trigger voor sidechain versnellen

DRe

SSM spacestation
Hoi wie heeft wel eens de trigger versneld voor sidechain, en hoe had je dat gedaan. Bijvoorbeeld je triggert de sidechain met een kick of een puls van een 707. Nou wil ik eigenlijk dat die puls/(Kick) 2á3 ms eerder komt om zo lekker te kunnen spellen met tijd. Nou hoor ik jullie al zeggen, dan moet je op alle geluiden een delay plaatsen zodat alle geluiden 2á3 ms later gaan. Is hier geen andere methode voor om de trigger te versnellen dan de delay methode.

Laatst gewijzigd:
Hoi wie heeft wel eens de trigger versneld voor sidechain, en hoe had je dat gedaan. Bijvoorbeeld je triggert de sidechain met een kick of een puls van een 707. Nou wil ik eigenlijk dat die puls 2á3 ms eerder komt om zo lekker te kunnen spellen met tijd. Nou hoor ik jullie al zeggen dan moet je op alle geluiden een delay plaatsen zodat alle geluiden 2á3 ms later gaan. Is hier geen andere methode voor om de trigger niet te versnellen.

goed idee ook dat later plaatsen voor bv hihats die latere timing krijgen mbt side chainen

hoe?
wie weet ././././kan me voorstellen dta bv de swingop een linndrum / tr909 de trig anders legt ..aleen de hele drumbak dan ook

Rond, dus jij zegt, dan moet je de kick al niet doen, omdat die al swing heeft. ja oke. dan blijft de puls over. maar weet je ook een een manier om de puls eerder te laten beginnen.

a162.gif

Welke spullen/DAW heb je nu?

Vroeger had je zoiets als MIDI delay.

Delay alles met 40 ms behalve je trigger track.

Welke spullen/DAW heb je nu?

ik heb alleen hardware. met software zou het denk ik idd wel iets makkelijker zijn maar dat heb ik niet.

Vroeger had je zoiets als MIDI delay.

Delay alles met 40 ms behalve je trigger track.

waar deed je dat mee dan.

Back