Presets voor Ableton Live gezocht

Ja als je al hardware synths hebt is het ook tof om die te samplen. Een toffe lange wobbelende note op je synth op te nemen en die in Simpler/Sampler te gooien. Envelope, filter in Simpler beetje tweaken en je hebt toffe pads bijvoorbeeld. Geluidsbronnen van buiten (hardware synths, dingen met een mic opnemen) en dan in samplers in je daw vind ik zelf vaak het beste resultaat geven. En mogelijk ook de nieuwe manier van werken waar je naar op zoek bent. Je kan Ableton trouwens ook als midi sequencer gebruiken voor je externe synths. En daarna al synth-tweakend een lange audio opname maken en die opname later weer arrangeren. Sowieso het tweaken van knoppen als audio opnemen is de kracht van een Ableton workflow (resamplen).

Iedereen is anders en vind weer andere dingen leuk. Tweaken of van scratch... Gewoon doen wat je leuk vind.
Maar als je inspiratie of motivatie zoekt om meer te doen en te proberen dan je nu vaak doet omdat je wat bij wil leren op je 44e... Leuk man. Ik voel dat ook best vaak (als bijna leeftijds genoot die vorige week 45 werd).
Mijn verhaal is heel anders en mn interesses ook maar ik herken je verhaal wel (ik ging 3-4 jaar terug met nul muziek achtergrond met ableton aan de slag en dat is nu bij mij juist de kern van mn process... De hardware is leuk voor erbij 😄)
Ha leuk, een medemidlifecrisismuziekmaakman :dubbel:
Sounddesign is juist mijn grootste interesse geworden en probeer veel vanaf een init patch (maar tweak ook heel veel hoor).
Die kant hoop ik ook op te gaan.
De push is een fantastisch device om 'je DAW een beetje uit de box te halen'.
Maar eerlijk is eerlijk - voor mij vervangt hij de muis-toetsenbord combinatie niet 100% volledig. Vaak vind ik met muis en keyboard sneller en makkelijker om snel dingen te doen.
Als het gaat om patches tweaken en sounddesign echter... Dan vind ik de push wel heel fijn werken. Of om automation op te nemen... Ook top. Er zitten veel opties op en ik vermoed dat elke push user zijn eigen favoriete opties en toepassingen kent. Maar ook zijn eigen kritiek (dat ding heeft, vind ik, best een learning curve). De standalone versie heeft als groot voordeel dat je buiten de studio aan de slag kan en sounds kan designen met ableton only devices, en die presets daarna in de studio weer kan gebruiken. Ik vond dat een heel fijn iets om te kunnen.
Hij staat op de lijst. Niet als 'sowieso' maar 'interessant om te bekijken'.
Momenteel heb ik de Launchkey Mk4 49. Ik ben niet heel enthousiast over de toetsen, maar mogelijk dat een betere positie dat gaat veranderen (ik ga binnenkort een nieuw bureau maken met lade er onder waardoor de Launchkey lager zit)
Stand alone Push weet ik nog niet of dat het mij waard is. Het voelt als een heel dure matige PC met een top controller eromheen.
Heb net een Macbook Pro gekocht, dus het budget moet sowieso eerst aangevuld worden.
Een Push 2 is een optie, maar ik ben een beetje huiverig voor 'sticky rubber' want daar heeft die last van (begreep ik iig)

Voor nu heb ik bewust voor de Launchkey gekozen. Kan alles 'een beetje' en was niet super duur, dus als ik klaar ben voor de volgende stap, mag die de kast in voor live gebruik 'of' op MP naar een volgende muziekmaker.

