Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
heb net de line6 midi mobilizer 2 van line 6 getest met steppolyarp app, klinkt heel lekker maar ik krijg m niet gesynced met een midi signaal (time clock ook niet) vanuit cubase.

zou graag een goede arpeggiator of stepsequencer app willen kennen die sync kan lopen met mn projecten in cubase.

heb flink gebladerd hier maar niet de zin om hier114 paginas door te lopen.
iedere suggestie welkom

Op dit moment stuurt Cubasis helemaal geen kloksignalen of welk soort controldata dan ook - alleen Note On en Off, en Pitchbend. Dus geen synchronisatie mogelijk nog op dit moment. Ik neem aan dat je het over Cubasis hebt, en niet over Cubase dat je vanaf je PC/MAC zou draaien?

BTW: Fruity Loops Studio en FL Studio HD ondersteunen nu ook AudioBus.

Laatst gewijzigd:
Ik wil graag een kleine mixercontroller maken van mijn ipad en heb touchosc gezien, maar vind ook een app als s1 midi trigger waar een gratis versie van is... Heeft iemand die laatste al eens gebruikt? De editor is in ieder geval dead easy. Heb hem nog niet geprobeerd te syncen (ga ik vanavond doen) is er iemand die ze allebei l eens heeft gebruikt?

Ik gebruik m'n iPad sinds kort ook om MS-20, Polysix en IK iLectric te spelen, in mijn band via een Roland VK-7 en thuis via een Privia PX-320. Zowel in de band als thuis hebben alle drie de apps best vaak last van hang-ups, drop-outs en soms crashes. De interface is een e-Mu XMIDI 1x1 via de CCK.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de iPad als geluidsmodule en suggesties ? Kan ik beter een recentere MIDI-interface kopen, bijvoorbeeld de Line6 ? Kan ik beter een powered hub er tussen te zetten (al heeft de XMIDI 1x1 op papier geen voeding nodig) ?

Menschen, heb even jullie advies nodig:
Ik had laatst een galaxy tab 10.1 gekregen maar qua audiomogelijkheden / apps is dit ding ruk.

Nu had ik gedacht een oude Ipad 1 te kopen om alleen mee op te nemen.(geen multitrack maar gewoon simpel stereo via line in)

Min ideale workflow zou zijn:
app om op te nemen
- mogelijkheden voor trimmen, naam geven voor bestand, evt. normalizen/ dc offset op 24 bit 44khz.
- wegschrijven op SD.

Kan dit? Bestaan er nog apps voor de ipad1( heb gehoord dat sommige nieuwe apps niet meer werken onder ipad1 klopt dit?)

Ik heb onderstaande op het oog:
- Ipad 1 met camera connection kit
- Twisted wave app
- M-audio mobilepre

Kan ik op de ipad 1 nu dus 24 bit opnemen?

Google misschien?

Ik zou een hardware recorder halen joh. een ipad is veel te kwetsbaar.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back