waar kun je de beste pro-audio pc kopen?

kraworst

Stamgast
een goed geconfigureerde pc voor muziiek doeleinden is wat anders dan een
huis tuin en keuken computer bij de pc boer.
Maar ...wie verkoopt dat spul tegen aanvaardbare prijzen.of moet je dan toch naar het buitenland uitwijken??;)

ehm ik zou zeggen gewoon wél naar de Alternate gaan hoor.
sinds W7 valt er niks meer te "tunen/tweaken" en iedereen kan prima zelf z'n Cubase installatie en soundcard driver zelf installeren toch?

koop gewoon de snelste processor en schijven en het meeste geheugen dat je budget kan veroorloven. iedere passieve videokaart is prima en neem een stille kast.
succes!

ehm ik zou zeggen gewoon wél naar de Alternate gaan hoor.
sinds W7 valt er niks meer te "tunen/tweaken" en iedereen kan prima zelf z'n Cubase installatie en soundcard driver zelf installeren toch?

koop gewoon de snelste processor en schijven en het meeste geheugen dat je budget kan veroorloven. iedere passieve videokaart is prima en neem een stille kast.
succes!

+1

Zelf samen (laten) stellen. Dan heb je exact wat je wilt en wordt je niet afgezet onder het mom van 'speciale DAW computer', terwijl het een gewone PC is met eventueel alleen wat stillere (duurdere) koelers erin.

@arnomusicman
Wat is volgens jou de betere stille koeler?

Wat vinden jullie van de volgende config.?

Asus P6T SE series Mainboard, Intel i7-930 2.80Ghz,

8 GB DDR3 1333 MHz 4x2GB
DVD±RW Nec 5240 22x dual layer SATA
8x USB,2x Firewire,4x PCI-E
Silent CPU Cooler, Triple Channel DDR-3 Memory
Videokaart: Geforce 9400GT 512MB PCI-E
Gbit LAN on board
650W stille voeding
Dual Head VGA/DVI kaart,
250 GB Systeem HDD
1TB Data HDD merk:Seagate 7200rpm SATA2
(2 losse harde schijven)

lijkt me prima
neem aan dat systeemschijf SSD is?
zou als videokaart ATI 44xx series passive nemen is goed genoeg en scheelt een hoop lawaai en hitte t.o.v. 9400GT

gooi dit in je mandje op Tweakers.com en dan zie wat de laagste prijs is waarvoor je dit kan bestellen. succes! gun je locale klonenboer 25€ voor het in elkaar schroeven en dat is het dan wel (p.s. vergeet je DAW & Win7 licentie niet)

Config ziet er goed uit:
Ik zou voor een passief gekoelde videokaart gaan. Het zijn net die kleine fans die geluid maken.

Ik heb m'n pc nog gesilenced met een sound damping kit. ( klik ). Dan hoor je je HD's niet eens meer ratelen.
Als je de Intel 930 omruilt voor een 920, dan heb je deze set er al uit.

Wellicht heb je nog geld voor een Intel SSD Harddisk als opstart schijf voor alleen Windows. Hierdoor wordt je hele systeem zeker sneller.
En dan doe je je twee Seagates in (Raid0 of Raid1) voor alle programma's, samples, ed.

Verder ziet je setup er goed uit !

@karstieman
Betekent dus dat je 3 harddisks in je pc hebt zitten? 1 intel SSD en 2 Seagates?

Hebben jullie wat voorbeelden van goede passieve gekoelde videokaarten?

@karstieman
Betekent dus dat je 3 harddisks in je pc hebt zitten? 1 intel SSD en 2 Seagates?

Hebben jullie wat voorbeelden van goede passieve gekoelde videokaarten?

Yep, dan heb je 3 hd's in je pc.

Wat betreft de videokaarten: neem een recente versie van Ati of Nvidia met de outputs die je wil (bijv. 2x dvi) en zoek dan hiervan naar een passieve versie.
Het merk maakt niet zoveel uit, want de chipset komt toch van ATI of Nvidia.

Ik weet niet wat de preciese specs zijn van de P6T SE, maar ik heb de P6T, en gebruik tripple channel geheugen (3x2GB). Dat is nog weer een fractie sneller. Maar het zal niet zo heel veel uitmaken.

Van koelers heb ik zelf geen verstand, ik heb gewoon aangegeven dat de computer stil moet zijn (bij de lokale PC boer laten samenstellen), en dat is 'ie.

P.S. Ik heb ook 3 HD's in mijn computer, is een aanrader! 1 voor systeem, 1 voor recording, 1 voor samples.
En dan nog een externe netwerkschijf om het geheel te backuppen!

Ja, enigszins teleurstellend uiteraard. Maar in deze tijd van oranjegekte en voetbalhype moet 'ie toch even ingekopt worden.

ik had ook wel een Imac (27" I7)
wel aanschaffen,echter bestaat er geen mogelijk om je Uad kaarten erop aan te sluiten. Op een mac-pro kan dat wel,maar die zijn erg duur en qua specificaties ook weer niet zo uptodate meer.Dus dan maar een pc

Windows op je SSD,maakt dat cubase eb plugins wel sneller? Volgens mij heeft dat als enige vordeel dat je systeem sneller opstart of niet?
WAt is beter 8gb met SSD of 12gb onder SSD??

Windows bestanden worden voortdurend geladen, dus windows op je SSD maakt alles sneller ( dan op een 'gewone' Harddisk ).
Cubase zal er niet veel sneller van worden, plugins ook niet. Je zet tenslotte alleen Windows op je SSD.

Mits je niet werkt met enorme sample librairies, heb je absoluut het meeste voordeel aan 8GB met SSD.
Check gewoon tijdens het werken op je huidige systeem maar eens hoeveel RAM je gebruikt.
Aan de hand daarvan kan je zien of je nog iets meer nodig hebt, of enorm veel meer.

Back