Minikorg 700 gezocht

Status
Please reply by conversation.
Ik hoop dat je hem gefikst krijgt want als de submodule met filter of osc kapot is dan heb je een probleem.

Dat valt wel mee. Ik weet nog een adresje waar ik het filter IC kan kopen.
Is zo'n groot zwart blok. Bovendien heeft Colin Fraser het complete filter op gaatjes bord na kunnen bouwen dus als het IC toch niet lukt, dan kan ik altijd het IC nog zelf opbouwen.

Zie hier: http://www.colinfraser.com/m700/index.htm

Ingegoten in hars?,ok,wordt het wel lastiger van ja.
Het zwarte gedeelte met sticker is gewoon een kapje,hieronder zit dan hars?.

Heb zelf ook een 700,vandaar.

Korg 700,Roland Sh1000 en SH 2000 heb ik alledrie,klinken lekker vol die oscillatoren,veel gebruik gemaakt van discrete componenten i.p.v.IC's,klinkt toch anders.

Korg 700,Roland Sh1000 en SH 2000 heb ik alledrie,klinken lekker vol die oscillatoren,veel gebruik gemaakt van discrete componenten i.p.v.IC's,klinkt toch anders.

Huh een kapje? heb je hem wel eens opengemaakt?

Ik was en ben in de veronderstelling dat ze vol met hars of siliconen zijn gegegoten.

Arp heeft dit ook en soms is het hars en soms siliconen (dat is nog wel weg te peuteren)

Ik vind de SH1000 wel leuk...de 2000 vind ik minder interessant.

Ik was en ben in de veronderstelling dat ze vol met hars of siliconen zijn gegegoten.

Arp heeft dit ook en soms is het hars en soms siliconen (dat is nog wel weg te peuteren)

Jazeker,voedingselco's vervangen,schakelaars schoongemaakt,een beurtje dus.

Zwart is kapje ja,hieronder zit weer een plastic kap welke over de print heen zit en van onderen vastgelijmd zit,volgens mij kun je nadat je de module er uit hebt gehaald het hele zaakje voorzichtig losfreesen vanaf de onderkant.
Zit niet ingegoten zoals bij ARP volgens mij.,zie ook foto Colin Fraser.

Jazeker,voedingselco's vervangen,schakelaars schoongemaakt,een beurtje dus.

Zwart is kapje ja,hieronder zit weer een plastic kap welke over de print heen zit en van onderen vastgelijmd zit,volgens mij kun je nadat je de module er uit hebt gehaald het hele zaakje voorzichtig losfreesen vanaf de onderkant.
Zit niet ingegoten zoals bij ARP volgens mij.,zie ook foto Colin Fraser.

Ok dan goeie info wist ik dus niet...

Status
Please reply by conversation.
Back