Midibox gaan maken ?

meneerzweerbeer

Stamgast
Hallo

Ben me aan het verdiepen in het Ucapps Midibox en ik zou er supergraag een gaan maken om Serato aan te sturen

Maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld ( heb me uiteraard al stevig ingelezen)

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hiermee hebben? Hoe zijn jullie begonnen, gewoon een simpele midi fader aan sturen en vanaf daar verder bouwen?

groetjes

als je niet helemaal op de hoogte bent met de materie, dan is dat een goeie start.
:koffie:

Hallo

Ben me aan het verdiepen in het Ucapps Midibox en ik zou er supergraag een gaan maken om Serato aan te sturen

Maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld ( heb me uiteraard al stevig ingelezen)

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hiermee hebben? Hoe zijn jullie begonnen, gewoon een simpele midi fader aan sturen en vanaf daar verder bouwen?

groetjes

Ik ben zelf begonnen met een Midibox FM. Deze is functioneel af, maar ligt nu even in de koelkast.

Op moment ben ik bezig met de MB6582 oftewel een Midibox SID.

Welk Midibox project wil je gaan maken?

Ben zelf een MB6582 aan het afronden. Maar heb al wat jaren zelfbouw ervaring..

Hoever ben je Frank? ik ben zelf zover dat ik de hoofdprint volledig af heb. Momenteel op het punt dat ik het CS aan het monteren ben op het paneel.

Ik heb het gehele ding werkend met feedback pots en analoge inputs gecombineerd. Moet nu nog enkel CV input ed aan de sub D connector hangen dan kan de kast dicht ;)

Toch grappig....de TS krijgt een paar enthousiaste reacties...en laat vervolgens niks meer van zich horen.

Daar ben ik weer! Ik ging zoeken op Midibox op dit forum en kwam er achter dat ik een dubbelganger heb..

2 jaar later welliswaar
maar ik ben wel begonnen!

MIDIBOX 64 E

Status: Core is gebouwd, DIN4X is gebouwd
Aan elkaar geknoopt

Nu aan het worstelen met MIOS en applicaties
Valt niet mee

Het doel is:
Een dedicated controller te maken voor Serato.
Zodat ik niet meer met draaitafels hoef te zeulen.
Cue points boven een platter, de effects meteen in je rechter hoek

Midibox 64 E encoder gebruiken voor het platter
Alle aan/uit knoppen voor je Cuepoints, start/stop en al die ellende

Noties:
- Resolutie midi hoog genoeg voor scratchen?
- Wat voor signaal moet de platter sturen? Wat voor signaal verstuurd een Denon SC2000
- Hoe krijg ik die verrekte midibox aan de praat. Dat is mijn grootste probleem nu.

Eerst maar gewoon een knop aan en uit krijgen en een led laten branden. . . waar ben ik aan begonnen

Ik wil je niet al te veel teleurstellen, maar draaitafels etc zijn hier off-topic, dus als deze thread daar specifiek over gaat zullen we die sluiten. Hou het dus bij Midibox vragen en laat de draaitafels achterwege.

Oh. Ook als het over midicontrollers gaat? Want dat is het eigenlijk.

Nog steeds bezig een DINX4 er fatsoenlijk aan te krijgen...Iemand ook ervaringen hiermee?

Back