Minikorg 700 gezocht

Status
Please reply by conversation.
nou, doen dan , zou'k zo zeggen.
waar ergens ?

Ik heb ze nog niet in het echie gehoord. Ik vind de 700 heel lief klinken in opnames, maar uit de SH2000 heb ik ook al mooie dingen gehoord.

Ahja, deze gek vindt ze (de 700 en de SH2000) max 300 waard en een andere gek heeft daar zijn eigen mening over. :)

Ik vind deze serie heel vet klinken!!! apart eigen geluid!!!

"competitor to minimoog, Arp 2600"

hou toch op. Nieuw al gemarket als cheapo voor degenen die bovenstaande toppers niet konden betalen. Hij staat niet op dat niveau, dat was ook nooit de bedoeling. Hij klinkt leuk, maar het blijft een simpel synthje. 999€...

Nuja, dan krijgt J.Baars nog snel gelijk met zijn 10k voor mijn wall of sound. :)

mmm heb de mijne ooit gekocht voor 200 euri en paar jaar later verkocht voor 300 euri
nog steeds spijt van

999 euro ga ik er echt niet voor betalen. Voor dat geld koop je wel wat fraaiers.
Voor een 700S lijkt 500/600 euro me echt meer dan genoeg.

Kun je van een 700 eigenlijk makkelijk een 700S maken? Ik lees dat het een extra printje is en misschien kan een handige knutselaar wel zoiets maken.

Ik heb een 700S (niet te koop helaas :) )... Prima sound, smeuiig vet filter, dikke bas (maar geen MOOG idd), ook goed in vocale leads.. Als je hem doubletrackt is het een killer. De extra osc hangt er wel wat bij vind ik, heeft niet de zwaarte van de eerste osc. Beste van dit paneel zijn de ringmod / noise fx imo

Ik ga er vanavond eentje ophalen!

Ik vroeg me trouwens nog wat af. De 700S is eigenlijk een 700 met een extra oscillator.
Maar hoe zit het met de 800DV? Is die in de basis ook hetzelfde, of is dat een totaal andere zsynth met een ander filter?

Als je het mij vraagt zijn de 700, 700s en 800dv opgebouwd uit dezelfde submodules. Ze klinken vrij identiek. De 800DV heeft meer tweakability dan de andere 2.

Wat ik er van begrepen is de 800dv eigenlijk 2 700's in 1 synth. Je hebt dus 2 synthlines, elk met hun eigen osc, filters, envelopes, etc.

Yeah! Ik heb er eentje gekocht gisteren voor 120 euro van een mede forumlid. Helaas is hij defect, maar dat wist ik vantevoren en ik durf de gok wel te nemen. Volgens mij is hij wel te repareren.

In onderstaande filmpjes zie je trouwens de minikorg 700 (volgens mij niet de S versie) aan het werk.
Als ik me niet vergis staat hij bovenop een 800DV, maar da's moeilijk te zien.

Ik ben absoluut geen fan van de persoon Kitaro, ben je een aansteller als je hem zo in trance ziet met die handgebaren en zo, maar de minikorg gebruikt hij wel erg fraai.

Hier de filmpjes:

Yeah! Ik heb er eentje gekocht gisteren voor 120 euro van een mede forumlid. Helaas is hij defect, maar dat wist ik vantevoren en ik durf de gok wel te nemen. Volgens mij is hij wel te repareren.

In onderstaande filmpjes zie je trouwens de minikorg 700 (volgens mij niet de S versie) aan het werk.
Als ik me niet vergis staat hij bovenop een 800DV, maar da's moeilijk te zien.

Ik ben absoluut geen fan van de persoon Kitaro, ben je een aansteller als je hem zo in trance ziet met die handgebaren en zo, maar de minikorg gebruikt hij wel erg fraai.

Hier de filmpjes:

YouTube- 無限水(AQUA) 喜多郎 kitaro

YouTube- 空の雲(The Cloud) 喜多郎 kitaro

Ik hoop dat je hem gefikst krijgt want als de submodule met filter of osc kapot is dan heb je een probleem.

Status
Please reply by conversation.
Back