Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik heb een mobiele tascam recorder maar daar valt niet op te typen en te editen. Welke hardware recorder bedoel je?

Stemmen maar: http://twistedwave.com/features/ios/popular

24bit/96kHz recording and playback for external audio devices
There are some professional interfaces on market that support the iPad. (e.g. RME UCX). But no app can record AND playback in 24bit/96kHz although the iPad has this feature. TwistedWave would be the FIRST on market for professionals who are looking for mobile audiodevices with this highend feature.
0 comments suggested 1 year ago

Ja een tascam bijvoorbeeld.

Je moet die developer effe mailen, dan weet je zeker of dat kan.

Dus in het algemeen gezien kan je stellen dat 24 bit opnemen en afspelen op alle ipads dus niet gaat...

[edit] zag je laatste post niet...klink interessant

Ik zou zowiezo nu niet meer voor een ipad 1 gaan. De updates volgen elkaar in raptempo op en de ipad1 is niet meer te updaten qua OS. Er komt een tijd dat veel muziekapps het niet meer gaan doen of veel te zwaar worden, waardoor de apps iedere keer uitvallen...

De iPad zou het moeten kunnen wat ik zo lees.

Ik ben het eens met Krek.

Ik heb een iPad 1 en daar heb ik veel plezier van gehad, maar er komen steeds meer apps die niet of niet lekker meer werken. Apps als Imini, WaveGenerator of WaveMapper draaien wel, maar beginnen al snel te kraken als je meerdere noten genereert.

Ook op andere vlakken merk ik dat de rek er een beetje uit is, dus er komt binnenkort versterking in de vorm van een Ipad 4. Jammer alleen van die vernieuwde connector....

het enige wat ik wil is audio opnemen, oftewel draaitafel aansluiten en opnemen.
niks meer niks minder. nou ja...24 bit dan....

het enige wat ik wil is audio opnemen, oftewel draaitafel aansluiten en opnemen.
niks meer niks minder. nou ja...24 bit dan....

ik zou doorsparen voor minimaal een ipad 2. Een ipad 1 heeft maar 256 mb geheugen en kan niet meer geupdate worden en de meeste nieuwe apps werken er niet goed meer op of kun je zelfs helemaal niet meer downloaden voor de ipad 1.

Ik heb sinds een aantal dagen een iPad 4 en merk toch goed het verschil.
Geen gekraak, meer polyfonie en een scala aan apps die het op mijn oude iPad niet deden.

Het grootste nadeel dat ik van tevoren al had ingecalculeerd is de nieuwe connector.
Mijn iO dock en Synthstation maken gebruik van de 30 pins connector, maar met een 30pins/lightning adapter werken deze verder als vanouds. Toegegeven, het ziet er minder fraai uit, maar ik ben blij dat het in ieder geval functioneert.

Nog tips voor iOS 6 apps?

Op zich is muziek maken op de iPad wel leuk.... de ipad ligt vaak binnen handbereik en je kan dus met weinig inspanning even snel een idee opslaan. Er komen ook steeds meer apps die best goed klinken en dus kan het eindresultaat dus ook steeds beter klinken.

Wat ik eigenlijk wel mis, althans ik heb het nergens kunnen ontdekken is een app die meer werkt zoals een DAW op een computer. Dat je insert synths kunt inpassen en dat de instellingen zoals je die hebt gezet voor die song, ook blijft staan.

Ik gebruik nu cubasis op de iPad en gebruik geluiden van andere synths. Maar als ik dan één van die synths ga gebruiken als standalone om even wat pielen om ideetjes op te doen, dan veranderen de instellingen niet terug als ik de song in Cubasis weer opstart.

Als ik het verkeerd heb, dan hoor ik graag hoe het anders kan, of is er een DAW op de ipad die meer werkt als DAW op de PC.......?
Wat ik ook jammer vind is dat Sample Tank niet lekker werkt met Cubasis, en dat je dus een track moet samplen om die te kunnen horen naast de andere tracks met Cubasis geopend..... dat is lastig als je later toch een nootje wil veranderen of iets wil toevoegen aan die track....... Misschien zijn daar ideetjes over?

Groetjes van Rudo

Laatst gewijzigd:
Op zich is muziek maken op de iPad wel leuk.... de ipad ligt vaak binnen handbereik en je kan dus met weinig inspanning even snel een idee opslaan. Er komen ook steeds meer apps die best goed klinken en dus kan het eindresultaat dus ook steeds beter klinken.

