Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Oh ok, met een verloopje werkt het dus gewoon?

Yep, zowel bij de iO Dock al de Synthstation 49 werkt alles zoals ik dat gewend was met mijn eerste iPad.

Yep, zowel bij de iO Dock al de Synthstation 49 werkt alles zoals ik dat gewend was met mijn eerste iPad.

Past de ipad er dan nog wel in?

Niet in zijn geheel......de iPad steekt een stukje uit door het stekkertje.
Zoals ik eerder opmerkte maakt dat het geheel minder fraai, maar daar kan ik mee leven.

Vandaag de Behringer Istudio binnengekregen. Eerste indruk is luxe maar ook wat plastic-achtig. Wil je het ding meenemen on tour, zorg dan voor een goede bescherming c.q. flightcase. Aansluitingen achterop zijn goed degelijk bevestigd. Er zit een losse switching adapter bij, dat is ok. De bijgeleverde plastic opvuladapter zorgt er wel voor dat mijn ipad 3 goed in de connector past, maar helaas zit er nog veel speling aan de onderzijde van de ipad. Ik kan de ipad nog flink heen en weer bewegen. Ik ben benieuwd hoe lang dit goed gaat. Gelukkig is de connector zo gemaakt dat ie met de ipad kan meebewegen. De connector is scharnierend bevestigd. Het lijkt erop dat deze ook verwisselbaar is voor een ipad 4 connector, maar dat is slechts gissen. Vanavond ga ik eens lekker los en het ding uitproberen als ware het een echte synthesizer.
Hier enkele unboxing foto's:

Attachments

• 2A29A6C1-B14A-4960-B73E-3D3F08776856.JPG
    2A29A6C1-B14A-4960-B73E-3D3F08776856.JPG
    134,6 KB · Bekeken: 76
  • E36ACA55-3A65-43FE-A000-5EE363CF19B3.JPG
    E36ACA55-3A65-43FE-A000-5EE363CF19B3.JPG
    107,5 KB · Bekeken: 73
  • 3E17853A-4983-48F8-A50A-C4985EC1E02C.JPG
    3E17853A-4983-48F8-A50A-C4985EC1E02C.JPG
    105 KB · Bekeken: 71
  • 8B220AF6-83DB-4773-A01E-1AFF0CEBA6CF.JPG
    8B220AF6-83DB-4773-A01E-1AFF0CEBA6CF.JPG
    99,5 KB · Bekeken: 74
  • 43E5CC08-BCE7-4CFC-8312-2E9D69CD0768.JPG
    43E5CC08-BCE7-4CFC-8312-2E9D69CD0768.JPG
    111,3 KB · Bekeken: 73
Ik wil graag een ander toetsenbord kopen die werkt met mijn iPad. Fullsize toetsen en minimaal 37 maar liever 49. De enig eis dat ik verder heb is dat ik geen adapter of elektra nodig heb om de setup werkende te krijgen. Dus het toetsenbord moet de voeding krijgen van uit de iPad of het toetsenbord moet op batterijen kunnen werken.....

De reden waarom: Gewoon lekker makkelijk, toetsenbord pakken, aansluiten en spelen maar, waar ik wil en niet afhankelijk hoeven zijn van een stopcontact!

Er waren drie toetsenborden die ik op het oog heb.

Line 6 mobile keys 49
neusonik iboard 4
miditech i2 control 37

Nog adviezen in deze? Nog andere alternatieven!

Groetjes van Rudo

Vandaag heb ik de M-audio Oxygen 49 gekocht. Werkt perfect met de iPad. Via de USB aan de CCK (Camera Connection Kit) en doet het gewoon...... De controller kostte 115 euro bij Dijkman in Alkmaar, en speelt prima. Weinig bijgeluiden en de toetsen hebben best een lekkere weerstand...... Heb ik denk ik geen slechte koop aan gedaan!

Een ipad enkel en alleen voor in de studio.. ik ben gewoon even benieuwd. Heb je dan wat aan een ipad 2 met 16gb?

Een ipad enkel en alleen voor in de studio.. ik ben gewoon even benieuwd. Heb je dan wat aan een ipad 2 met 16gb?
Geen probleem. Maar ik denk dat er nu apps gaan beginnen verschijnen die minstens een iPad 4 vereisen. En heel veel tegelijk in Audiobus moet je er ook niet van verwachten.

Heb zelf een Ipad 2 16 gb. Zolang je niet veel met samples gaat werken moet 16 gb voldoende zijn denk ik. Met Audiobus heb ik wel vaak dat ie hapert als ik meerdere apps draai of als er nog andere apps op de achtergrond draaien. Als je het je kan veroorloven zou ik toch voor een nieuwe Ipad gaan.

Ben meteen toch maar voor de ipad4 gegaan.. nu dit topic eens compleet uitpluizen :)

Is het nodig om je hele iPad te backuppen voordat je naar een nieuwere versie van iOS gaat? Of kun je gewoon de upgrade doen zonder extra gedoe?

alles staat in je icloud, dus gewoon op je nieuwe ipad inloggen met je Apple ID en hij plempt alle zooi zo over

En daar is dan wel even mee bezig, ik ben een keer van 4.x naar 5 gegaan en dat duurde me toch wel lang. Ik vroeg me af of dat sneller kon. Dank voor de info.

Ik krijg het niet voor elkaar om andere apps te bespelen via Cubasis met mijn M-audio Oxygen 49. Als ik de input in Cubasis zet op oxygen 49 all channels en de output op Neo Soul Keys op op Bs-16i dan krijg ik geen geluid. Als ik een intern geluid van Cubasis bespeel met mijn keyboard krijg ik wel geluid.

Als ik mijn Oxygen 49 uit de iPad haal en ik bespeel dan de toesten op de ipad (input staat dan op virtual midi all channels) dan krijg ik wel geluid te horen van de Neo Soul keys of BS-16i...... Dus iets lukt niet helemaal met mijn Oxygen 49 lijkt het.....

Wie weet raad?

Alvast bedankt!

Groetjes van Rudo

Ook even in dit draadje. Synthstation 49 en de I-rig (via mini jack) kun je die tegelijk gebruiken?

Ik heb Genome aangeschaft voor vanaf nu alles te sequencen met de iPad. Maar ik zit met een vraagje... Ik wil het geluid instellen (bank/patch) dat mijn Blofeld moet afspelen. Hoe moet ik dit doen? Ik ben nog maar een beginner op het vlak van sequencen en ik denk dat ik program change en control change door elkaar haal.

Ik heb Genome aangeschaft voor vanaf nu alles te sequencen met de iPad. Maar ik zit met een vraagje... Ik wil het geluid instellen (bank/patch) dat mijn Blofeld moet afspelen. Hoe moet ik dit doen? Ik ben nog maar een beginner op het vlak van sequencen en ik denk dat ik program change en control change door elkaar haal.

Een program change is om de klank in te stellen bijvoorbeeld een piano, gitaar of viool klank. Een control change is een controller verandren die de klank van dat geluid beinvloed, bijvoorbeeld volume, panning, sustain, modulation etc.....

Het programma genome heb ik ook, maar heb er te weinig mee gedaan om de instellingen te weten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back