djrazor
Cortex Driller
In hoeverre is het mogelijk om de (range van de) releasetijd van een compressor aan te passen? Heb er hier eentje die niet sneller gaat dan 100 ms en in sommige gevallen zou het gewenst zijn dat deze wat korter kon (zo'n 50 ofzo). Het liefst zou ik willen dat de range van de releasetijd vergroot zou kunnen worden, maar het zou ook al mooi zijn als de release gelijkmatig verkort zou kunnen worden.
Is dit een kwestie van wat componenten vervangen door onderdelen met andere waardes of is dit niet zo eenvoudig?
Het betreft overigens een C-Com Opti van Samson. Ik heb hier vooralsnog geen servicemanual van gevonden.
Is dit een kwestie van wat componenten vervangen door onderdelen met andere waardes of is dit niet zo eenvoudig?
Het betreft overigens een C-Com Opti van Samson. Ik heb hier vooralsnog geen servicemanual van gevonden.

Er moet best wel wat gebeuren volgens mij om die attack time kleiner te laten worden. Ik heb zelf altijd een dbx166xl gebruikt, erg goed betaalbaar en heeft 3ms tot 340ms voor 15dB gainreduction. kost 2de hands soms nog net geen 100euro. Ik zou daarvoor die Samson gewoon verkopen.