398
Steinberg Cubase SL				 749
Cakewalk Sonar 2				 698
Emagic Logic platinum 5 (laatste versie)	 879

Midi controller:
Emagic 		MT4				 125
		AMT8				 433
		Unitor2			 	 599
Steinberg 	Midex 3				  89
		Midex 8				 399
Midiman 	2x2				  79
		4x4				 133
		8x8				 366

Geluidskaart:
-Low		M-audio audiophile		 199
		M-audio Revolution 7.1 		 129
		Maya audiotrack 44		 139
-Mid		M-audio delta 1010LT		 300
		M-audio delta 1010		 749
		Motu 828			 915
		Presonus Firestation		1088
-High		RME Hammerfall DSP		 539
		Motu 2408Mk3			1290
		Motu 896			1725
		01X				1500

Nou ja, het is weer eens een zooitje. Maar deze bijlage is gewoon platte tekst.

Attachments

• systeem_van_de_maand.txt
    948 bytes · Bekeken: 164
Ziet er vrij goed uit, alleen WEER dezelfde opmerking als vorige keer: waarom beperk je je zo in de opsomming van geluidskaarten? Som dan liever geen geluidskaarten op, of geef een completer overzicht (no offence meant ;))

01x komt toch pas in september uit? De advies prijs was voor zover ik weet 1700 euro, weet je zeker dat hij nú al voor 1500 leverbaar is?

Ik had ik een zoekmachine die prijs gevonden. :)

Maar volgens mij is hij nog niet leverbaar.

En al die audiokaarten. Weten jullie wel hoeveel merken/modellen er zijn? Dat is gewoon niet te doen om die bij te houden. D'r zijn wel wat sites toch die daar wat dieper op ingaan.

Origineel geplaatst door fuse

...
En al die audiokaarten. Weten jullie wel hoeveel merken/modellen er zijn? Dat is gewoon niet te doen om die bij te houden. D'r zijn wel wat sites toch die daar wat dieper op ingaan.

Klopt, daar heb je gelijk in. Misschien dat we een andere onderverdeling kunnen maken, bijvoorbeeld iets meer op merk, en dan 1 type kaart noemen?

Re: Systemen van de maand April

Origineel geplaatst door fuse

PHP:
Systemen van de maand:

AMD Systeem 
Moederbord:	Asus A7N8X Deluxe		 158
CPU:		AMD XP2800+			 199
Geheugen:	512Mb PC3200 x2			 170

Totaal						1681

Even wat opmerkingen over dit systeem.

Als koeler adviseer ik een Thermalright SLK-800 heatsink i.c.m. een Thermaltake Smart Case Fan II. Pietsje duurder, maar veel betere koeling en net zo stil.
Als behuizing zou ik niet kiezen voor een case met PSU, maar een losse Antec TruePower 380 nemen. Een stuk stiller en een veel meer juice leverende en stabielere voeding.
Uitgaande van de situatie waarin je deze pc voor muziek gaat gebruiken, wil ik het advies geven om niet te gamen op deze bak. Dus, Ati eruit, Matrox G550 Milennium erin. Stuk goedkoper maar superieure 2d. Passief gekoelt en dus stil. Gamen kan je vergeten, dit is alleen 2d.
Wat betreft geugen is PC3200 nog niet zo heel erg interessant. De stabiliteit laat vaak te wensen over en het meeste geheugen draait op zeer behoudende timings. Neem liever 2 reepjes a-merk PC2700 dat op zeer aggressieve timings kan draaien. Dit is over het algemeen veiliger, want stabieler, en in de meeste gevallen gewoon sneller vanwege de timings.

Trouwens, wat betreft PSU en en VGA is dit natuurlijk ook van toepassing op het P4 systeem.

ik heb Corsair DDR333 (CL2) geheugen....

kost wel wat, maar denk niet dat je met een audiosysteem moet bezuinigen op geheugen...

en volgens mijn onderzoek toendertijd was er niks beters/snellers....

Laatst gewijzigd:
Een knappe CP2700 module is nu gewoon goedkoper dan een knappe PC3200 module.
Pas met de nieuwe nForce chipset die gaat uitkomen die nu ook 'officieel' een fsb van 400MHz ondersteunt en goede gecertificeerde reepjes PC3200, liefst i.c.m. een Barton 400fsb, is het pas interessant om voor DDR400 te kiezen.

Sinds wanneer is Cubase SL duurder dan Cubase SX :confused:

Je hebt gelijk Cubase SX en SL had ik omgewisseld.

Audiophile

Audiophile

Peter Verspuy heeft momenteel de Audiophile voor 199 euro te koop

Zo eindelijk geld voor een computer. Ga toch maar voor een p4 met asus moederbord weet
alleen nog niet welke de gewone zeg maar of die met hyper threading. Heb er niet echt
veel verstand van. Fuse zijn systeem van de maand April lijkt mij een goede optie.
Mischien kan hij me nog wat tips geven of mischien een systeem van de maand Mei plaatsen.
Dus Fuse als je dit leest en nog ideetjes heb please let me know.

THNX!!!!!

Ik w8 ff tot juni als je het niet erg vind. ;)

De prijzen zijn minder geworden ondertussen maar zoveel nieuws is er niet uitgekomen op wat PIV bordjes na.

Vergelijkbare discussies

Back