Synthesizer opleiding

Nou eh, als ik un synth heb die vintage is en er mooi uitziet (LEES: GEEN GAT AAN DE ZIJKANT! haha). Gaat die mee mijn graf in , verkopen zit er niet in, kopen daarintegen wel :P
bijv. mijn jx8p of dx7 gaat nooit meer verkocht worden mits hij goed blijft.
Je hoeft ook niet per se vintage te kopen/verkopen om te freaken/leren. Er zijn leuke 3 osc (evvt. nog met noise en ringmod) VA synths te koop voor weinig waar je heel veel van kunt leren. Als je die dan genoeg kent krijg je ws ongeveer hetzelfde er weer voor terug en koop je een ander type. Zo leer je imo het meest.

Een beetje staat hier: www.synthwiki.nl

En een engelstalige: www.vintagesynth.com

En verder veel lezen, magazines en zo. Ik vond keys.de en keyboards.de (bijbehorende tijdschriften) altijd wel goed. Zijn wel in het Duits.

Laatst gewijzigd:
Roland Kuit heeft een behoorlijke cursus, maar ja die is nogal geent op de Clavia G2 en Wave.
dat is natuurlijk het probleem. wat wil je weten. boeken zijn ook slecht te krijgen. dus je bent veroordeeld tot wat op internet staat. vooral artikelen van SOS. horen van anderen: synthmeeting, enz

daarleer je dus wel syntese
das syntthesizer techniek ; hoe maak ik een geluid
\
okok elke synth heeft zn eigen benaderering
das weer je keuze

Je hoeft ook niet per se vintage te kopen/verkopen om te freaken/leren. Er zijn leuke 3 osc (evvt. nog met noise en ringmod) VA synths te koop voor weinig waar je heel veel van kunt leren. Als je die dan genoeg kent krijg je ws ongeveer hetzelfde er weer voor terug en koop je een ander type. Zo leer je imo het meest.

mee eens je leert meer van een supernova / nordlead dan van een jupietr 4
/ tb303

of van de veelbesproken korg ms20+legacycontroller combinatie !

Alles wat je wilt weten over synths vind je op het Synthforum :) daarom heet het ook
Synthforum ;)

Wil je echter een opleiding volgen dan kun je kijken wat de HKU te bieden heeft.

Bijvoorbeeld en google is ook je vriend wat dat betreft...grootste encyclopedie ter wereld dat internet. Je moet alleen wel van lezen houden.:geslaagd:

En synthese is synthese...of je dit nu op de G2 doet of op een modulair...ik zie het verschil niet. VCO = VCO etcetera.:W

Back