JoMoX Airbase99 eprom 1.15 update

petervg1

Ingeburgerd
Ik heb pas een Airbase99 aangeschaft en moet zeggen dat de sounds wel erg goed klinken :P

Nu werk ik met een Mac Pro 10.6 en heb daarom de software editor Editoral van Schuldz gekocht. Want de andere editors werken niet op een Mac.

Helaas werkt de editor niet volledig omdat voor sommige functies een software versie 1.09 of hoger nodig is. Mijn Airbase99 heeft helaas nog maar versie 1.06. Ik moet dus een nieuwe eprom met 1.09 of hoger (1.15) hebben.

Jomox levert deze helaas niet meer....

Kan iemand anders me aan een andere eprom helpen, of heeft iemand een andere oplossing...?

Ik hoor graag van jullie

Ik heb thuis nog wel mun oude eeprom IC's liggen. Heb nu de laatste versie erin zitten. Je kunt ze wel voor een prikkie overkopen. De oude zitten nog met tape in mijn Jomox geplakt :P (just in case!)
Zal na het werk even voor je kijken welke versie het is. Volgens mij 1.09 ofzo dan...

Moet wel zeggen dat in versie 1.15 de snare zun ruis echt goed onder handen is genomen. Ook kun je de geluiden nu "reversen" via midi cc. En de geluiden opslaan via een midi cc...

aaarggggggghhhhhhhhh de update,
ik heb daar zo'n pech mee gehad.
ik had ze besteld via de webshop, en nadat het maar duurde en duurde contact gezocht met Jomox.
bleek mijn order verdwenen, en overgemaakte geld zat in de oude admin, dus konden ze niet zo snel terug vinden.
na veel mailen en bellen over een periode van bijna 2 jaar,
gingen ze toch mijn update sturen, dus ik helemaal blij.

kom ik thuis op de dag dat ik post verwacht...was de envelope gescheurd!
proms eruit, Stefan sip ;{
(vond kaartje van de postbode, sorry voor de gescheurde envelope)

Aah das balen. 2 jaar man! wat een gezeik!

Bij mij ging het ook niet van harte. Maar na 3 keer bellen zijn ze toch overgegaan op het SPECIAAL branden van de eeprom voor Dave :P

Ze zeiden dat ze liever deden wachten tot er meer bestellingen waren, zodat ze in bulk konden branden.

Luie Duitsers...

Hoi Moderator. De eproms met 1.15 staan inderdaad op de site, maar als je op bestellen drukt, dan krijg je de melding dat de voorraad op is, en dus kan je ze niet bestellen....

Goed dat je een eprom voor me wilt branden, maar ik zou niet weten hoe ik aan de images moet komen :-/

LSDeef, ook bedankt voor je reactie. Het liefts heb ik de 1.15 versie, want de white noise van de snare is wel heel erg slecht in te stellen. En ik heb juist de upgrade nodig voor de reverse, drum select, ed. vanaf de editor.

Iemand anders nog een andere optie? Of heeft iemand mischien de images, zodat de Moderator me kan helpen?...

Als je images hebt kan ik ze wel branden voor je tegen kostprijs.

Ze eproms zijn trouwens op jomox.de gewoon nog te koop (wel duur: 39 euro).
http://www.jomox.de/shop/product_de...oduct_id=8&product=airbase99-eprom-update-115

ik heb het ook wel een tijd laten liggen hoor, maar ana hullie kant ging het ook zeker niet vlot
maar na een half jaar ofzo toch maar weer een poging gedaan;

wel ik wel heb ontdekt, je kan beter bellen dan mailen,
was wel grappig om Den Jurgen zelf te spreken.
Maar goed, ihier ook, zouden we zelf kunnen branden, dan graag : )

Ik kwam wel ergens een post tegen waarin gezegd werd dat de images op de jomox site staan, maar ik kan ze zo snel niet vinden. Op zich gek, want ik heb redelijk recent voor iemand nog XBase eproms gebrand en er staat me zomaar bij dat op diezelfde pagina ook de images voor de Airbase stonden.

Zal eens kijken, wie weet heb ik ze zelf toen al opgeslagen...

[edit]
Gevonden:
http://www.jomox.de/download/AirBase99/airbs115.hex

Laatst gewijzigd:
Als er inderdaad meer gegadigden zijn even laten weten. Ik heb die 27C256's of 512's niet op voorraad op de juiste snelheid, maar dan kan ik er meer tegelijk bestellen.

Had je die ook kunnen bakken met het nieuwste os erop van de DP/4. Die heb ik namelijk voor 25 euro ofzow op ebay gekocht :(

Niet voor nu, maar dan weet ik dat voor als ik nog eens zoiets nodig heb....

Als iemand niet kan wachten en snel de EEPROM's wil hebben.... dave heeft dus nog een setje over. Zal dus alleen ff het nieuwe OS op gepompt moeten worden. (sjeumig wat een aardige bui hebk vandaag :P)

Maar denk etaoin ze ook snel in huis heeft... !?!?

Had je die ook kunnen bakken met het nieuwste os erop van de DP/4.

Wat is de laatste OS versie hiervan? ( DP/4+ )

Had het ook al gevonden op iebeej net ja!

Net ff gechecked, maar heb os 1.15. Zal wel ook moeten want edit veel op dat ding via midi cc controls :)

Ik heb tijdje geleden de rom images gekregen van Jomox (via mail)
Laten branden in de locale electronica winkel (Big endian op 2 proms)

Zoals al LSDeef heeft gezegd is de noise gating op de snare onder controle, ook het issue met de clap die soms niet getriggerd werd is ok en reverse ook mogelijk via CC.

Best wel de moeite.
Als je ze van Jurgen niet te stekken krijgt, geef me een sein en dan ga ik op zoek in ye olde archive.

Gtx

ik wil ook een nieuwe prom. echt super jammer van de noise op je snaredrum die maar blijft gaan... ook zou reverse clap en de af en toe triggerende clap ook best jammer

Back