Voeding Korg EMX

fakkelbrigadier

Nieuwkomer
Ik heb een korg emx met een doorgebrande adapter. We hadden hem gisteren op een omvormer in de auto. Dit werkte allemaal, totdat de auto werd gestart.

De adapter is nu overleden. Ik zag dat een nieuwe 85 euro kost. Maar ik vroeg me nu af of deze adapters te repareren zijn, zit er een zekering oid in?

Thanks!

Gewoon een universele adapter voor kopen.

Op de site van korg staat dat het een AC 9v adapter is van 24w... Die kun je volgensmij bij conrad wel krijgen...

(vergeet als je dat bij conrad haalt niet om er een setje verloopjes bij te bestellen, want als je die los moet bestellen betaal je extra nog een keer verzendkosten..)

Er zit een zekering van 5 AT in.
De voeding is erg eenvoudig open te schroeven.
Helaas is de zekering wel in-gesoldeerd dus laat hij zich niet zo gemakkelijk vervangen.

De voeding is niet zo 1 2 3 te vervangen door een universele adapter.
Het gaat hier om een voeding 9 Volt Wisselspanning afgeeft 3000mA.
De aansluiting is een 4-P Din.

Maar de zekering is wel te vervangen? Dan ga ik morgen is even kijken of het lukt!
Bedankt voor de informatie!

Er zit een zekering van 5 AT in.
De voeding is erg eenvoudig open te schroeven.
Helaas is de zekering wel in-gesoldeerd dus laat hij zich niet zo gemakkelijk vervangen.

De voeding is niet zo 1 2 3 te vervangen door een universele adapter.
Het gaat hier om een voeding 9 Volt Wisselspanning afgeeft 3000mA.
De aansluiting is een 4-P Din.

Oke, ik dacht dat deze net als de oude Electribes gewoon een normale plug hadden..

Als je even de exacte specs van de voeding geeft is daar makkelijker op te antwoorden.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het gaat lukken want als je er een omvormer bij hebt zal de voeding wel 110V only zijn.
Maar hoe weet je dan trouwens dat het de ESX voeding is die kapot is? Dan kan het dus ook de omvormer zijn die stuk is gegaan...

Op de Korg zelf staat ~AC9V

En op de adapter staat;
Korg KA163E Class 2 Transformer
Input:120V~60Hz 35W
Output:9V ~3000mA

Er is trouwens niks stuk gelukkig, heb de ESX nog maar een maand.
Maar als de omvormer er tussen weg kan is mooi meegenomen, daar wil ik wel een andere stekker voor kopen.

Dat gaat dus niet lukken. Input: 120V
Als je de omvormer er tussen weg haalt en er een verloopstekker tussen zet blaas je die voeding meteen op. Je kunt wel een geschakelde voeding (110/240V naar 9V) van 3A kopen.

Dat gaat dus niet lukken. Input: 120V
Als je de omvormer er tussen weg haalt en er een verloopstekker tussen zet blaas je die voeding meteen op. Je kunt wel een geschakelde voeding (110/240V naar 9V) van 3A kopen.

Klopt helemaal inderdaad, maar dat is de input van de canadese voeding/adapter dus.
Als ik deze ( http://www.thomann.de/nl/korg_ka_169e_netzteil.htm ) koop omzeil ik dat verhaal toch?
Volgens mij is er alleen verschil in de voedings van europees en canadees, de korg esx zelf lijkt mij hetzelfde. Alleen ben ik daar niet zeker van, vandaar ook mij vraag hier want mn korg door te branden is ook wat sneu. :)

Aaaah, nu snap ik pas wat je bedoelt :)
Ja, als je die bestelt omzeil je de omvormer inderdaad. En die andere gewoon bewaren voor het geval je met je muziek in de VS doorbreekt en daar moet optreden ;)
Losse voedingen hebben voor de fabrikant 2 redenen:
1 Het apparaat kan kleiner blijven
2 Ze hoeven wereldwijd maar 1 model te maken en voor de verschillende landen leveren ze gewoon een voeding mee met het juiste voltage.
Je kan die voeding van Thomann dus gerust met jouw Canadese ESX gebruiken.

tof om dit allemaal te lezen.:D Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. heb een EMX1 in de States gekocht. zit dus ook met een verkeerde voeding voor ons stroomnet. erg fijn dat er ook meteen opties van adapters met een linkje toegevoegd zijn. scheelt me een hele hoop zoekwerk.:dubbel::dubbel:

Back