[Live in 013] Roonan (30 Mei)

Roonan

Lang lid
Vrijdag 30 Mei Live in de 013 Tilburg: Roonan.
De exacte tijd weet ik nog niet maar zal ik posten zodra ik meer details weet.

Ik wil dan ook wat CD's meenemen vd Sample contest en van mijzelf.
Als er Forum bezoekers langskomen zijn deze voor een Forum prijsje te koop.
(op de eerste 10 winnaars na want die krijgen hem gewoon :D )

Grt. en misschien tot ziens! Ronald

Ik weet (nog) geen tijd maar de zaal is open vanaf 23:00.
Zal wel ergens tussen 24:00 en 2:00 worden.
De set zal ongeveer een uur duren afhankelijk vd avond.
De stijl is vrij afwisselend, voor een voorproefje: Klik hier (22,7 mb)

Ik zou het leuk vinden om wat forum leden te ontmoeten als die toevallig in de buurt zijn.

Grt. en misschien tot ziens, Ronald

dik hoor

dik hoor

Hele dikke demo Roonan! Echt vet! Veel machinedrum gebeuk? Als iktijd heb kom ik zeer zeker even kijken in de 013 Groeten LecZ

Nou, tis maar goed dat er weinig mensen waren door de hitte want dit was een mega slecht optreden.
Op de een of andere manier wilde de machinedrum maar niet goed syncen met de RS7000.
Thuis nooit problemen gehad maar vanavond ging elke overgang fout, daardoor raakte ik op een gegeven moment helemaal de draad kwijt en wist niet meer wat op welk spoor zat.
Moet toch echt even mijn set anders gaan aanpakken want op deze manier durf ik mezelf niet meer in het openbaar te vertonen. :(
Was trouwens de eerste keer met deze combinatie, denk dat ik toch over ga stappen op de EMX 1 zodra die er is samen met de RS, lijkt me toch iets makkelijker te combineren Live.

Grt. Ronald. ;{

Nee, geen soundcheck gehad, het was niet goed geregeld daar.(personeel was steeds zoek)
Maar ik heb eigenlijk ook geen soundcheck nodig, qua mix zit het altijd wel goed.
Waar het waarschijnlijk fout is gegaan is de manier waarop ik de boel gesynced had.
De MD was master maar de RS had de sequences voor de MD.
Dit had ik zo gedaan om de Scene memories te kunnen gebruiken, als je de RS als master zet worden de tempo's ook gewijzigd door de scene memories en daardoor onbruikbaar Live.
Vlak voor een overgang nam ik een sequence realtime op in de MD, daarna mute ik de MD tracks op de RS en de MD liep dan door.
Daardoor kon ik op de RS een nieuwe style starten en inmixen met de oude beat.
Daar ging het dus mega fout, zodra ik een beat opnam in de MD liep hij na 1 measure er compleet naast.
Dit had ik dus thuis uitgebreid getest op betrouwbaarheid en dat ging altijd perfect.

Klinkt als een hele omslachtige manier van werken maar daar was een goede reden voor.
De pattern keuze van de MD bleek gewoon erg lastig en onduidelijk te combineren met de RS.
Op mijn manier kon ik scene memories gebruiken (hele krachtige feature), realtime remix, sections, CC record en dat allemaal ook voor de MD, hoefde alleen maar te muten op de MD.

Maar goed, "back to the drawing board" :geslaagd:
Ga het dus niet meer op deze manier doen.

Grt. Ronald.

ook is was er niet

ook is was er niet

helaas ... ik was er ook niet , te durk bezig in de studio. Het gekke is dat mijn elektron MD gister jaja tijdens het spelen finaal op zijn bek ging, gewoon geen output.... mmmm, softreset gedaan en hij liep weer, ik krijg sterk het vermoedde dat MD's vast lopen bij te warm weer, dat denk ik tenminste. Jammer van je optreden, gewoon nog een keer doen maar dan beter!! suc6 en groeten LecZ

Nou ja dan was het toch weer handig dat er niet zoveel mensen waren die oorgetuige waren. ;)

Wel vreemd maar dat soort ongeluk komt meestal op het verkeerde moment ja.

Back