Toelating Film academie Amsterdam

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Iets wat er niet is kun je ook niet ontdekken :D
Voor een echte filmindustrie moet je toch buiten de grenzen gaan.

het is toch echt iets waarvan je het bestaan ontkent omdat je er zelf totaal geen weet van hebt.
een kleine industrie is ook een industrie en Nederland doet 't best goed zoals Chinetti zegt.

1 vind ik meer dan genoeg :)

oh, een paar posts geleden was 't nog zo dat je er slechts 1 kende?

Werk is er altijd , al moet je de Play en Stop knop van Protools bedienen kun je toch
zeggen dat je in de Nederlandse "filmindustrie" werkt :engel:

't jammer te horen dat dat jouw ervaring met film is. gelukkig zijn er een hoop mensen die veel betere hebben.

Voor een echte filmindustrie moet je toch buiten de grenzen gaan.

Je bedoeld naar een land met een grote afzet markt? Dus met een groter inwonersaantal? En dus ook met een grotere beroepsgroep in jouw vak? Het is een optie, maar of je daar zoveel vrolijker van wordt... Ambities zijn prima, maar je moet ze ook kunnen waarmaken. Maakt niet uit waar je zit.

het is toch echt iets waarvan je het bestaan ontkent omdat je er zelf totaal geen weet van hebt.
een kleine industrie is ook een industrie en Nederland doet 't best goed zoals Chinetti zegt.

oh, een paar posts geleden was 't nog zo dat je er slechts 1 kende?

't jammer te horen dat dat jouw ervaring met film is. gelukkig zijn er een hoop mensen die veel betere hebben.

Ach misschien heb ik al die jaren wel met oogkleppen voorgelopen en ben helemaal voorbij die zogenaamde
Nederlandse "filmindustrie" gegaan,niet dat ik iets
gemist heb of zo :)

Ach misschien heb ik al die jaren wel met oogkleppen voorgelopen en ben helemaal voorbij die zogenaamde
Nederlandse "filmindustrie" gegaan,niet dat ik iets
gemist heb of zo :)

laat dat misschien maar weg. je zal nooit weten wat je gemist hebt...

Ik vraag me serieus af Digimod... Ik weet niet of je sowieso iets doet in dit vak, maar als dat zo is, zit je dan ook zo ongefundeerd (of gefundeerd, voor mijn part) tegen je klanten te zaniken over alles wat niet goed is aan 'de Nederlandse Filmindustrie'? Je weet dat dat enorm zuur en gefrustreerd kan overkomen, niet?

Je bedoeld naar een land met een grote afzet markt? Dus met een groter inwonersaantal? En dus ook met een grotere beroepsgroep in jouw vak? Het is een optie, maar of je daar zoveel vrolijker van wordt... Ambities zijn prima, maar je moet ze ook kunnen waarmaken. Maakt niet uit waar je zit.

Daar ben ik me zeker van bewust want je moet je steeds op nieuw bewijzen dat jouw product
het beste is ,ook al
heb je een CV van hier tot Tokio.
IK vind echter dat de Film academie vrij beperkt is als het gaat om Geluid en
Muziek in het algemeen.

Dat zou prima kunnen zijn, ik heb daar geen ervaring mee, audionabewerking doe ik niet zelf maar gaat naar anderen en die leveren prima werk. Geen idee van welke school ze komen, nooit naar gevraagd. Feit blijft dat een opleiding een prima basis is om mee te starten, zelfs al heeft die zo zijn beperkingen. Het is tenslotte een HBO opleiding, er wordt van je verwacht dat je zelf verder leert te kijken dan enkel de basis die ze je aanbieden.

