Ableton Live & Macbook Pro 2.66GHZ - Core 2 Duo CPU Spikes

Lazy Eyes

Stamgast
Hi Guys,

Ik zit met een kleine uitdaging. Heb inmiddels mijn 2e 13inch macbookpro aangezien ik heel erg tevreden was over mijn 2.55GHZ macbookpro, die is helaas gestolen, met alles wat er op stond, maar nu heb ik de nieuwste versie, die op papier dus sneller lijkt.

Mijn setup is gelijk gebleven:

Macbook Pro, Ableton Live 8.1.3, TC Electronic Desktop Connect 6.

In de vorige setup bleef het CPU zelfs met verschillende VST's open, steady op 10-20%.
In de huidige situatie gebeurt het volgende: Wanneer ik enkel een drumloop maak met een drumrack preset, dan loopt hij al op tot 50%.
Dit is in mijn ogen niet correct, maar kan iemand mij vertellen waar dit aan zou kunnen liggen? Alles is gelijk, macbook zelfs nieuwer, maar het performed veel minder.

Er zijn overigens wel nieuwe drivers uitgekomen voor de TC, waarin ik het vermoeden heb dat ze minder stabiel zijn.
Het CPU verbruik zonder de TC is minder dan met, dit kan niet kloppen IMO.

Ik zou zeggen probeer de oudere drivers eens, of biedt TC deze niet aan ter download?

Ja, die zijn helaas niet meer te downloaden. Iemand die ze hier nog heeft wellicht?

Ik ben ook geintreseerd. Die nieuwe Konnekt 6 driver werkt bij mij ook zeer slecht que preformance. Zo is het gewoon onbruikbaar zelfs. Zonde

en tc aanschrijven, zorgen dat ze de oude versies beschikbaar stellen. tis maar een ideetje..

Er staat onder de reguliere download toch gewoon "Older versions" op de TC site?

gedownload, maar dit zijn niet de drivers die ik de vorige keer had. De meest stabiele driver bood je de mogelijkheid de latency aan te passen in de TC Near console. deze niet.

Back