acoustisch

defmo

www.defmo.com
Beste mensen ik hoor vaak dat je bas traps hoort te plaaten en zo voort

Maar begrijp het niet helemaal!!!! waar dient het voor?

ik heb bijv een kamer van 3 bij 5

breede is 5

wat is de perfecte plaats om bijv te boxen te plaatsen?

ik hoor weer beter niet in een hoek!!

waar moet ik bijv van die geluids isolatie matten op plakken
plafond, muur?

aan de kant van de muur waar ik de boxen heb? of aan de andere kant!!!!:r

je hoeft niets in je kamer te afdempen.
Alleen maar een referentie cd hebben die je goed kent, en weten hoe je kamer klinkt.

Maar dan moet je ook weten natuurlijk hoe de refentiecd echt klinkt. Dus pak een productie van eagles ofzo, ookal is het niet je smaak is het wel een van de beste producties ter wereld.
Dan weetje wat goed geluid is (: en wat je mist in je systeem.

Laag verzameld nogal in de hoeken van een ruimte. Om deze te dempen gebruikt men basstraps. Ga maar eens op verschillende posities in de ruimte staan zet een CD op met veel laag en luister naar de verschillen per positie. Je zal merken dat er veel meer laag in de hoeken is dan in het midden van je ruimte. Je kan dus eigenlijk niet goed bepalen hoeveel laag er in je mix moet zitten. Door basstraps te plaatsen op je juiste posities kan je dat voorkomen.

ok
maar is het noodzakelijk om de bas traps in de hoeken te zetten?

en hoe zit het dan met van die geluids isolatie matten?

wat ik eigenlijk bedoel ik dit ... wil de locatie die ik ga gebruiken als studio ruimte
zo professioneel mogelijk inrichten ... ben al met een bureau bezig ... alleen nu nog de rest dus ook goed geisoleerd ... aleen heb daar niet zo veel verstand van?

Je moet een ruimte gaan corrigeren/aanpassen als je akoestische problemen met je ruimte hebt, anders niet.
Zie ook de opmerking van kaoskaos en van dubcreator.

Basstraps moet je gebruiken als je last krijgt van teveel bas in de ruimte, zoals een staande golf.
Geluidsisolatie is er in soorten. 1 tegen reflecties (de bekende noppen en piramyde matten), 1 voor demping van volume (kan op allerlei manieren, vaak doos in doos contructie van je opnameruimte).
Je moet dus als eerste je probleem in kaart brengen. Dan onderzoeken hoe je dit kunt verhelpen, en dan aktie nemen. Niet met de laatste stap beginnen voor je de voorgaanden helder hebt.

Back