Wat ik eigenlijk wel mis, althans ik heb het nergens kunnen ontdekken is een app die meer werkt zoals een DAW op een computer. Dat je insert synths kunt inpassen en dat de instellingen zoals je die hebt gezet voor die song, ook blijft staan.

Ik gebruik nu cubasis op de iPad en gebruik geluiden van andere synths. Maar als ik dan één van die synths ga gebruiken als standalone om even wat pielen om ideetjes op te doen, dan veranderen de instellingen niet terug als ik de song in Cubasis weer opstart.

Als ik het verkeerd heb, dan hoor ik graag hoe het anders kan, of is er een DAW op de ipad die meer werkt als DAW op de PC.......?
Wat ik ook jammer vind is dat Sample Tank niet lekker werkt met Cubasis, en dat je dus een track moet samplen om die te kunnen horen naast de andere tracks met Cubasis geopend..... dat is lastig als je later toch een nootje wil veranderen of iets wil toevoegen aan die track....... Misschien zijn daar ideetjes over?

Groetjes van Rudo

Er zijn er meerdere. Nanostudio is een aardige DAW met een redelijke synth, en tabletop werkt goed imho. Met de imini (in-app purchase) heb je een fantastische synth op de ipad, die binnen tabletop te sequencen en automaten is. Daarnaast kan je nog anderen eraan toevoegen zoals tb303 en anderen.

Gisteren de Neo Soul Suitcase gekocht (net geen 9 euri), dikke vette aanrader voor mensen die de iPad in een band e.d. gebruiken en behoefte hebben aan een goede Rhodes kloon:

http://neosoulkeys.com/ipad/

Kon na installeren amper stoppen met spelen en presets maken. :luv:

http://youtu.be/ucg9YS40vXE

(gast lult teveel, maar goed)

Edit: ik heb mijn eerdere MIDI-problemen met de E-MU XMIDI interface opgelost door deze door een Terrasoniq MIDI ONE te vervangen: rock-solid MIDI op de iPad, ook een aanrader.

Na enig zoeken heb ik nog niets gevonden:
Is er een synth app die bread and butter geluiden produceert (zeg maar piano, orgeltjes, strijkjes, blazertjes en natuurlijk het obligate space swoosh achtige geluid).
En dan niet in de kwaliteit van de GM modules maar a la een Motif/Fantom dat werk. Ik begrijp dat die kwaliteit weer wat hoog gegrepen zou zijn, maar ik bedoel in ieder geval meer dan Soundblaster achtige kwaliteit.

Of moet je dan toch verschillende apps gebruiken.
En als dat zo is, hoe schakel je dan tussen die apps live.
Ik ben van plan een Behringer istudio te kopen voor live (samen met een Emu Xboard).

Na enig zoeken heb ik nog niets gevonden:
Is er een synth app die bread and butter geluiden produceert (zeg maar piano, orgeltjes, strijkjes, blazertjes en natuurlijk het obligate space swoosh achtige geluid).
En dan niet in de kwaliteit van de GM modules maar a la een Motif/Fantom dat werk. Ik begrijp dat die kwaliteit weer wat hoog gegrepen zou zijn, maar ik bedoel in ieder geval meer dan Soundblaster achtige kwaliteit.

Of moet je dan toch verschillende apps gebruiken.
En als dat zo is, hoe schakel je dan tussen die apps live.
Ik ben van plan een Behringer istudio te kopen voor live (samen met een Emu Xboard).
Sampletank
Seline
Thumbjam

Er zijn er meerdere. Nanostudio is een aardige DAW met een redelijke synth, en tabletop werkt goed imho. Met de imini (in-app purchase) heb je een fantastische synth op de ipad, die binnen tabletop te sequencen en automaten is. Daarnaast kan je nog anderen eraan toevoegen zoals tb303 en anderen.

Het mooie is dat je nanostudio ook nog gratis kan installeren op je desktop en daar verder kan werken als je wilt of je ideen van je dekstop naar je ios device gooien en in de trein ofzo verder werken.
http://www.blipinteractive.co.uk/download.php

En je kan het prg dus ook demoen voordat je het koopt.
Ik heb hem zelf gelijk na testen aangeschaft voor op de ipod touch.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back