Op zoek naar iemand die Dit kan bouwen!

talkboxert

De man achter Exceeder
Hallo allen, ik ben op zoek naar een handige electronica-man (of vrouw;)) die het volgende zou kunnen bouwen.....

Voor mijn live act wil ik een soort handgestuurde sinus LFO maken.

Mijn idee: een transmitter aan een touwtje dat ik kan rondslingeren, en een ontvanger die dan meet hoever de transmitter van hem af beweegt.

Afhankelijk van de afstand tussen deze twee moet er dan een voltage uitkomen (bv 0-5v of 0-8v) waarmee ik een cv input kan aansturen. (of midi van maak met een CV to midi converter.....)

Kennen jullie iemand die dit zou kunnen/leuk zou vinden hoor ik t graag,

Grt, Talkboxert

uhm zoiets:

The newest member of the Moog Etherwave Theremin family is also the newest member of its controller family. The new Etherwave Plus extends the Theremins gestural playing technique to the world of analog synthesis and beyond by allowing the user to control gear with a wave of a hand, controlling synthesizers and effects while playing the Theremin. Its also a stand-alone CV (Control Voltage) controller. The Etherwave Plus CV control signals are proportional to the pitch and volume of the Theremins audio signal and can be connected to the pitch and volume CV inputs of a Little Phatty or other analog synthesizer for a new way to interact with a synth.

ik zou gaan voor een accelerometer, die de 3D beweging kan meten.

volgens mij is nog het makkelijsk met een iphone en een OSC app.

je zou Gieskes moeten vragen, die maakt al de Waveradar. (google 't)

Wat natuurlijk ook altijd kan is wat LED'jes aan een touwtje hangen en boven een LDR slingeren. Die LDR gebruik je dan als onderdeel van een spanningsdeler. Dit betekent natuurlijk wel dat het in een donkere ruimte moet gebruikt worden.

Ik heb het zelf al uitgetest en het werkt wel vrij goed, maar natuurlijk geen perfecte sinus en je moet op de juiste afstand tot de LDR blijven. Output-voltage hangt dan van je voedingsspanning en 2e (vaste) weerstand af. Tot 0V minimum zul je wel niet geraken, en tot de volledige voedingsspanning ook niet.

Wel, het ziet er allesins heel 'apart' uit, maar ik betwijfel of het handig is in tijdens een live act met flikkerende lichten rondom etc. Ik kan altijd eens een tekeningetje maken als je geïnteresseerd bent in deze optie (zal zeker de goedkoopste zijn).

kijk eens of je zoiets adhv het radioshack electronic sensorlab kan bouwen.
daar zit een rotation sensor in
en kost soms maar $10 op ebay

Het is een beetje laat maar toch.

Je kunt eventueel een WII joysticks gebruiken om CV signalen te manipuleren.

Je hebt dan wel een computer nodig.

De WII joystick is dan met BLUETOOTH aan de computer verbonden die daarop weer midi CC uitzend.

Deze kan je weer met een midi cv verder naar CV signalen omzetten.

Back