talkbox banshee > ableton + akai mpk 49

beun_co

Stamgast
hallo, ik heb es de volgende vraag voor julie. Ik zou graag een talkbox gebruiken samen met mijn akai mpk49 controller en ableton in combinatie met een goeie vst synth om een goeie voice te bekomen. IS deze setup mogelijk? Hoe ga ik dan best tewerk bv. met een banshee talkbox?

Maar ik snap juist niet goed hoe ik alles schematisch moet opstellen om er dan geluid uit te krijgen, kan mij daar iemand bij helpen aub?

mvg dries

Link je akai mpk49 aan de vst-synth. Route de audio output van die vst naar een separate uitgang van je geluidskaart.

Steek een audiokabel in die uitgang. Steek de andere kant van diezelfde kabel in de ingang van je talkbox. Zet de talkbox aan. Steek de slang in je mond.

Speel een melodie met de akai mpk49. Doe alsof je praat zonder je stembanden te gebruiken, maar spreek wel de t,s, p, d en andere sis- en kuchachtige klanken uit.

Klaar!

Klaar!

Instant talkboxing..:doei:

En heeeeeel veeeeeeel oefening!!
Heb mijn talkbox al een aantal jaar en ik bak er nog steeds geen brood mee..:stupid

Trouwens, is het niet zo dat je het audio signaal voor dat ie de talkbox ingaat nog moet versterken? bij mij is dat wel het geval namenlijk..

Instant talkboxing..:doei:

En heeeeeel veeeeeeel oefening!!
Heb mijn talkbox al een aantal jaar en ik bak er nog steeds geen brood mee..:stupid

Trouwens, is het niet zo dat je het audio signaal voor dat ie de talkbox ingaat nog moet versterken? bij mij is dat wel het geval namenlijk..

Bij de banshee is dat niet nodig, heeft eigen versterker.

Je moet het natuurlijk ook nog opnemen met een mic bij je mond natuurlijk!

Ja, als je wilt opnemen wel ja. Beun_co heeft het is zijn vraag alleen over aansluiten om geluid te "bekomen". Dat gaat in eerste instantie prima zonder microfoon. Is ook makkelijker oefenen.

Ik gebruik het ding ook live, dan tape ik de slang aan de microfoonstandaard vlak bij de microfoon.

Back