Toelating Film academie Amsterdam

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Je kan me toch niet vertellen dat je al niet genoeg richtingskeuze hebt met sound design (:

Ik bedoel je kan zoveeeeel doen! het ligt niet aan de opleiding maar meer aan de student zelf wat je ermee tovert...

Daarom vind ik Filmacademie veel interessanter.En ga zeker naar de open dag (:

Ik neem aan dat je geen 13 in een dozijn Sounddesigner
wilt worden.

Ik neem aan dat je geen 13 in een dozijn Sounddesigner
wilt worden.

de vraag is of je ook gewoon zomaar sound-designer wordt...

"oh sound design lijkt me wel leuk, nou dan word ik dat toch gewoon"

een reality check is hier wel op zn plaats

Tja, wat zijn je alternatieven? Alles beter dan samenwerken met helemaal niemand, toch?

Als je er vanuit gaat dat alle regisseurs in Nederland van de filmacademie komen
zijn er inderdaad maar weinig alternatieven.

de vraag is of je ook gewoon zomaar sound-designer wordt...

"oh sound design lijkt me wel leuk, nou dan word ik dat toch gewoon"

een reality check is hier wel op zn plaats

Klopt , iedereen kan zich sound-designer noemen en belastingadviseur :)

Als je er vanuit gaat dat alle regisseurs in Nederland van de filmacademie komen
zijn er inderdaad maar weinig alternatieven.

Dat zegt niemand. De filmacademie werkt op een compleet andere manier dan andere scholen die iets in dezelfde richting doen in Nederland.
Aan elke film wordt in een team gewerkt dat bestaat uit studenten van alle richtingen. Vandaar ook dat alle richtingen een ongeveer gelijk aantal studenten aannemen. Als je met mensen van buiten school moet werken kan de school geen garanties geven dat een bepaald niveau gehaald wordt.

Omdat je het hele plaatje wilt zien en niet alleen wat er gaande is binnen de muren van de Filmacademie.

Dat komt later altijd nog.

Tja, wat zijn je alternatieven? Alles beter dan samenwerken met helemaal niemand, toch?

Er zijn geen alternatieven binnen het systeem van de filmacademie. Dat is een keuze die ondersteund wordt oor het ministerie van onderwijs. Als je dat niet wilt moet je ergens anders heen gaan.

wat de rede ook moge zijn, je hebt niet echt een idee waar je over praat.

Klopt , mensen van de werkvloer weten nooit waar ze over praten , dat weet je
pas als je van de Film academie komt ;)

Als je met mensen van buiten school moet werken kan de school geen garanties geven dat een bepaald niveau gehaald wordt.
------------------------------------------------------

Het niveau van de Film academie is echt niet zo hoog dus maak je geen zorgen.

systeem van de filmacademie

--------------------------------------------------------

Klopt , als je niet in het systeem past dan hoor je daar niet thuis daar heb je
helemaal gelijk in.

Klopt , mensen van de werkvloer weten nooit waar ze over praten , dat weet je
pas als je van de Film academie komt ;)

ben je jaloers of zo?
Ik bedoel dat je totaal geen idee hebt van wat er op de filmacademie gebeurt en toch pretendeert dat alles wat er gedaan wordt verkeerd is.

Bijna alle docenten op die school werken er parttime. De rest van de tijd werken ze in de praktijk aan voornamelijk films en commercials in binnen- en buitenland.

Als je met mensen van buiten school moet werken kan de school geen garanties geven dat een bepaald niveau gehaald wordt.
------------------------------------------------------

Het niveau van de Film academie is echt niet zo hoog dus maak je geen zorgen.

het jaarlijks aantal prijzen en nominaties op internationale festivals doet anders vermoeden

het aantal prijzen wat jaarlijks gewonnen wordt op internationale festivals doet anders vermoeden

Je hebt uitzonderingen maar dit is niet allemaal de verdienste van de filmacademie.

ben je jaloers of zo?
Ik bedoel dat je totaal geen idee hebt van wat er op de filmacademie gebeurt en toch pretendeert dat alles wat er gedaan wordt verkeerd is.

Bijna alle docenten op die school werken er parttime. De rest van de tijd werken ze in de praktijk aan voornamelijk films en commercials in binnen- en buitenland.

Een regisseur maakt het ook niet uit wat er binnen de muren van de filmacademie gebeurt ,
of je nu 4 jaar de filmacademie hebt gedaan of 8 jaar conservatorium.

Je hebt uitzonderingen maar dit is niet allemaal de verdienste van de filmacademie.

???
wiens verdienste is het dan als een eindexamenfilm gemaakt door studenten een prijs wint op een festival?

Een regisseur maakt het ook niet uit wat er binnen de muren van de filmacademie gebeurt ,

Je hebt werkelijk niet begrepen wat het doel van de filmacademie is.
Het draait niet om het kunnen zwaaien met een papiertje als je afgestudeerd bent maar om de opgedane kennis en ervaring. Dat afgestudeerden elkaar opzoeken om films te maken is een logisch gevolg van het werken in groepen op school. Deze manier van werken ontbreekt op de HKU.

Ik begrijp je aversie niet zo goed. Iemand wil een opleiding, of iets wat daar op lijkt, en heeft opties. Kun je wel heel de arrogantie van de film- en kunst wereld erbij gaan halen, en die is er zeker, maar dat is toch totaal overbodige info? Tuurlijk moet je het allemaal zelf doen, maar een academie is een van de vele manieren om bezig te zijn met wat je leuk vind.

???
wiens verdienste is het dan als een eindexamenfilm gemaakt door studenten een prijs wint op een festival?

Je hebt werkelijk niet begrepen wat het doel van de filmacademie is.
Het draait niet om het kunnen zwaaien met een papiertje als je afgestudeerd bent maar om de opgedane kennis en ervaring. Dat afgestudeerden elkaar opzoeken om films te maken is een logisch gevolg van het werken in groepen op school. Deze manier van werken ontbreekt op de HKU.

kennis en ervaring op de filmacademie :D

Prijzen voor eindexamenfilms bestaan die dan ook.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back