Ter motovatie:

Als je voorbij je UI drempels die je ervaart met het in de box werken met ableton komt dan zul je zien dat ableton zeer weinig creatieve drempels heeft (als je iets bedenkt... Dan kan het vaak wel... One way or another).
Ik kan het zelf niet vergelijken met andere daws want ik ken alleen ableton, maar ik kan de native plugins wel vergelijken met veel goede 3rd party plugins (ik heb best wel wat goede en bekende 3rd party synths en fx als vergelijking materiaal)
En dan moet ik zeggen dat ableton er vaak verdomt dicht bij in de buurt komt of minstens zo goed is... Ableton moet je echter vaak een beetje beter inzitten om er het meeste uit te halen (ik heb zelf wat lessen gevolgt bij een ableton certified trainer wat enorm geholpen heeft om op te starten, en ook wat video cursussen over ableton, push en sounddesign... De een wat beter dan de ander). De ableton ingebouwde lessen zijn best goed ook, maar daar had ik persoonlijk de aandachtspanne niet voor haha 😂.
Ja, ik ga de opties doornemen. Voor nu is Youtube een goede bron. En voor specifieke vragen het Ableton forum of dit forum :)

Hoe meer ik leer, hoe meer ik erachter kom dat je met ableton (bijna) alles kan wat je ook met dure andere plugins kan. (Die dure andere plugins vind echter vaak ook gewoon leuk, en soms veel makkelijker, dus die gebruik en koop ik ook gewoon haha). En nu doe ik alles door elkaar en hebben de meeste stock plugins gewoon een prominente plek in mijn process naast de hardware en de 3rd party plugins.

Dus ja, ik raad een beetje verdiepen in in-the-box sounddesign zeer aan... Superleuk.
Ga ik zeker doen!
En als je helemaal stoch plugin wil gaan... Helemaal prima! Ableton is ultra compleet!!

Maar iedereen is anders, dus kijk gewoon wat je leuk vind, leer ervan wat je kunt en worst case scenario word je daardoor een betere tweaker (als het builden van scratch toch niet je ding blijkt).
En je muziek is doorgaans al van top kwaliteit vind ik... Een van de betere synthforummers... Ik kijk met regelmaat op je youtube kanaal. Dus no pressure there...

Have fun en blijf je ervaringen delen hier. Leuk om te volgen.
Komt goed!

Ja als je al hardware synths hebt is het ook tof om die te samplen. Een toffe lange wobbelende note op je synth op te nemen en die in Simpler/Sampler te gooien. Envelope, filter in Simpler beetje tweaken en je hebt toffe pads bijvoorbeeld. Geluidsbronnen van buiten (hardware synths, dingen met een mic opnemen) en dan in samplers in je daw vind ik zelf vaak het beste resultaat geven. En mogelijk ook de nieuwe manier van werken waar je naar op zoek bent. Je kan Ableton trouwens ook als midi sequencer gebruiken voor je externe synths. En daarna al synth-tweakend een lange audio opname maken en die opname later weer arrangeren. Sowieso het tweaken van knoppen als audio opnemen is de kracht van een Ableton workflow (resamplen).
Ja is zeker vet.
En samplen is absoluut iets waar ik meer mee wil doen.
(staat ook voor m'n DAWLess setup op het lijstje)

De Push 3 (en zeker de standalone) is behoorlijk aan de prijs als je hem vergelijkt met laptops in dezelfde prijsklasse.

Ik kocht hem daardoor ook niet direct op release. Ik kocht hem in een impuls toen ik beetje geld overhad voor iets leuks. Niet in plaats van een laptop maar gewoon voor erbij ^^

Tis wel een uniek ding en heb er veel lol van gehad al in en buiten de studio, maar bedenkingen over de hoge prijs zijn zeker terecht hoor... Al helemaal in t begin toen er heel veel basic functionaliteit ontbrak nog (geen follow actions, geen racks van scratch, geen tracks verplaatsen..etc etc) het was echt karig. Maar veel missende functies zijn inmiddels via updates toegevoegd (alle voorbeeldjes die ik noemde zitten er nu wel op).

Ik heb de push 2 ook gehad. Geen klachten.
Maar de push 3 voelt wel als een upgrade op veel fronten (niet in de laatste plaats door navigatie met dat nieuwe wiel er op) en raad ik dus zeker aan als je de centen kan missen.
En hij is uitbreidbaar naar standalone als je later toch zou bedenken dat je dat leuk zou vinden.

