Heb na een jarenlange uitleen m'n Roland SH-2000 eindelijk terug, maar er komt geen geluid meer uit...
Ben technisch een totale noob, maar kon het niet laten om'm toch even open te schroeven
om even de stofzuiger erop te zetten. Toen zag ik van onder het toetsenbordje een paars draadje komen dat niet (meer) gesoldeerd zit. Op het blokje waar andere draadjes gesoldeerd zitten is bij 'out' nog een vrije plek, en daaronder trouwens nog eentje waar 'g' staat (ground?)
Het servicebudget is voorlopig even op, maar ik heb wel een buurman die ik even zo'n enkel draadje zou kunnen laten (her)solderen. Maar moet dat draadje op die 'out' plek, en kan dit het probleem van 'geen geluid' uberhaupt mogelijk oplossen...? Zo niet dan wacht ik totdat ik weer een reparateur bezoek, maar anders waag ik het erop.
Ben technisch een totale noob, maar kon het niet laten om'm toch even open te schroeven
om even de stofzuiger erop te zetten. Toen zag ik van onder het toetsenbordje een paars draadje komen dat niet (meer) gesoldeerd zit. Op het blokje waar andere draadjes gesoldeerd zitten is bij 'out' nog een vrije plek, en daaronder trouwens nog eentje waar 'g' staat (ground?)Het servicebudget is voorlopig even op, maar ik heb wel een buurman die ik even zo'n enkel draadje zou kunnen laten (her)solderen. Maar moet dat draadje op die 'out' plek, en kan dit het probleem van 'geen geluid' uberhaupt mogelijk oplossen...? Zo niet dan wacht ik totdat ik weer een reparateur bezoek, maar anders waag ik het erop.
Attachments
Laatst gewijzigd: