Wat vind jij een mooi effect ?

saxo

Stamgast
wat vind jij een mooi effect ?
mag echt van alle stijlen en alle soorten effecten zijn !

ik vind deze van 0.55 tot 1.00 erg mooi gedaan

Ik vind een onweersbui met veel bliksem erbij altijd wel een mooi effect.

Ik vind/ vind het stereo delay-phaser (of flanger) fx erg fijn wat in een asr 10 zit.
echt likkebaardend. zou er zo weer een ars voor kopen, zij het niet dat ik geen ruomte heb voor die olietankert :)

vette track trouwens, bambou! een van mn favs!

een ijzige industriële reverb,
een spacey phaser,
een mooi op de maat meegaande regenerende flanger,
een nadruppelende delay,
en/of een alles vernietigende distortion ...
ik vind ze alle-vijf te gek :okdan:

Voor reverb gebruik ik een Sony SEH310
Als Delay/reverb gebruik ik een Dynacord VRS23 (deze is uitgebreider dan de Sony SEH) en klinkt veel organischer
Delay --> analoog Ibanez UE405 (is minder uitgebreid dan de Dynacord)
Delay --> digitaal Boss SX700, Digitech Studio Quad en Studio400
Phaser --> Pearl PH-03
Flanger --> Pearl FG-01 en Arion stereo flanger
Distortion --> Pearl DS-06 en MXR M151 <--- DIT PEDAAL ROCKZ!

Ik zou graag een Bel BP-10 phaser, Bel BF-20 flanger en MXR Double flanger, allen met cv input, erbij willen hebben.

Zo bekend met fx ben ik helaas niet....
Onrust NV is helemaal pedalen/fx minded..
die kan voor vrijwel elk Tokai pedaal een review schrijven :)

@Rubbah...
de FX-engine in een ASR is dacht hetzelfde als van de DP2
een DP4(+) is in vrijwel elke studio een toevoeging

@Rubbah...
de FX-engine in een ASR is dacht hetzelfde als van de DP2
een DP4(+) is in vrijwel elke studio een toevoeging

Ja ik weet het, werk alleen zelf compleet in the box tegenwoordig, dus als iemand een giedlijkende software emulatie weet.....geeft me een gil.

mijn favorietens
1 analoge delays (maxon,ehx,ibanez,tokai,guyatone,boss,way huge,malleko)
2 analoge phasers/flangers/chorussen (maxon,mxr,ibanez,ehx,guyatone,tokai,sovtek,coron,rocktek,pigtronix)
3 fuzz/distortion (death by audio,zvex,way huge,ehx,maxon,ibanez,tokai,mxr,coron,schaller,roger mayer,avora,sovtek,fender,)
4 ringmodulator (moog,ehx)
5 spring reverb (vermona,verp)

Ik hou erg van analoge delays en ringmodulatie met phasers en/of flangers of delay/reverb filters vind ik ook tof het moet vooral maf/weird/gestoord/ziek/eng of bruut klinken
lekker knoppies draaien en gaan

Het effect wat in "When Doves Cry" van Prince zit, op z'n ritmetrack. Lijkt op een delay/flanger combi maar het is me nog niet gelukt iets te maken wat er op lijkt...

Als iemand weet hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, houd ik me aanbevolen

Ik kan makkelijker zeggen wat ik niet mooi vind en dat is het autotune effect. Ik wordt daar inmiddels helemaal niet goed van. Leuk voor de eerste 2 plaatjes die daarmee gemaakt zijn, maar de volgende 4.000.000 maken het ergelijk.......

Paul

Ik krijg altijd een heel warm gevoel van binnen als ik een mooie warme phaser hoor, zoals in deze voorbeelden:

Daar trek je wel een blik klasse open, Subgroover...
:okdan:

Reverb van 20 seconden en tape echo zoals in de RE-201. Juno-60 chorus en Smallstone phaser, maar met de eerste twee zondig ik 't meest.

Ik vind STEREO-effect het mooist!

maakt niet uit waardoor het ontstaat, verschillende EQ L en R, chorus, Pan-tremolo, reverbs, pingpong-delay.....

Of 30 verschillende microfoons rond een drumstel of gitaar....met heel veel Ambient en allemaal fase-problemen die alle kanten opvliegen!

Doe mij maar MPX1, DD-20 en CE-20

Lange reverbs, stereo delay en langzame chorus

MXR Phase 100 vind ik heerlijk voor synths. En dan het liefst het droge signaal en effectsignaal mengen zodat er een mooie balans ontstaat.

Vind vooral combinaties mooi, laat altijd m'n fx terug komen op een kanaal, waardoor ik ze kan eq'en en weer via aux sends kan doorsturen naar het volgende fx...

Verder staan voor mij delay en reverb erg ver bovenin. (ook spring reverb)
Zonder delay en reverb begin ik er niet aan :)

Daarna gate... daar kun je ook funky dingen mee... dan compressor.... daarna de flanger/phaser fx "familie".... en als laatste ergens distortion en pitch fx.

Waarbij ik een filter niet als fx reken. Al is dat ook behoorlijk onmisbaar!

Jammer dat van m'n 2 favoriete fx de een een kostenplaatje is om goed te krijgen (reverb), en de ander eigenlijk totaal basaal is en overal wel in zit. (delay)

Back