Zooo, daar ben ik ook weer, laat ik me ook maar eens ff bemoeien met dit interessante onderwerp:
- Kijk, als je hier dan komt, en je gaat je bemoeien met dit alles met je grote mond, weet dan wel "waar" je het over hebt,
en ga dus niet verhalen ophangen die je toevallig ergens anders hebt gehoord en vervolgens ff de toffe pik uithangen en met gevaarlijke technische termen smijten! Kijk alleen al eens naar vergelijkingen van mensen hier tussen pc's en wat er voor een argumenten gebruikt worden! Ik vind het zelfs een beetje triest, alsof we hier een wedstrijd "wie is hier de gene met het meeste aanzien en de slimste hersens" houden ofzo.
- Dat Jantje hier in dit onderwerp op een aanvallende en bedreigende toon tegen Sjaak zegt dat een goedkope oplossing voor een VST system link een moederbord met een onboard geluidskaart is, volgens mij is Jantje dan niet helemaal op de hoogte van hoe zo'n systeem nou precies in elkaar zit, want ten eerste heb ik nog nooit een moederbord gezien met SPDIF waarbij je ook een SPDIF-"ingang" hebt, en die zal je toch nodig hebben om simultaan I/O verkeer te realiseren, verder heb ik ook nog nooit zo'n onboard geluidskaart gezien die hoger komt dan 44.1 khz, om het maar niet over de latency te hebben, en uiteraard moet het een geluidskaart zijn die met het "ASIO" protocol overweg kan, dat zit er in dit geval dus ook niet in. En, duurkoop is lang niet altijd goedkoop! De duurste modellen van bepaalde produkten zijn lang niet altijd veel beter dan goedkopere modellen, het is vaak bijv. ook de naam. Zoals bijv. moederborden Jantje, neem 2 moederborden met dezelfde chipset, de een van Hatjiwawa is 100,- euro en de ander van Asus wel 220,-. De duurste van Asus heeft als xtra: een LAN aansluiting, onboard geluid, een PCI slot meer en meer inbegrepen software en de kleur v/d printplaat is mooi blauw (hoihoi joepieee). Nou, ga jij me nu vertellen dat de Asus beter gaat presteren dan de ander? K dacht t nie he, ze hebben allebei nog steeds dezelfde FSB, dezelfde processorsocket, dezelfde geheugen bandbreedte, dezelfde IDE controllers en de rest, en zo kan ik nog wel honderden voorbeelden geven waarbij zelfs een goedkopere totaal andere configuratie beter werkt dan de duurdere. Dit zijn maar voorbeelden die toevallig betrekking hebben op dit onderwerp, verder "no bad feelings" of wat dan ook voor wie dan ook (voordat ik iemand kwaad op mn dak krijg)
- Je kan gewoon niet zeggen dat AMD of Intel beter is, het is bijna allemaal slap gelul waar het over gaat hier, het is zoals iemand hier al eerder zei: Het gaat erom met wat voor een andere hardware je te maken hebt, en erg belangrijk: hoe je je systeem onderhoudt en hebt ingesteld! Ik heb vele AMD en Intel systemen gezien die allemaal perfect dienst doen als audio workstation!
En als laatste: Laten we hier nou niet van die ruzieende discussies gaan houden over wie het nou het beste weet, want al die mensen die vol verwachting en spanning dit onderwerp gaan lezen zijn gewoon spontaan de kluts kwijt!
Als je echt ergens iets vanaf weet, deel het dan! En als je dan onverhoopt toch fout bleek te zitten, wees dan sympathiek en sportief en geef toe dat je fout zat en/of probeer open te staan voor andermans verhaal en zet de boel weer recht, en ga dan alsjeblieeeeft niet alsnog proberen het laatste woord te hebben, das namelijk best wel irritant.
Verder respect en het beste voor iedereen hier, en dat we allemaal maar mooie muziek en geluidjes mogen maken, op wat voor een manier dan ook!!!