Wat vind jij een mooi effect ?

Nou heb ik al 12 pagina's van dat topic doorgenomen maar heb ik 't nog niet gevonden. Kun je een linkje plaatsen s.v.p.? :)

Ik gebruik amper reverb, en als ik het gebruik is het vaak een natuurlijk klinkende omgeving tot alleen early reflections, geen kathedraal geluid. Alhoewel ik mijn D&R wel weer heel erg lekker melancholisch vind klinken.

Wat Dob ook zegt, ik vind het mooi om een delay te pakken en die dan weer over een kanaal terug te sturen zodat ik de echo uit elkaar kan laten vallen door met EQ te werken of er steeds een beetje korte reverb tussen te mixen of net wat uw goesting is. Ik denk dat ik delay gewoon het beste effect vind.

Daarna gebruik ik mijn chorus eigenlijk altijd als send effect in ieder nummer, wel even pielen met de levels want als send overstuurt hij makkelijk. Daarna ex aequo phaser, flanger en alles wat daar mee samen hangt.

Als laatste reverb, waarbij ik moet zeggen dat ik reverb vaak niet echt met een tail gebruik. Ik vind echte volle reverb - zeker de wat mindere reverbs - gewoon op een bepaalde manier net zoals koken en dan suiker gebruiken, zoals het gemiddelde kant-en-klaar product in de supermarkt. Het is wel lekker maar wordt er toch ook altijd een beetje nep van.

@Krek

Ben onlangs geupgrade van de dd2 naar de dd-20

Iets wat ik je sterk kan aanraden :okdan:

Die hele 20 reeks lijkt me wel super fun ;)

De RE-20 komt er ook nog wel een keer hier, voorlopig was de dd-20 een betere keuze, er zit ook een tape-delay in met warp en alles.
Ook de gewone setting zijn heeeel goed.
Echt een algemene dienst delay

Wat vooral super is, ze zijn 2in, 2uit, line level kan je kiezen (heel handig met synths)
2 pedalen is ook handig, bypass/tappen/preset selection enz. :okdan:

Geen midi sync, dat is jammer maar om 3 keer zoveel voor een eventide timefactor te betalen was ook niet strak...
Even de maat tappen is nu ook weer zo moeilijk niet *D

ik kan me wel iets voorstellen bij het geluid van omlaag gepitched-de piepschuim piep.....

het geluid ontstaat misschien doordat het schuim blijft 'plakken' en dan een stukje losschiet. dit hoog frequent waardoor de piep onstaat. vertraagd ga je veel meer het karakter van het losschieten horen....het is geen linear constant geluid denk ik... hooop ik!

ik ben wel erg benieuwd!!

ik hou van:

-bitcrushers / reducers, decimators
-feedback (is geen effect, eerder een bron maar daar kun je filosofisch over worden..)
-distortion in al zijn soorten en in combinatie met feedback word het nog leuker.

ik heb zelf de alesis bitrman + micromodular waar ik veel rare FX uit haal,
verder nog een paar multi fx zoals alesis + zoom. die meestal het subtiele doen.

en mijn evolver kan ik ook als fx gebruiken.. voor het totale freak werk :)

Als laatste reverb, waarbij ik moet zeggen dat ik reverb vaak niet echt met een tail gebruik. Ik vind echte volle reverb - zeker de wat mindere reverbs - gewoon op een bepaalde manier net zoals koken en dan suiker gebruiken, zoals het gemiddelde kant-en-klaar product in de supermarkt. Het is wel lekker maar wordt er toch ook altijd een beetje nep van.

Dat komt omdat je reverb hebt en reverb, zeg maar. Een echt goeie reverb, zoals b.v. een Quantec Yardstick, man, als je dat in je studio hebt dan ga zelfs suiker in je bier gooien, met pakken tegelijk.
Ik gebruik het nu ook niet zo veel omdat ik allen ruk reverbs heb. Maar in m'n favoriete ambient en IDM platen, daar zitten toch reverbs in....

Alle effecten zijn wel mooi, ben zelf een delay freak maar een mooie chorus of phaser zijn ook geweldig. Er is eigenlijk maar 1 essentieel en dat is reverb.

Dat komt omdat je reverb hebt en reverb, zeg maar. Een echt goeie reverb, zoals b.v. een Quantec Yardstick, man, als je dat in je studio hebt dan ga zelfs suiker in je bier gooien, met pakken tegelijk.
Ik gebruik het nu ook niet zo veel omdat ik allen ruk reverbs heb. Maar in m'n favoriete ambient en IDM platen, daar zitten toch reverbs in....

Ik heb even wat nummers van je gecheckt en als ik dat soort tracks maak, dan moet er ook reverb in, zeker wel. Je hebt dan ook de ruimte er voor in je mix. Bij de Robotfunk die ik maak vind ik het niet zo passen.

Harmonizer over een stem.

Back