Welke Super BASS-synth/module?

Als ik een basslijn in mijn hoofd heb, dan speel ik eerst het ritme in op 1 toon, bijvoorbeeld C om het effe lekker simpel te houden.
Is het ritme van de bas goed, dan ga ik in piano roll met de noten aan het schuiven in toonhoogte.
Ik pak eerst de noten die het meeste effect hebben op de 'groove' en het meest eenvoudig zijn te 'matchen' met wat je in gedachten hebt.
Soms komen dr vettere grooves uit dan ik verwachtte. Maar meestal kan ik op deze manier mijn bassje wel maken

Ik weet niet of (maar hoop wel dat) er een reverse/retrograde functie zit in cubase en logic.
In cakewalk zit ie namelijk wel en als mijn bas niet goed loopt, dan keer ik hem soms om en kijk ik wat ik dr dan mee kan.
Dit kan leiden tot mooie baslijnen! :D

-C-

bassiger

bassiger

als je van citual /digi af wil en met en anloogje een basje wil maken ,....
wat zeker sneller en beter moet lukken,..
koop iets met 2 osc ,[liefst met sub osc erbij]
want dan krijg je woligere bassen [phasing fx ]en evt een sync functie op je osc.s meer voor leads / dan bassen
je kan ook een synth nemen met 1 osc voor een wat "strakker" gestuurderde bass ,je komt dan dmv het draaien filter gauw uit op een lead-sound
zet hier weer pwm mod op en jebt een breer bass
maar doe mij maar twee osc,....

snelle envelopes [erg belangrijk ],japanse synths zoals yamaha ;en oa roland heeft meestal niet van die harde /snelle env.
- [tja de tb weer wel ,....!!!
amerikaanse synths ala pro-one /moog weer wel

en koop een synth waar een verdomd goed filter in zit ala moog /seq pro-one

neem de bekendere 1 osc basss/lead sounds ala sh1/09/101 ,
of bv een teisco 60f ,weer eens wat anders ....of een arp axxe net soo duur asl een sh101,...
xtreem lekkur
als je met deze info geen goede BASSS synth kan vinden,dan........!!!
in princiepe moet je ook met poly 800 /alfa juno of wat dan ook een bass/lead kunnen programmeren
sccs
nicey picture van een korgie synthe bass
jaaa die had ik zelf ook nog noit geien ,......wie wel

Attachments

• korg synthebass_72.jpg
    korg synthebass_72.jpg
    26 KB · Bekeken: 76
Back