Als ik mijn sinus bass afspeel op A# dan klinkt ie goed maar als ik em op F afspeel dan staat hij teveel op de voorgrond... Hoe kan ik die goed gemixed krijgen? Ik heb een mp3tje met een voorbeeld toegevoegd...
Ik snap precies wat je bedoeld,,,,,, bij mij werkt het niet als ik een limiter gebruik,,, het gekke is ook dat je de meters niet meer uit ziet slaan terwijl je hem toch duidelijker hoort. Het zal dus blijkbaar aan ons gehoor en de positie van je speakers liggen,,, dat sommige klanken beter worden waargenomen dan andere.
Mischien moet je maar gewoon met de velocitie klooien, zodat je die a minder note on geeft dan de andere ofzo.
op bepaalde sinus bas toonhoogten resoneert mijn complete slaapkamer ook mee...denk dat dat ook meespeelt (snare drum hoor je vanzelf roffelen enzo hehe)
Origineel geplaatst door bobaphat Ik snap precies wat je bedoeld,,,,,, bij mij werkt het niet als ik een limiter gebruik,,, het gekke is ook dat je de meters niet meer uit ziet slaan terwijl je hem toch duidelijker hoort...
dat is helemaal niet zo gek want een sinus heeft maar 1 harmonische inzich en is qua volume altijd gelijk welke freq dan ook... het heeft te maken met de range van je speakers/eigen oren en de vorm van de ruimte waar je je in bevind...
simpelste oplossing is idd gewoon DIE tonen die te hard klinken wat zachter te zetten qua velocity waarden...
Origineel geplaatst door Sycorax Als ik mijn sinus bass afspeel op A# dan klinkt ie goed maar als ik em op F afspeel dan staat hij teveel op de voorgrond... Hoe kan ik die goed gemixed krijgen? Ik heb een mp3tje met een voorbeeld toegevoegd...
.maar aléé gast...
zet dan de velocity van die Bb(& geen A# mits je in Eb dorisch zit te werken) wat minder.
Of kies een iets betere bass-sound.
rule nr xx : vertrouw niet op je metertjes, maar op je oren (op een paar uitzonderingen na dan...)
kijk voor de lol eens naar een frequentiekarakteristiek van eender welke (deftige) track...
dan valt je zo op dat naarmate de freq stijgt het volume ervan daalt...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.