1) 30 seconden van Madonna's versie (namelijk het begin van het nummer en een 15 seconden van het refrain) zijn in 2007 uitgelekt, van de "Rain Tapes" (de demo's die voor het Erotica album waren gemaakt).
2) Hetzelfde jaar (omdat de eigenaar van de originele demo GEEN volledige versie wilde delen) heb ik met veel inspiratie een full-length versie van gemaakt, met eigen teksten.
3) Heb toch voor gekozen dat de versie die op youtube staat de "Dubstatic" versie is, i.p.v. het album version. Ook om nadere problemen te vorkomen i.v.m. copyrights en dergelijke.
De bassline is op kleine radiospeakertjes bijna niet te horen. De guitar riff is best prima, zelf ingespeeld? De vocal verzuipt wat in de galm, maar misschien is dat de bedoeling. Piano staat wat mij betreft erg zacht. Blazers vind ik niet mooi. Beat + Guitar vind ik het beste van je song. + de videoclip.
De bassline is op kleine radiospeakertjes bijna niet te horen. De guitar riff is best prima, zelf ingespeeld? De vocal verzuipt wat in de galm, maar misschien is dat de bedoeling. Piano staat wat mij betreft erg zacht. Blazers vind ik niet mooi. Beat + Guitar vind ik het beste van je song. + de videoclip.
Bedankt voor de feedback! Kijk, zo kan ik iets mee doen...
De riff is zelf-ingespeeld i.d.d... Wat betreft de bassline, misschien moet ik de mix nog bekijken want het is een oude track, daarom denk ik zelfs dat de piano en de bass wat zachtjes klinken.
Ook de "upload" naar youtube was wat klote naar mijn mening, ik hoor een storende ruis die niet op de originele lossless wav staat...
Ik heb n.a.v. van de tips lichte aanpassingen gedaan. Bassline is meer aanwezig, ook de piano en heb een "crash" toegevoegd ergens (dat was in de oorspronkelijke mix wel aanwezig maar had vergeten om te fixen)
Klinkt al veel beter. Ik zou bij de bassline zorgen dat je er ook wat hoog in mixt. Of luider zetten misschien? Vocal is ook al veel beter (ook al is het niet m'n smaak ;-))
Klinkt al veel beter. Ik zou bij de bassline zorgen dat je er ook wat hoog in mixt. Of luider zetten misschien? Vocal is ook al veel beter (ook al is het niet m'n smaak ;-))
Heb alleen de bassline al behoorlijk hoog gemixt, maar dan de "go-dubs" sectie is de oorspronkelijke mix (dus je hoort dan het verschil) en de andere instrumenten kan ik niet meer vinden (nummer is van 2007 en heb alleen de bassline, de blazers en de vocals van het originele nummer ... De rest (beats, percussie en guitar) heb ik later toegevoegd...
Ik kijk verder wat ik kan doen en heel erg bedankt voor je commentaren, met dat soort feedback kan ik wat meer leren!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.