Vers

Alpha

Ingeburgerd
Hey allemaal, ik ben dus nieuw alhier.
Ik heb al jaren een passie voor synths en het lijkt me dat hier een boel gelijkgestemde boeiende mensen toeven.
Al vele jaren maak ik verschillende elektronische muziekstijlen en het plan is uiteraard om dat ook nog vele jaren te blijven doen.
De apparatuur die ik hiervoor momenteel gebruik bestaat uit een Nord Lead 2, een Juno 106, een virus TI, een XP-80 en een novation X-Station voornamelijk als supermakkelijke controller voor mijn JX-8P (het verbaasd me een beetje dat niet meer mensen die combinatie overwegen).
De gebruikte sequencer is Cubase en ik luister af op een setje Dynaudio bm6.

Mijn laatste project was in het psy trance genre en ik heb onder dat laatste project 2 albums uitgebracht en er zal nog 1 laatste album volgen.
Eigenlijk ben ik uitgekeken op dit project en ik ga nu iets helemaal nieuw starten (nog niet nader bepaald).
Hip hop spreekt me wel aan en het lijkt me dat hier nog veel ruimte voor vernieuwing is.

Ik ben opgegroeid met een obsessie voor de muziek v Ed Starink en dit materiaal heb ik werkelijk grijsgedraaid.

Ik lig al dagen wakker van de combinatie om een vol basgeluid uit 1 van men synths door een gitaarpedaal te sleuren. Zou dit geen suppermaffe basslines opleveren?
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring mee?

Welkom! Door wat voor gitaarpedaal wil je je basgeluid gaan sturen? Wat voor effect bevat in jouw ogen een supermaffe bassline?

Welkom! Door wat voor gitaarpedaal wil je je basgeluid gaan sturen? Wat voor effect bevat in jouw ogen een supermaffe bassline?
Wel ik heb eigenlijk niets van ervaring met deze gitaarpedalen maar naar mijn mening zou door de vervorming van dit pedaal een boel harmonischen gecreƫerd kunnen worden. Het zou dan gaan over genre overdrive/distortion en aanverwanten.

Je werkt met deze pedaals in mono, maar vermits bass veelal het beste overkomt in power en plaatsing als mono-signaal zou dit geen probleem mogen opleveren. Al bedankt voor de reacties!

Back