Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nou heb er even leuk mee zitten pielen. Hij klinkt goed maar ik weet nu ook dat ik nooit zelf een modular wil. Tis best veel gedoe voor gewoon simpele geluiden, en met het hele rek vol kan je niet veel meer dan met een standaard monosynthje.
Dat laatste klopt zeker in dit geval - maar ik denk niet dat deze app zo representatief is voor een echte modular. Het geluid is niets speciaals, en patchcables steken is hit&miss. Dat alles kleiner is in Landscape helpt waarschijnlijk ook al niet.... Ik ga 'em er terug afgooien :Z

ik ben op mijn ipad 3 geupdate naar ios 7 en heb even wat testjes gedaan.
Traktor zonder hardware doet het op mijn ipad wel goed, ik merk wel in het algemeen dat de audio apps het wat moeilijker hebben (sneller kraken tov ios6.

Er stonden 23 ios 7 updates klaar voor mij waaronder veel audio apps van yamaha en korg, ook Nave is ios 7 compatible nu. Dus het gaat best hard. Ik gebruik zelf synthesia veel voor het oefenen van muzieknoten schrift met eigen midi files en die werkt onder ios7 nog prima.

Wel had ik enorme last van de inmiddels bekende typ lag waar je all over the place problemen over leest. In mijn geval viel het zelfs nog wel mee, ik had maar 1 seconde lag tussen het switchen van karakters. Maar het haalde de complete gebruikservaring om zeep. Voor de mensen die ditzelfde probleem hebben, dit kun je oplossen door naar het menu: Algemeen- Herstel alle instellingen te gaan. Die gooit al je instellingen weg (dus ook bijvoorbeeld je wifi instellingen die je dan weer opnieuw moet instellen), maar daarna was de typ lag volledig weg en werkte die weer net zo responsive als onder ios 6.

Maar het advies kan ik wel beamen, als de ipad een essentieel onderdeel vormt die je de komende weken foutloos moet kunnen gebruiken voor je muziek, dan misschien inderdaad toch maar even wachten tot alle apps geupdate zijn :D

Dat laatste klopt zeker in dit geval - maar ik denk niet dat deze app zo representatief is voor een echte modular. Het geluid is niets speciaals, en patchcables steken is hit&miss. Dat alles kleiner is in Landscape helpt waarschijnlijk ook al niet.... Ik ga 'em er terug afgooien :Z

Eve dubbel tappen op de app, dan wordt hij vergroot.

Arturia heeft een nieuwe app uitgebracht: iSem

https://itunes.apple.com/app/arturia-isem/id673921187?mt=8

SEMV_NP_big.jpg

Ik gebruik al Tabletop voor het live launchen van oneshots, maar ik zou graag met mijn iRig keys een soort van sampleplaying keyboard app hebben, waarbij ik niet via de interne mic sounds moet opnemen maar via iTunes kan importeren.

Met de meegeleverde Sampletank kan je kiezen uit een aantal libraries, maar geen eigen samples importeren, bij mijn weten.

Is er zo'n app?

Jammer dat de iMini en iSem niet op de ipad 1 werken.

Wil nu toch een ipad mini kopen.
Ben nu op zoek naar een audio interface. Bestaat er 1 waar je geen camera connection kit voor nodig hebt? Dit lijkt me nogal een onding.
Daarnaast hoef ik alleen 24 bit 44khz stereo (line) op te nemen.
Ook wil ik graag dat deze usb powered is. Bestaan deze ook in combinatie met een ipad mini?

Rare vraag wellicht, maar is er een overzicht van welke editors er allemaal zijn voor hardwaresynths op de ipad? De FS1R-editor is de belangrijkste reden voor me om een ipad te overwegen, maar wie weet is er ook wel iets voor m'n Matrix1000 en Kawai K5000? Om maar iets te noemen :)

Wil nu toch een ipad mini kopen.
Ben nu op zoek naar een audio interface. Bestaat er 1 waar je geen camera connection kit voor nodig hebt? Dit lijkt me nogal een onding.
Daarnaast hoef ik alleen 24 bit 44khz stereo (line) op te nemen.
Ook wil ik graag dat deze usb powered is. Bestaan deze ook in combinatie met een ipad mini?

Ik zou even wachten op deze:
http://www.thomann.de/be/iconnect_midi_2.htm

Ik had hem in juli al besteld, toen was de "verwachte levertermijn" een week later, terwijl het telkens met 2 weken werd uitgesteld, dus ik zou niet al te veel uitgaan dat de datum op de site nu wel klopt.
Maar denk dat het toestel wel de beste prijs/kwaliteit verhouding geeft voor ios interfaces

Ipad programmer

Ipad programmer

Rare vraag wellicht, maar is er een overzicht van welke editors er allemaal zijn voor hardwaresynths op de ipad? De FS1R-editor is de belangrijkste reden voor me om een ipad te overwegen, maar wie weet is er ook wel iets voor m'n Matrix1000 en Kawai K5000? Om maar iets te noemen :)

Ik weet dat er diverse apps zijn, ik heb ff gezocht maar kwam niet vder dan een app voor de Roland JX-8p.:(

een FS1R en Matrix1000 editor zie ik ook wel zitten voor de ipad, zelf nog niet tegengekomen...

Ik zou even wachten op deze:
http://www.thomann.de/be/iconnect_midi_2.htm

Ik had hem in juli al besteld, toen was de "verwachte levertermijn" een week later, terwijl het telkens met 2 weken werd uitgesteld, dus ik zou niet al te veel uitgaan dat de datum op de site nu wel klopt.
Maar denk dat het toestel wel de beste prijs/kwaliteit verhouding geeft voor ios interfaces

Dat lijkt me een midi interface, geen audio interface

Hier vind je er een aantal:
http://liine.net/en/community/user-library/
edit: ik zie een template staan voor de M1000

En als je kan wachten tot Maart 2013: http://www.soundtower.com/ios/index.html :D

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back