Ik ben op zoek naar een Korg minikorg 700(s).
Ik meen dat die dingen tweedehands voor ongeveer 300 euro weg gaan, dus ergens rond dat bedrag zoek ik er eentje.
Ik haalde 2 jaar geleden 2 enorme Tannoy speakers voor samen 70€ van Engeland naar hier, dus voor zo'n scheetje van een synth zal dat ook wel meevallen.
staat by patatmet ..naast zn dv800[stoff te verzamelen = wel aardig gesampled ; vanwege devette goede basisklank ..gooider dan wat time based ...lfo,s vd sampler over en ...instant vette poep
Ik ben op zoek naar een Korg minikorg 700(s).
Ik meen dat die dingen tweedehands voor ongeveer 300 euro weg gaan, dus ergens rond dat bedrag zoek ik er eentje.
Eerst maar eens kijken of iemand er eentje te koop aanbiedt. Misschien dat ik met de prijs wat te veel op de prijzen van een aantal jaar geleden ben afgegaan.
Is de 700s nu hetzelfde als de 700, maar dan met 2 oscillatoren? Dus kan de 700s dezelfde klanken voortbrengen als de 700 (en meer), of zit er ook een ander filter in en zo.
Ik ben helemaal geen fan van Kitaro (mij een te zweverig type), maar die lead klankjes uit de korg 700 vind ik wel erg fraai en ik vind die 700 gewoon schattig om te zien (vergeef me mijn woordkeuze, maar een betere beschrijving had ik er niet voor). 't Is voor mij echt een ding voor erbij en dan vooral voor die lead klanken. Ik weet dus niet of de 770 of de 800dv dezelfde klanken kunnen voortbrengen. Met name die 800dv ziet er wel heel erg cool uit. Maar wat ik zoek aan klanken zie je in dit filmpje:
Overigens kan ik me voorstellen dat mijn modular dit ook wel moet kunnen, maar op een of andere manier lukt het me toch niet om die leads zo mooi te krijgen als uit die simpele 700. Zal toch wel een speciaal filter zijn of zo die dat karakter geeft.
Overigens zie ik dus geen 700s filmpjes waar die geluiden worden gemaakt, dus vandaar mijn vraag of de 700s dat ook kan.
De extra oscilator en andere functies van de S (ring mod, lfo naar filter, extra bereik envelope, noise en zelfs scalable noise! - die in toonhoogte verandert met de toetsen, ken ik van geen enkele andere synth) zijn duidelijk een 'after thought' die er met een extra print plaatje aan is toegevoegd. De extra functies hebben ook een ander soort knoppen.
there is an S (korg 700s ) model that has the ringmod switch (on top left (here wooden blank panel)).. very cool to have.. since it has only one vco the is another hidden VCO that can be set to one tone or KB tracking with 3 positions for ringmod. (with/without keytrack) and noise (2 settings). yes, it is simple.. there is one simple sine LFO and "repeat" ..
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.