Maar zoals ik al zei, hij heeft wel een learning curve (de push 2 net zo goed), dus dat is dan wel weer iets extra's om bij te leren... Dus ik zou t alleen doen als je ook bereid bent om er goed voor te gaan zitten en te kijken wat ie allemaal kan en wat allemaal goed voor je eigen process zou werken (dat is althans mijn ervaring, maar ik was (of ben) natuurlijk nog wel een newbie ook).

De Push 3 (en zeker de standalone) is behoorlijk aan de prijs als je hem vergelijkt met laptops in dezelfde prijsklasse.

Ik kocht hem daardoor ook niet direct op release. Ik kocht hem in een impuls toen ik beetje geld overhad voor iets leuks. Niet in plaats van een laptop maar gewoon voor erbij ^^

Tis wel een uniek ding en heb er veel lol van gehad al in en buiten de studio, maar bedenkingen over de hoge prijs zijn zeker terecht hoor... Al helemaal in t begin toen er heel veel basic functionaliteit ontbrak nog (geen follow actions, geen racks van scratch, geen tracks verplaatsen..etc etc) het was echt karig. Maar veel missende functies zijn inmiddels via updates toegevoegd (alle voorbeeldjes die ik noemde zitten er nu wel op).

Ik heb de push 2 ook gehad. Geen klachten.
Maar de push 3 voelt wel als een upgrade op veel fronten (niet in de laatste plaats door navigatie met dat nieuwe wiel er op) en raad ik dus zeker aan als je de centen kan missen.
En hij is uitbreidbaar naar standalone als je later toch zou bedenken dat je dat leuk zou vinden.

Maar zoals ik al zei, hij heeft wel een learning curve (de push 2 net zo goed), dus dat is dan wel weer iets extra's om bij te leren... Dus ik zou t alleen doen als je ook bereid bent om er goed voor te gaan zitten en te kijken wat ie allemaal kan en wat allemaal goed voor je eigen process zou werken (dat is althans mijn ervaring, maar ik was (of ben) natuurlijk nog wel een newbie ook).
Ja precies. Mijn interesse gaat nu naar een 'controller version'.
Ik verwacht dat ik 95% toch in m'n home studio zit en niks met het standalone ga doen.
Als ik standalone wil, is iets als een Force waarschijnlijk een betere optie voor mij. (geen accu, maar 99% van de tijd heb ik toch stroom in de buurt)

En dan mogelijk nog een goed keybed erbij ipv de Launchkey, maar dat is toekomstmuziek.

Voor nu gewoon Launchkey + Live + Macbook Pro. Dat was wel genoeg investering voor de komende tijd (famous last words 8) .....)

Ik ben nooit vrienden geworden met push. Kan te veel dingen dus deed ik er niks mee en een muis is toch sneller in mijn geval. De stock Ableton plug-ins zijn super maar ze zitten gewoon niet in mijn workflow. Daarom was push ook niks voor mij uiteindelijk.

Ik ben nooit vrienden geworden met push. Kan te veel dingen dus deed ik er niks mee en een muis is toch sneller in mijn geval. De stock Ableton plug-ins zijn super maar ze zitten gewoon niet in mijn workflow. Daarom was push ook niks voor mij uiteindelijk.
Ja snap ik. Ben er zelf nog niet uit, maar voorlopig komt er niks 🤣

Have fun en blijf je ervaringen delen hier. Leuk om te volgen.
Ok, vraagje.
Ben aan het designen geslagen.
Ik vond een mooie video over Meld en heb een patch met wat modulatie via de 'extended view'.
Ik wil deze 'depth' (bovenste cirkel) nu koppelen aan een macro, zodat ik die kan beïnvloeden.
Foto 02-09-2025 om 21.41.jpeg

Rechter muisknip op de depth (dat getal in de rode cirkel) lukt niet.
Map bij de macros ook niet.

