Wat is de beste bladmuziek website

coinoperator

Gevorderd Kakofonist
in de ban
Wie weet welke download site het beste is.
Ik ben nadrukkelijk niet op zoek naar illegale downloads enz.
Legaal gratis is natuurlijk altijd prima

Er zijn diverse websites die het nodige tegen een jaarabonnement aanbieden.
Ook een paar waar je je scheel betaald met een pay per download of token systeem.

Wie heeft er ervaring met zulke sites.

Ik begeleid graag mijn vrouw die dwarsfluit speelt en dan is het wel handig de bladmuziek te hebben.

Ikzelf gebruik Musescore (zonder abonnement)
Maar zoals al deze websites waar mensen zelf bladmuziek op plaatsen, zijn er regelmatig fouten te vinden. Vooral bij de minder populaire nummers.

Een andere manier is vanuit de midi files de bladmuziek zelf te maken met het programma Musescore (musescore.org)
Het is meer werk en je moet al midi files hebben die geen fouten hebben of op de verkeerde manier gespeeld zijn.

Ik vul sheet music in op YT van een bepaald iemand.Meestal vind je daar een hele hoop.Het is geen bladmuziek, maar als je wat onderlegt zijt in noten lezen is dit spotgoedkoop,gemakkelijkste manier om nummers te spelen, sla het op en je kunt het later weer ter hand nemen.🦣

Hola.
Ik bezit bergen bladmuziek.
Geef een titel op
En als ik het heb.
Stuur ik het.

Groeten van andreos

Afhankelijk van je speelstijl en genre zijn gitaar tabs ook een mooie oplossing. Voor pop kan ik daar meestal prima mee uit de voeten tenzij het wel erg exotisch wordt.

Een andere manier is vanuit de midi files de bladmuziek zelf te maken met het programma Musescore (musescore.org)
Het is meer werk en je moet al midi files hebben die geen fouten hebben of op de verkeerde manier gespeeld zijn.
Zou je zoiets niet automatisch kunnen omzetten in Cubase? Van midi file naar score editor.

Zou je zoiets niet automatisch kunnen omzetten in Cubase? Van midi file naar score editor.
Ik ben niet bekend met Cubase, maar weet wel dat in het uitgebreide pakket van Studio One er ook zo een functie zit. Zelf nooit gebruikt (heb ook alleen de Artist uitvoering en die heeft dat niet).

Als het in Cubase zit, zou je die zeker ook kunnen gebruiken.

Ik gebruik Musescore met een Pro+ abonnement en een Songbooks abonnement die je toegang geeft tot de muziekboeken van Hal Leonard (staan ook op de musescore site).
Het pro+ abonnement is wel iets wat je minimaal wil denk ik, dit geeft je toegang tot alle scoresheets die een Pro markering hebben, plus alle officiele scores van uitgevers (die vaak van betere kwaliteit zijn). Ook heb je met een Pro abonnement de mogelijkheid om te printen en te exporteren, met name dat exporteren is handig als je het bijvoorbeeld lokaal in je Forscore app wil zetten.

Ik kan echt niet meer zonder, voor mij is dit de beste site op internet op dit moment zoals ik het gebruik.

Kosten voor een pro+ vallen wel mee, dat is 49,95 per jaar, maar dan heb je toegang tot miljoenen scoresheets. Een songbooks abonnement is wel prijzig, dat is 150 euro per jaar, maar goed dat is alleen als je ook toegang wil tot die Hal Leonard collectie, voor mij is dat een goede deal, want dan hoef ik die boeken nu niet los te kopen.

musescore ziet er als volgt uit, voor een volledig abonnement, maar je kunt ook al gratis beginnen voor alleen free scoresheets.

musescore.JPG

En je vrouw heeft er ook nog wat aan, want er staan ook de nodige boeken voor fluit arrangementen die zij kan gebruiken.
musscoreflute.JPG

Laatst gewijzigd:
Mijn dank
Het is wel duidelijk dat het deze gaat worden.

Uitprinten is een must.
in duplo, 1 op de lessenaar van mijn vrouw die dwarsfluit speelt en 1 bij mij op de Korg Krome die op zulke momenten meestal als piano dient

Mijn dank
Het is wel duidelijk dat het deze gaat worden.

Uitprinten is een must.
in duplo, 1 op de lessenaar van mijn vrouw die dwarsfluit speelt en 1 bij mij op de Korg Krome die op zulke momenten meestal als piano dient
Hou er wel rekening mee, dat de muziekboeken niet uitgeprint mogen worden, deze kun je alleen in de app zelf openen of via de website, de scoresheets mogen wel geprint worden.

Als ik een nummer uit een muziekboek zelf wil bewaren dan maak ik daar screenshots van en voeg die toe aan forscore., dat kun je uiteraard wel uitprinten.

wat ook nog wel een goede tip is, op musescore kun je ook filteren op scores, daar vind je ook scores voor bijvoorbeeld flute en piano samen. (met name in de pro sectie)
Hier is zo'n voorbeeld en dat lijkt me perfect voor jullie situatie, in dit voorbeeld heb je de fluit party bovenin en daaronder de piano begeleiding.
musescoreflute.JPG

Back