Daar ben ik me zeker van bewust want je moet je steeds op nieuw bewijzen dat jouw product
het beste is ,ook al
heb je een CV van hier tot Tokio.
IK vind echter dat de Film academie vrij beperkt is als het gaat om Geluid en
Muziek in het algemeen.

als je een CV van hier tot tokio hebt is het echt geen probleem om leuk film werk binnen te halen.

zoals ik al eerder zei, de audioafdeling binnen de filmacademie houdt zich uitsluitend bezig met plannen, opnemen en afmixen. muziek wordt gemaakt op het conservatorium op de afdeling filmmuziek.

Dat zou prima kunnen zijn, ik heb daar geen ervaring mee, audionabewerking doe ik niet zelf maar gaat naar anderen en die leveren prima werk. Geen idee van welke school ze komen, nooit naar gevraagd. Feit blijft dat een opleiding een prima basis is om mee te starten, zelfs al heeft die zo zijn beperkingen. Het is tenslotte een HBO opleiding, er wordt van je verwacht dat je zelf verder leert te kijken dan enkel de basis die ze je aanbieden.

helemaal mee eens. mijn ervaring is dan ook dat 90% van alle mensen die audionabewerking in de filmwereld doen van de HKU of de Filmacademie komen.

Laat iedereen gewoon doen wat ze leuk vinden (:

Wat jij niet zou missen, mist een andere misschien wel.

@ Digimod: Omdat jij zo wijs en geleerd bent en niet gekomen bent, zegt niet dat niemand er iets mee kan bereiken.

Laat iedereen gewoon doen wat ze leuk vinden (:

Wat jij niet zou missen, mist een andere misschien wel.

@ Digimod: Omdat jij zo wijs en geleerd bent en niet gekomen bent, zegt niet dat niemand er iets mee kan bereiken.

Ach ja geleerd en wijs te zijn is ook niet alles :engel:

Ik herken me totaal niet in het beeld dat Digimod van de Filmacademie schetst. Ik heb zelf geen geluid gedaan (ik heb Nieuwe Media gedaan), maar het was voor mij geen enkel probleem om aan leuke klussen en later een baan te komen en ik heb er verschrikkelijk veel geleerd.

Wat wel waar is, is dat hetgene dat je eruit haalt heel erg afhangt van hoeveel je er in stopt. Voor het grootste deel reikt de school je de tools en theoretische basis aan om aan de slag te gaan, maar hangt het van je instelling, ijver en medeklasgenoten af wat je daarmee doet. Sommigen doen niets en vallen snel af, anderen doen wat er van hun verwacht wordt en slagen en sommigen gaan er helemaal voor en stijgen boven zichzelf uit en "maken het".

Het schetsen van de NFTA als incestueus, in zichzelf gekeerd clubje is niet helemaal eerlijk, net als bij iedere HBO opleiding wordt er van je verwacht dat je leert (samen)werken en moet je gewoon stages lopen en dat soort zaken.

Het is wel een feit dat er een hoop artistieke wannabes rondlopen die zichzelf vreselijk interessant vinden, maar die types vind je volgens mij op iedere kunstopleiding wel. Al met al is het gewoon een vreselijk leuke school waar je leert het beste uit jezelf te halen, mits je de moeite neemt dit te ontdekken.

en als je wilt ben je na je opleiding verzekerd van werk.

hmm apart, hoe weet je dat? staat dat in een contract ofzo?
er worden niet de hele tijd films gemaakt neem ik aan?

Er staat ook als je wil, dwz je voldoende gemotiveerd bent en je je best doet. Ik ken veel ex-filmacademiestudenten en zij die er mee verder gegaan zijn hebben ook voldoende werk. Je bouwt er namelijk een degelijk netwerk op, door het verplichte samenwerken en stage lopen.

En er worden zeker heel de tijd band films, series en documentaires gemaakt.

70% van de afgestudeerden hebben binnen een jaar een baan in de richting waarin ze zijn afgestudeerd.

Officieel heet de filmacademie: Nederlandse Film- en Televisie Academie.
Er zijn er veel die in Hilversum bij TV gaan werken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back