Weet je of dat mogelijk is, of moet ik dan twee LFO's toevoegen en die mapping proberen te bewerken met een macro?

Uiteindelijk wel een lekkere patch geworden trouwens. Dus dat is 1 :)
Het gaat om die wobbly pad trouwens, verder super simpel natuurlijk, maar ik kon het niet laten (wat een goed teken is)

Laatst gewijzigd:
Ok, vraagje.
Ben aan het designen geslagen.
Ik vond een mooie video over Meld en heb een patch met wat modulatie via de 'extended view'.
Ik wil deze 'depth' (bovenste cirkel) nu koppelen aan een macro, zodat ik die kan beïnvloeden.

Weet je of dat mogelijk is, of moet ik dan twee LFO's toevoegen en die mapping proberen te bewerken met een macro?
Zeker een lekkere patch geworden :)
Leuk dat je ermee aan de slag bent gegaan. Meld is best een cool device.

Voor zover ik weet kun je in meld niet direct vanuit de mod-matrix die mod-depth toewijzen aan een macro.
Ik zou dat denk ik idd aanpakken met de modulators uit de ableton library.

Als ik je goed begrijp zoek je naar zoiets:
(even een voorbeeldje met een LFO)

1) meld + LFO in een instrument rack

2) klik "map" in de LFO plugin

3) klik de te moduleren parameter.

4) open de macro controls en klik daar op "map" (degene bovenin naast de "rand" knop) om macro-map mode te openen (mappable parameters worden groen).

5) klik in de LFO plugin nu op "depth"

6) klik nu bij de macro controls de "map" optie (maar nu die onder de gewenste macro knop, niet die ene bovenin)

7) eventueel in het macro-mapping window (verschijnt links in je scherm waar de library normaal staat denk ik) kun je de min en max bereik van je macro aan te passen
(om zo altijd binnen muziekaal bruikbare grenzen te blijven als je die macro bedient - handig)

8 )klik weer op "map" in de macro window (weer degene naast de "rand"knop) om de macro-map mode te sluiten

als het goed is kun je nu met die macro de LFO depth besturen
(of weer moduleren met een andere LFO, of wat voor mod tool dan ook.... de mogelijkheden zijn eindeloos)

Ik hoop dat ik het een beetje begrepen heb en een beetje snap wat je probeert en hoop dat je hier iets aan hebt.

Bonus tip: Ook kun je meer dan 1 parameter toewijzen aan 1 enkele macro en dan in die macro mapping window voor beide parameters aparte min-max values aanwijzen.
Bijvoorbeeld filter cutoff en resonance onder een knop en dan specificeren hoeveel de 2 parameters openen (in welke mate de 2 reageren op je macro bediening bedoel ik) bij het bedienen van die macro knop.
je kan het zo gek niet bedenekn of t kan wel.

PS: Ik zie dat je al best handig bent ermee dus excuses als ik het iets te jip-en-janneke heb opgeschreven, is misschien niet nodig voor je :)
maar ik dacht zo is het misschien ook leesbaar voor mensen die er minder ver ingedoken zijn.

Zeker een lekkere patch geworden :)
Leuk dat je ermee aan de slag bent gegaan. Meld is best een cool device.

Voor zover ik weet kun je in meld niet direct vanuit de mod-matrix die mod-depth toewijzen aan een macro.
Ik zou dat denk ik idd aanpakken met de modulators uit de ableton library.

Als ik je goed begrijp zoek je naar zoiets:
(even een voorbeeldje met een LFO)

1) meld + LFO in een instrument rack

2) klik "map" in de LFO plugin

3) klik de te moduleren parameter.

4) open de macro controls en klik daar op "map" (degene bovenin naast de "rand" knop) om macro-map mode te openen (mappable parameters worden groen).

