vreemde moog

liquidthrust

Onverbloemd
kan iemand hem thuis brengen? Hij staat genaamd Moog keyboard. Maar heb em nog nooit gezien. Leuk ding.. moest ie nou midi hebben ofzo wat ik betwijfel..

zou je serieus gelijk in kunnen hebben!

ja. dit is een CV/Gate toetsenbord voor een modulair systeem, vermoedelijk een Model 952 gezien het aantal scaling knoppen en de connector.

foto's

EDIT: het exemplaar op de foto in de orginele post is van Felix Visser (Synton) geweest en in 2007 via Vemia verkocht

Laatst gewijzigd:
thnx mkII

Ik was eigenlijk op zoek was naar een midi keyboard voor mn rack synth toen ik over dit ding struikelde, in welke mate van het mogelijke valt dit ding eigenlijk om te bouwen tot een midi keyboard? Lijkt me mogelijk, niet? Liever dit beestje, dan een mid eighties plastiek vliegdekschip. :biertje:

liquidthrust schreef:
Ik was eigenlijk op zoek was naar een midi keyboard voor mn rack synth toen ik over dit ding struikelde, in welke mate van het mogelijke valt dit ding eigenlijk om te bouwen tot een midi keyboard? Lijkt me mogelijk, niet? Liever dit beestje, dan een mid eighties plastiek vliegdekschip.
dit ding ombouwen tot een midi keyboard om dan aan een VA'tje te hangen ?!
Met de hoop toch een beetje bij de analoge club te horen ofzo ? :stupid

Wat mensen al niet in hun hoofd halen...

lol, was maar een idee keybern, ben een kunstenaar, ik wil nergens bij horen.

Als je iets goedkoops en compacts zoekt kun je beter naar een E-mu Xboard of zo kijken.

Dit keyboard ombouwen naar MIDI is een beetje heiligschennis. Dit ding moet aan een oude (Moog) modular hangen, einde discussie.

thnx mkII

Ik was eigenlijk op zoek was naar een midi keyboard voor mn rack synth toen ik over dit ding struikelde, in welke mate van het mogelijke valt dit ding eigenlijk om te bouwen tot een midi keyboard? Lijkt me mogelijk, niet? Liever dit beestje, dan een mid eighties plastiek vliegdekschip. :biertje:

een beetje zonde! koop dan een midi keyboardje voor wènig...

deze dingen gaan volgens mij voor rond de 800-1000 euro...

Nja had ik sowieso wel verwacht dat de prijs hiervoor zo hoog ging zijn. Maar bedankt. Vind de keyboards van tegenwoordig gewoon spuug lelijk, kan er niet aan doen :D. En ja einde discussie, mag slot op.

Vind de keyboards van tegenwoordig gewoon spuug lelijk, kan er niet aan doen.
Een beetje handige harry bouwt er een houten bekisting rond ofzo. Of overspuiten in een ander kleurtje.

Nuja, ikzelf zou er de moeite niet voor doen. Klagen over het uiterlijk van je midi controller is in mijn ogen pure snobbisme.
Die Cv/gate keyboard is op het Moog logootje na, ook maar een sober ding... Maar het was je wsl net om dat logootje te doen.
De "vrije" geest van een kunstenaar, bewonderenswaardig...

ok, ik ga slapen

liquid ..erzijn zat bedrijven die je naagelang watje wilje case laten bewerken in alle kleueren en ...andere knoppies

kijk maars op custum synthesizers

leuk

hey R-ond, ja ik zat zelf al te denken om zo'n 49 key om te bouwen, een metalen chassis ofzo met mooie zwarte lak, heb niet voor niks een tuinhok achter staan. Of iets in de aard van mdf, houtpasta erover, schuren, primer, lak en voila

hey R-ond, ja ik zat zelf al te denken om zo'n 49 key om te bouwen, een metalen chassis ofzo met mooie zwarte lak, heb niet voor niks een tuinhok achter staan. Of iets in de aard van mdf, houtpasta erover, schuren, primer, lak en voila

hah iki hoor de timmer man hier ...
maak dan geli9jk een modulair kast
:kroon:

Back