Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
echt veel snappen doe ik er nog niet van maar dat komt hoop ik nog wel..
en inderdaad voor zeer weinig geld heb je de beste muziek apps..
bv zelf nog nooit zo,n goede vocoder gehad
http://www.youtube.com/watch?v=DXL8cmZJNSM&feature=c4-overview&list=UU9xr8u3o76wsUYANTluF1uw

Die voice transformer is goed ja. Voor de rest vind ik de plugs uit mijn DAW enzo echt wel veel beter hoor. Ik doe eigenlijk niets meer met die iPad behalve mijn JP80 editen en die voicetransformer dan....Ik zie eigenlijk de meerwaarde van bijv een ipad polysix niet tegenover de AudioUnit polysix...

Ok leuk voor in de trein enzo maar niet echt superprofi....lees inzetbaar helemaal geintregeerd in je daw met zijn/haar eigen channelstrip etc

In deze app kun je uit 24 verschillende modules kiezen (aan maar wordt gewerkt) die je in 3 rijen van 8 modules kunt combineren (23 zelf te kiezen modules + 1 vaste master module).

Minimum vereiste is een iPad waar iOS 6 op draait.

modular-synthesizer-ipad-e1377880789555.png

Ziet er erg vet uit.

Klank vind ik in het filmpje een beetje schel, maar ook wel vet. Ga hem zeker toevoegen (voor een tientje of minder).

In Cubasis eindelijk een projectje af....... Het bestaat uit 13 tracks, 10 midi tracks en 3 audio tracks. Als ik het project wil opslaan als wav bestand (mixdown) dan krijg ik maar één van die audiotracks te horen, die andere twee dus niet..... De audiotrack die het wel doet is track 7 en de anderen zijn track 12 en 13...... Track 7 is het intro en in de fade out begint het eigenlijke nummer te spelen.......
Wat doe ik verkeerd? Kan ik maar één audiotrack samenvoegen bij de rest van de tracks, of moet ik nog iets doen met de audiotracks wat ik misschien wel (per ongeluk) met track 7 heb gedaan, want die track bestaat al langer.

edit:
Laat maar..... ik had de audiotracks (intrumenten van BS-16i) vlak voor de mixdown gemaakt, en blijkbaar moet je Cubasis eerst opnieuw opstarten om die audiotracks dan ook in de mixdown mee te laten doen!

De Modular Synthesizer van Pulse Code is verkrijgbaar.
iTunes

De app is gratis en daarbij komen dan wat modules.
De interessantere modules kosten €0,89 of € 4,49 als je bundel met alle modules koopt.

Het is even wennen hoe een en ander aan elkaar gesloten dient te worden, maar er best leuke dingen mee mogelijk. Ik vermaak me in ieder geval prima op het moment.
De in-App handleiding is handig.

Intussen heeft de maker laten weten serieus na te denken over een Mac versie van deze app.
Als je patches kunt uitwisselen en de mogelijkheden van de iOS versie, zoals het aantal modules, uitbreidt, ben ik er wel voor te porren.

Alle modules op een rijtje

groet

Tom

Nou heb er even leuk mee zitten pielen. Hij klinkt goed maar ik weet nu ook dat ik nooit zelf een modular wil. Tis best veel gedoe voor gewoon simpele geluiden, en met het hele rek vol kan je niet veel meer dan met een standaard monosynthje. Kan me goed voorstellen dat een echte modular een bodemloze put is.

Oeps, Ik weet ni meer waar ik het ergens gepost had, "over gevoelloos typen met mega veel fouten op een tablet," vooral m'n ipod touchen,,
Ik biecht nu effe op dat het verschil in gebruik tussen m'n oude ipod touch en een ipad mini enorm is,,
Nu ben ik ook Fan van een tablet, vooral de ipad,, Dus wordt vervolgt..:engel::engel::z

Steinberg Cubasis 1.6 is uit :

New pristine audio engine with extended sample rates (44.1/48/96kHz) and bit rates (16/24-bit)
Real-time playback of arbitrary audio file formats (44.1/48/96kHz and 16/24/32 bit) independently of the project's sample rate and bit depth.
Up to 24 assignable physical outputs
Assignable metronome output and pan
MIDI Clock latency compensation slider
Audio input gain adjustment option for audio interfaces and external microphones

Dat je nu ook andere sample and bit rates kan kiezen is gewoon super,zeker als je de Ipad verbind met een Korg Kronos die standaard op 48 kHz draait. Dan heb je nu een betere en gemakkelijker editeerbare sequencer ter beschikking voor deze :-)

Ik merk het verschil tussen de vorige audio engine en die nieuwe van Cubasis 1.6 echt, ik was toevallig net met een trackje bezig toen die update uitkwam, en kon er meteen nog zeker een track met die softsynth bij zonder dat het ging kraken! Goeie soep dat ze zo hard met die app in de weer zijn - hij is nog steeds niet perfect, maar je kan er echt wel al goed mee werken.

Ik zat gisteren met Cubasis te spelen en alles is bij mij mono.
Nu zat ik even andere apps te checken en die zijn ook in mono.
Heb verschillende koptelefoons gecheckt en daar ligt het niet aan.
Kan je dat ergens instellen ofzo? Kan het niet vinden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back