Hardstyle-feedback nodig

Hij heeft wel wat! Alhoewel dit soort muziek niet mijn ding is, vind ik het interessant gedaan

Ik vind het flinke bagger, sorry.
Komt ook omdat ik hardstyle (tegenwoordig) zo zuigend vind, omdat het allemaal hetzelfde is.
Dit lijkt ook al zoiets van, 200 keer gehoord in een andere nummer.
Spijt me van deze comment verder, ergste die ik gemaakt heb, maar ik zou echt proberen wat unieks te doen.
Doe gewoon wat leips, een snare ofzo die groots klinkt, weet ik het.
Of een fluit erin.. iets met emotie.. bedoel, dit is niet echt wat.
Dat vind ik vaak jammer van hardstyle.
Je hoort vaak commentaar op bv. trance, maar daar hoor ik dan vaker veel unieks en meer emotie.

Als je iets wil maken dat wordt herinnerd en mensen over terug spreken, zelfs vaker gaan luisteren (woohoo!) moet je echt iets gaan veranderen en niet die lompe style melodie elke keer hetzelfde doen als in elk hardstyle nummer.

Eh ja sorry he, dit moet je absoluut niet persoonlijk opvatten, maar puur om de muziek > hardstyle.
Betreft dat vind ik het wel goed klinken.

Vind t niet ranzig genoeg.... 'wel eens van sidechaining gehoord? )hoor ik helemaal niet... (ook mijn smaak niet... hou van D&B en van gebeuk... maar dit beukt niet,,) En idd t melodietje doet z,n dinkie wel.. maar af en toe helemaal over de kop gooien en verranzen.....

De kick is niet vuig genoeg, mag nog wel wat smeriger, of wat verder uithollen. In het begin klinkt ie als een kapotte plastic emmer (dit hoeft niet slecht te zijn hoor). Jammer vind ik de subbas die je toevoegt na de korte break. Ik begrijp dat je een stuk laag wilt toevoegen, maar deze is naar mijn smaak te wollig, waardoor je de punch in je kick wat verliest. De synths zijn wat te lief, een beetje detunen doet misschien wonderen. En ik mis ook compressie, beetje sidechainen en de boel gaat wat meer pompen. En natuurlijk je beats lekker brickwallen met een compressor/limiter tot je oren gaan bloeden.

Ik zeg nix..

Klinkt mij een beetje "kinderachtig" in de oren.
Ik bedoel daar mee dat het hardstyle achtig is, maar dan voor kinderen op de basisschool. Dus net niet. Erg braaf.

Paul

Het klinkt allemaal erg vierkant (blijft), omdat je bijna alles precies op de tel speelt. (melodielijn). Het wordt dan ook erg eentonig.

De track heeft sowieso wat variatie nodig. De melodielijn gaat maar door en door. Ook geen klankleur variatie.

Paul

nou, petje af. dit is precies het spul dat ik mijn gang-genoot dagelikjks hoor draaien op z'n kamertje. sterker nog: ik zou je niet kunnen zeggen waar het verschil in zit!

je kan dit denk ik best opsturen naar een label, maar ik denk dat je de reactie in de trant van "sorry, maar deze track hebben we al 5x uitgegeven" krijgt.

probeer eens dblue glitch over de melodielijn te gooien. dan gebeurt er nog eens wat met de melodie!

nou, petje af. dit is precies het spul dat ik mijn gang-genoot dagelikjks hoor draaien op z'n kamertje. sterker nog: ik zou je niet kunnen zeggen waar het verschil in zit!

je kan dit denk ik best opsturen naar een label, maar ik denk dat je de reactie in de trant van "sorry, maar deze track hebben we al 5x uitgegeven" krijgt.

probeer eens dblue glitch over de melodielijn te gooien. dan gebeurt er nog eens wat met de melodie!

Hoort dit soort muziek dan allemaal zo giga vierkant te klinken?
Ik bedoel dus dat vrijwel alles op de tel wordt gespeeld? (melodielijn)
Want dit is allemaal erg saai vind ik dan.

Paul

Jup, nog steeds niet veel aan. Ik vind het nog niet smerig genoeg. En die melodielijn, tja.
Maar dat zal wel bij dit genre horen denk ik dan...
Wat heb je eigenlijk veranderd, behalve de compositie dan?
Het is nog niet echt in your face en mn oren bloeden ook nog niet...

ik vind er niet zoveel aan, leads zijn erg dun, de melo is eentonig, kick vind ik ook niet zoveel aan

Back