5) klik in de LFO plugin nu op "depth"

6) klik nu bij de macro controls de "map" optie (maar nu die onder de gewenste macro knop, niet die ene bovenin)

7) eventueel in het macro-mapping window (verschijnt links in je scherm waar de library normaal staat denk ik) kun je de min en max bereik van je macro aan te passen
(om zo altijd binnen muziekaal bruikbare grenzen te blijven als je die macro bedient - handig)

8 )klik weer op "map" in de macro window (weer degene naast de "rand"knop) om de macro-map mode te sluiten

als het goed is kun je nu met die macro de LFO depth besturen
(of weer moduleren met een andere LFO, of wat voor mod tool dan ook.... de mogelijkheden zijn eindeloos)

Ik hoop dat ik het een beetje begrepen heb en een beetje snap wat je probeert en hoop dat je hier iets aan hebt.

Bonus tip: Ook kun je meer dan 1 parameter toewijzen aan 1 enkele macro en dan in die macro mapping window voor beide parameters aparte min-max values aanwijzen.
Bijvoorbeeld filter cutoff en resonance onder een knop en dan specificeren hoeveel de 2 parameters openen (in welke mate de 2 reageren op je macro bediening bedoel ik) bij het bedienen van die macro knop.
je kan het zo gek niet bedenekn of t kan wel.

PS: Ik zie dat je al best handig bent ermee dus excuses als ik het iets te jip-en-janneke heb opgeschreven, is misschien niet nodig voor je :)
maar ik dacht zo is het misschien ook leesbaar voor mensen die er minder ver ingedoken zijn.
Top man, ik ga het binnenkort proberen!

Helaas.
Ik had de amp envelope sustain gelinkt van A en B (engines) en vervolgens de sustain van A met LFO1 en sustain van B met LFO 2 gemoduleerd via de mod matrix.
En omdat de envelopes gelinked waren van A en B, moduleerde 2 verschillende LFO's dus hetzelfde. (allemaal nog in de mod matrix, niet met extra LFO devices)

Het lukt me nog niet om met 2 LFO devices dezelfde parameter te moduleren. Als ik de envelopes link van A en B, dan kan ik maar 1x die destination aanklikken (er staat bij A en B dan een groen bolletje, terwijl ik maar één gemapt heb bij de LFO)

Kun je LFO's ook combineren? (dat je één grote gezamelijke LFO waarde krijgt, de optelsom van beide bij elkaar)
Natuurlijk al even gegoogled, maar m'n zoektermen zijn waarschijnlijk niet Ableton genoeg.
(en AI snapt dit nie.....)
Het doel is dus een pulserende LFO die op de 1 wat harder is dan op de 2,3 en 4.

EDIT : ModMix (een max 4 life device) kan blijkbaar 3 LFO's combineren.
Het is niet exact hetzelfde effect als wat de mod matrix voor elkaar krijgt, maar komt er dicht in de buurt en nu zou ik het wel kunnen moduleren (het totaal van die 2 LFO's) met een modwheel ofzo.

Het mappen van beide LFO depths aan een macro lukt, maar niet om ze aan de mod wheel te mappen.
Kan dat direct (voor zover je weet)?

Laatst gewijzigd:
Helaas.
Ik had de amp envelope sustain gelinkt van A en B (engines) en vervolgens de sustain van A met LFO1 en sustain van B met LFO 2 gemoduleerd via de mod matrix.
En omdat de envelopes gelinked waren van A en B, moduleerde 2 verschillende LFO's dus hetzelfde. (allemaal nog in de mod matrix, niet met extra LFO devices)

Het lukt me nog niet om met 2 LFO devices dezelfde parameter te moduleren. Als ik de envelopes link van A en B, dan kan ik maar 1x die destination aanklikken (er staat bij A en B dan een groen bolletje, terwijl ik maar één gemapt heb bij de LFO)

Kun je LFO's ook combineren? (dat je één grote gezamelijke LFO waarde krijgt, de optelsom van beide bij elkaar)
Natuurlijk al even gegoogled, maar m'n zoektermen zijn waarschijnlijk niet Ableton genoeg.
(en AI snapt dit nie.....)
Het doel is dus een pulserende LFO die op de 1 wat harder is dan op de 2,3 en 4.

