Nog steeds last van haperende samples

Eliminator

Ingeburgerd
Heb inmiddels alle apparatuur goed aan de praat, het enigste probleem is nog het haperen/stotteren van de samples.
Het doet zich vooral voor wanneer ik mijn muis beweeg of als er andere pc activiteit bezig is.
Maar ook al doe ik niks, dan heb ik er af en toe nog steeds last van.

Buffer omhoog zetten heb ik geprobeerd maar werkt niet.
Is extra ram geheugen mischien een oplossing?
of iemand andere suggesties?
Anders mischien toch een sampler ofzo aanschaffen.

Misschien is het handig om te vertellen met welke programma's je op dat moment werkt.

En wat voor andere pc activiteit bedoel je?

Werk met cubase5 op vista 64-bit met een mr816x met een dawicontrol firewirekaart met TI chipset, met andere activiteit bedoel ik als ik bijvoorbeeld internet ernaast heb en bijvoorbeeld aan het scrollen ga.

Normaal hoef ik geen internet ernaast aan te hebben, maar is misshien handig om te weten om het probleem vast te stellen.
Dacht zelf dat het geheugen te weinig of te langzaam is, weet het ook niet. :?

Hoeveel RAM heb je er in zitten? Alhoewel ik denk dat dat het probleem niet is.

Release ASIO driver in background heeft het ook niet mee te maken.

Is je FireWire een apart kaartje?
Is die helemaal goed geïnstalleerd? Laatste drivers?
Heb je hem ook al in een ander slot op je moederbord geprobeerd? Ik weet trouwens niet of dat tegenwoordig nog uitmaakt, vroeger wel in ieder geval.

er zit 4 GB geheugen in, firewire is een apart kaartje, was plug en play dus heb volgens mij geen driver hoeven installeren, maar weet ik niet zeker meer.
Bij apparatenbeheer geeft hij aan dat hij correct werkt.

Ander slot heb ik nog niet geprobeerd, maar alle slots lijken mij allemaal even snel, maar zou het kunnen proberen natuurlijk.

Of moet ik mischien een ander firewirekaartje bestellen van Belkin ofzo.

Werk met cubase5 op vista 64-bit met een mr816x met een dawicontrol firewirekaart met TI chipset, met andere activiteit bedoel ik als ik bijvoorbeeld internet ernaast heb en bijvoorbeeld aan het scrollen ga.

Normaal hoef ik geen internet ernaast aan te hebben, maar is misshien handig om te weten om het probleem vast te stellen.
Dacht zelf dat het geheugen te weinig of te langzaam is, weet het ook niet. :?

Schakel je netwerkadapter eens uit in Apparaatbeheer om te kijken of dat iets uitmaakt.

Back