Maestro (=Moog) MP phaser

murphf

Stamgast
Niet mijn advertentie. Heb zelf wel net zo'n phaser. Klinkt heerlijk, geluiden zijn moeilijk te omschrijven, maar ik zou zeggen "luxe" of zijdezacht, ook over synths. Gaat van subtiel tot zeer heftig.

maestro_mp-1_004.jpg

http://link.marktplaats.nl/359432747

Is ontworpen door Moog voor Gibson (werkend onder de naam Maestro/Norlin). Werkt ie op dezelfde manier als de 12 stage phaser?

Kijk hier voor meer info: http://www.effectsdatabase.com/model/maestro/tfc/mp1

aight thanx voor de tip
hes mine :)

aight thanx voor de tip
hes mine :)

zoooo
egt leuk vintage ding [zietr niet uit maar astie t doet zoastie moet
mooi man

moog ook voor meastro rontwoorpen ???
d8 aleen ism obie

moog ook voor meastro rontwoorpen ???

Yup. Maestro had zeker gevoel voor wat goed was. Eerste serie pendalen is door T. Oberheim ontworpen. Tweede serie, die grote zilveren met de grote wielen aan de zijkant (handig voor gitaristen, kun je met je voet aan de knop draaien, terwijl je speelt en kan je dus meteen horen wat er met het geluid gebeurt - wordt "total foot control" genoemd, toepasselijk op een avond als vandaag) eind jaren zeventig door B. Moog.

Van die phaser bestaat ook nog een luxere uitvoering met een draaischakelaar op de bovenkant. Deze heet Stage Phaser:

http://www.modezero.com/maestro-stage-phaser.htm

Dat is de grootste uit de hele serie die uit vijf verschillende pedalen bestaat:

- Phaser
- Stage Phaser
- Fuzz
- Fuzztain
- Parametric Filter

Allemaal erg toffe pedalen.

Yup. Maestro had zeker gevoel voor wat goed was. Eerste serie pendalen is door T. Oberheim ontworpen. Tweede serie, die grote zilveren met de grote wielen aan de zijkant (handig voor gitaristen, kun je met je voet aan de knop draaien, terwijl je speelt en kan je dus meteen horen wat er met het geluid gebeurt - wordt "total foot control" genoemd, toepasselijk op een avond als vandaag) eind jaren zeventig door B. Moog.

hahaclockwork oranje had ik sinds vandaag ook nog nie van gehoord hehe
wel nu dusa viade sud afrikanishe couranten

ook moog dus op meastro

nou hij is binnen me zus had hem opgehaald voor me
wat een enorme unit grootste pedaaltje dat ik heb :P passen denk ik wel 4 van die bosspedaaltjes in.
veel lak schade. en het batterij houdertje moet is even vervangen.
maar mag niet klagen denk ik voor die 55 euro.
mischien binnen kort eens een phaser vergelijk draadje open nemen we een mooi loopje en die halen we allen door onze phaserers heen(eenvooreen:D) en dan posten we ze hier om te patsen

nou hij is binnen me zus had hem opgehaald voor me
wat een enorme unit grootste pedaaltje dat ik heb :P passen denk ik wel 4 van die bosspedaaltjes in.
veel lak schade. en het batterij houdertje moet is even vervangen.
maar mag niet klagen denk ik voor die 55 euro.
mischien binnen kort eens een phaser vergelijk draadje open nemen we een mooi loopje en die halen we allen door onze phaserers heen(eenvooreen:D) en dan posten we ze hier om te patsen

55eu is idd instapbedrag..:_0

Zijn grote broer, de Maestro Stage Phaser, is bijna twee eer zo breed:)

Op deze foto staat helemaal linksonder de Phaser, en twee pedalen rechts daarvan de Stage Phaser.