EDIT : ModMix (een max 4 life device) kan blijkbaar 3 LFO's combineren.
Het is niet exact hetzelfde effect als wat de mod matrix voor elkaar krijgt, maar komt er dicht in de buurt en nu zou ik het wel kunnen moduleren (het totaal van die 2 LFO's) met een modwheel ofzo.

Het mappen van beide LFO depths aan een macro lukt, maar niet om ze aan de mod wheel te mappen.
Kan dat direct (voor zover je weet)?
Oei, dit word wel een beetje complex om uit mn hoofd voor me te zien lol.

Ik zal later (morgen) nog eens nalezen, maar 1 vraag kan ik alvast beantwoorden.
Ja, je kunt alles toewijzen een modwheel met de CC control tool in de midi effects map (mooie tool ook voor andere cc dingetjes).

De rest moet ik later ff nalezen en ff uitproberen denk ik... Maar mn vrouw begint boos te kijken omdat de film ff op pauze moest zodat ik ff kon reageren XD

Oei, dit word wel een beetje complex om uit mn hoofd voor me te zien lol.

Ik zal later (morgen) nog eens nalezen, maar 1 vraag kan ik alvast beantwoorden.
Ja, je kunt alles toewijzen een modwheel met de CC control tool in de midi effects map (mooie tool ook voor andere cc dingetjes).

De rest moet ik later ff nalezen en ff uitproberen denk ik... Maar mn vrouw begint boos te kijken omdat de film ff op pauze moest zodat ik ff kon reageren XD
Hahahahahahahahahaha.
Dat moeten we niet hebben hoor :)
Het combineren van LFO waardes is gelukt me een life 4 max device.
Die midi map heb ik geprobeerd, maar die reageerde niet (iig niet op de mod wheel, de rest moet ik nog testen).
Kan ook aan m'n controller liggen, al geeft het display wel aan dat hij een CC uitstuurt.
Ik las dat het iig niet zo eenvoudig was in Ableton met die modwheel, maar mss heb je een manier gevonden.

Grappig hoe je (ik) bepaalde dingen gewoon voor lief neemt omdat Reason ze kan (en je dan aanneemt dat het in Ableton zeker moet kunnen).

Hahahahahahahahahaha.
Dat moeten we niet hebben hoor :)
Het combineren van LFO waardes is gelukt me een life 4 max device.
Die midi map heb ik geprobeerd, maar die reageerde niet (iig niet op de mod wheel, de rest moet ik nog testen).
Kan ook aan m'n controller liggen, al geeft het display wel aan dat hij een CC uitstuurt.
Ik las dat het iig niet zo eenvoudig was in Ableton met die modwheel, maar mss heb je een manier gevonden.

Grappig hoe je (ik) bepaalde dingen gewoon voor lief neemt omdat Reason ze kan (en je dan aanneemt dat het in Ableton zeker moet kunnen).
Bij mij doet die modwheel parameter op cc het wel. Maar ik heb de push... Das wellicht allemaal easymode voor ableton... Ik gebruik het met enige regelmaat zonder issues.
Ik neem aan dat je MIDI I/O settings wel gechecked hebt of ze goed staan?

Waar ik ook ff nog niet aan gedacht had:
De midi-map knop (met label "midi" rechts bovenin) kun je parameters direct linken aan een midi controller.
Druk die midi knop in, dan worden alle toe te wijzen parameters blauw.
Klik een parameter en beweeg de knop op je controller waaraan je die parameter wil toewijzen.
Deze methode werkte prima met mn goedkope arturia minilab knopjes toe te wijzen aan ableton functies. Misschien lukt t zo ook wel voor je modwheel?