Attachments

• Maestro-Pedals.JPG
    Maestro-Pedals.JPG
    148,9 KB · Bekeken: 80
Klinkt de stage phaser eigenlijk hetzelfde als de "gewone" phaser die half zo groot is? (Behlave dat ie een extra optie voor schakelbare snelheden heeft)

Op deze foto staat helemaal linksonder de Phaser, en twee pedalen rechts daarvan de Stage Phaser.

ah ja maar dat valt niet meer onder groot he, dan is het giganties ;).
Ik zie dat jij ook kan toevoegen aan de phaser vergelijk topic.
maar eeuh hoe maak hem open mrblom? zie nergens schroefjes ofzo... :P en wil toch wel graag dat batterij houdertje vervangen zodat ik hem kan testen.

Klinkt de stage phaser eigenlijk hetzelfde als de "gewone" phaser die half zo groot is? (Behlave dat ie een extra optie voor schakelbare snelheden heeft)

Ze hebben kwa klank veel gelijkenis ja.
Ik weet niet of het klankgedeelte van beide phasers technisch identiek is.
Maar op het gehoor zou ik "ja" antwoorden op je vraag.

maar eeuh hoe maak hem open mrblom? zie nergens schroefjes ofzo... :P en wil toch wel graag dat batterij houdertje vervangen zodat ik hem kan testen.

Dat is erg ingewikkeld.
In die wielen zit een gaatje.
Als je door dat gaatje een imbussleutel steekt kan je een schroefje losschroeven.
Dan kan je het wiel eraf trekken.
Daarachter zitten de schroeven waarmee je de complete zijkant los kan maken.
Daarna kan je de onderkant eruit schuiven en dan wijst de rest zich wel vanzelf.

MAAR:
Die imbus is gebaseerd op inches.
Dus een standaard imbusje past net niet.
En het schoefje zal erg strak zitten.
Als je eigenwijs gaat pielen met net niet passend imbusjes zul je het schroefje slopen en dan ben je erg ver van huis.

MAAR TWEE:
Als het je gelukt is het imbusje los te krijgen dan kan je het wiel eraf trekken.
Maar als je pech hebt zit het vanwege de leeftijd van het apparaat misschien erg vast (door vuil of andere redenen).
Als je te hard trekt heb je kans dat je de inhoud van de potmeter waar het wiel aan bevestigd zit mee naar buiten trekt.
Oftewel: hele potmeter naar de klote.
En je raad het al: die potmeters hebben weer geen standaard afmeteringen zoals wij die kennen in Europa. Dus een nieuwe potmeter die mooi past vind je niet zomaar.

veel succes :D

Dat is erg ingewikkeld.
Als je door dat gaatje een imbussleutel steekt kan je een schroefje losschroeven.
Daarna kan je de onderkant eruit schuiven en dan wijst de rest zich wel vanzelf.

MAAR:
Als je eigenwijs gaat pielen met net niet passend imbusjes zul je het schroefje slopen en dan ben je erg ver van huis.

MAAR TWEE:
Als het je gelukt is het imbusje los te krijgen dan kan je het wiel eraf trekken.
Maar als je pech hebt zit het vanwege de leeftijd van het apparaat misschien erg vast (door vuil of andere redenen).
Als je te hard trekt heb je kans dat je de inhoud van de potmeter waar het wiel aan bevestigd zit mee naar buiten trekt.
En je raad het al: die potmeters hebben weer geen standaard afmeteringen zoals wij die kennen in Europa. Dus een nieuwe potmeter die mooi past vind je niet zomaar.

dus je zegt eigenlijk dat het makkelijker is omgewoon de draadjes van het batterijhoudertje aan de oude draadjes vast te monteren = :D

Dat is erg ingewikkeld.

MAAR:

MAAR TWEE:

:luv:

dus je zegt eigenlijk dat het makkelijker is omgewoon de draadjes van het batterijhoudertje aan de oude draadjes vast te monteren = :D

Ow ja absoluut!
Als dat mogelijk is zou ik ZEKER niet het hele bovenstaande verhaal uit gaan voeren!

ok dan your the man!
dat is zeker mogelijk de draadjes en het lipje zitten er nog aan aleen is het stukje waar je de plus in klikt weg

Back