Dingen proberen op te lossen met max4life devices is denk ik ook een slimme optie. Naar mijn ervaringen (en wat ik ook lees) zijn er vaak meerdere wegen naar Rome en zijn er vaak wel mensen die een slimmere, handigere manier hebben bedacht om iets aan te pakken en dat vervolgens in een max device te stoppen.

Reason ken ik verder niet dus kan niet meepraten over de vergelijking :) ik ben opgevoed met de beperkingen en mogelijkheden van ableton.

Bij mij doet die modwheel parameter op cc het wel. Maar ik heb de push... Das wellicht allemaal easymode voor ableton... Ik gebruik het met enige regelmaat zonder issues.
Ik neem aan dat je MIDI I/O settings wel gechecked hebt of ze goed staan?
Controller staat in Ableton mode. En met een VST als Arturia Analog Lab werkt de modwheel zonder dat ik wat hoef in te stellen.
Het lijkt echt iets met de native devices.
Ik heb alleen die midi map gevonden trouwens (blauwe knoppen) is er nog een andere manier om te mappen?
Waar ik ook ff nog niet aan gedacht had:
De midi-map knop (met label "midi" rechts bovenin) kun je parameters direct linken aan een midi controller.
Druk die midi knop in, dan worden alle toe te wijzen parameters blauw.
Ja dit heb ik geprobeerd, maar die lijkt niks te doen als ik de modwheel beweeg. (er verschijnt niks).
Klik een parameter en beweeg de knop op je controller waaraan je die parameter wil toewijzen.
Deze methode werkte prima met mn goedkope arturia minilab knopjes toe te wijzen aan ableton functies. Misschien lukt t zo ook wel voor je modwheel?
Omdat de controller in 'ableton mode' staat, werken de andere knoppen anders (die sturen voorgedefiniëerde dingen uit). Modwheel stuurt wel standaard CC uit, tenminste, dat staat er. Maar mijn gevoel zegt dat het aan de controller ligt icm instellingen in Ableton. Ik ga zoeken.

Dingen proberen op te lossen met max4life devices is denk ik ook een slimme optie. Naar mijn ervaringen (en wat ik ook lees) zijn er vaak meerdere wegen naar Rome en zijn er vaak wel mensen die een slimmere, handigere manier hebben bedacht om iets aan te pakken en dat vervolgens in een max device te stoppen.
Ja, ik ben er een beetje huiverig voor, want veel van die devices zijn op een gegeven moment abandoned en dan is ondersteuning voorbij. (voor nieuwe versies van Ableton Live)
Reason ken ik verder niet dus kan niet meepraten over de vergelijking :) ik ben opgevoed met de beperkingen en mogelijkheden van ableton.
Er zit veel overlap, maar Reason is allemaal wat visueler ingesteld met kabeltjes trekken enzo. Het lijkt allemaal heel erg op hardware.
Ook voor modulatie tussen devices is dat handig. Beetje zoals het met modular gaat.
Kan een groot rommeltje worden als je veel in je project hebt zitten, maar je ziet iig heel goed wat je doet (en alles kan zo'n beetje wel).
Qua sequencer en session view loopt Ableton voor

Klinkt dan wel als een device ableton combi dingetje idd.
Schiet mij in elk geval niet zo 1, 2, 3 iets te binnen om te proberen...
Laat maar weten of/als je iets vind. Altijd leerzaam.

In mijn ervaring werken de meeste max4life devices langer dan dat ik in de meeste geïnteresseerd ben😃.

Met de losse lfo kan je meerdere dingen aan 1 lfo toewijzen en per toewijzing de hoeveelheid bepalen. Of je lfo’s kan optellen zou ik niet weten

In mijn ervaring werken de meeste max4life devices langer dan dat ik in de meeste geïnteresseerd ben😃.

Met de losse lfo kan je meerdere dingen aan 1 lfo toewijzen en per toewijzing de hoeveelheid bepalen. Of je lfo’s kan optellen zou ik niet weten
Met die Max 4 life device kan het. (Optellen) dus da’s prima.

Back