Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
iPad + audio-interface met meerdere outputs

iPad + audio-interface met meerdere outputs

Hoor graag ervaringen over gebruik van een audio-interface met meerdere audio outputs + iPad (of iPhone).

Hoe doen jullie dat..??

Mijn audio interface (ESI UDJ6) wordt netjes herkend op de iPad en alle outputs werken (gecontroleerd met de NI traktor app).

Wat ik wil bereiken is dat ik meerdere synth of drum apps (tegelijk) kan gebruiken met een eigen audio output, zodat deze apart op mijn mixer binnenkomen.

Voor MIDI kan je bijna voor alle apps instellen welke midi poort/kanaal (fysiek of virtueel) te gebruiken.
Voor audio is het meestal, als er al iets in te stellen is, alleen "background audio" aan/uit.

Met audiobus kan ik niet kiezen voor de aparte outputs, wellicht in de aankomende versie 2.
De enige app die ik kon vinden (in mijn verzameling) waarbij ik de audio outputs apart kon selecteren is de NI Traktor app.

Graag tips voor apps waar ik dit wel kan kiezen/instellen, ik verwacht dat ze er wel zullen zijn.
Waarschijnlijk dan in combinatie met audiobus/inter-app-audio waarmee de audio van de synth apps binnenkomen, en dan vervolgens kan doorlinken.

Ik hoef met die app verder niets (eventueel alleen volume control, mute, panning) te kunnen doen met de audio, enkel daarmee real-time apart doorsturen naar de fysieke audio outputs.

Ben erg benieuwd of ik dit voor elkaar kan krijgen.
Alvast bedankt!!

Heb je al naar auria gekeken? Dat is de app voor multichannel audio met soundcards.
Cubasis kan het ook, maar ik gebruik zelf nooit meer dan 1 of 2 apps tegelijk vanwege CPU tekort.
Heb geen ervaring met meerdere outputs op een ipad behalve de research dat auria met interapp het zou moeten kunnen!

Klopt het dat via de USB camera kit feitelijk iedere class compliant audio/midi interface kan worden gebruikt met de ipad/iphone ?

Thanks,
zie ook een inmiddels gevonden thread:
http://www.soundonsound.com/forum/showflat.php?Number=990610

Gek trouwens dat ook die Focusrite (net als de anderen) geen digitale out heeft.
Dat had alleen die Tascam maar die is volgens mij nauwelijks in de verkoop geweest (waarom dat nu weer was blijft ook onbekend. Wellicht vanwege deze: http://www.musiciansfriend.com/pro-...o-midi-interface?CJAID=10684459&CJPID=5628473, die class compliant althans compatibel zou zijn met iPad4)

Digitale out is toch een missing link voor lekkere integratie in de DAW lijkt mij.

Ik weet niet hoeveel class compliant interfaces er zijn, maar dat relativeert de noodzaak voor ioDock achtigen toch ook wel weer een beetje.

Gek trouwens dat ook die Focusrite (net als de anderen) geen digitale out heeft.
Dat had alleen die Tascam maar die is volgens mij nauwelijks in de verkoop geweest (waarom dat nu weer was blijft ook onbekend).

Dat is toch een missing link voor lekkere integratie in de DAW lijkt mij.
Ik heb nog nooit iets met een digitale output gehad (behalve een CD-speler, maar die hoef ik nu niet op m'n audio interface aan te sluiten). Wat is het verschil met analoog eigenlijk, op vlak van "integratie"? Je kan een SPDIF-input toch niet offline mee-renderen in een DAW? Of wel?

Ik moet zeggen dat ik ook niet een echte digitale out fanaat ben.
Maar ik neem aan dat je dan realtime digitaal (in plaats via de audio out/audio in) je audio output in je DAW kan krijgen.
Hoor mij nou, loop al weken te frotten om een iPad/iPhone interface die mogelijk maar nauwelijks echt ga gebruiken in een DAW, en nu al zeuren om een digitale out.

Ik moet zeggen dat ik ook niet een echte digitale out fanaat ben.
Maar ik neem aan dat je dan realtime digitaal (in plaats via de audio out/audio in) je audio output in je DAW kan krijgen.
Hoor mij nou, loop al weken te frotten om een iPad/iPhone interface die mogelijk maar nauwelijks echt ga gebruiken in een DAW, en nu al zeuren om een digitale out.
Ok, er gebeurt dan geen D-A-D conversie, maar de meeste hardware synths hebben ook geen spdif out. Al weet ik niet of dat niet intern in die Tascam gebeurt...
Anyway, veel heeft dat niet met integratie te maken. :)
Ik ben zelf nog steeds heel blij met m'n Alesis IO Dock. Voor een iPad 2 heeft die voor mij alles wat je van je een interface zou willen.

Ja geen integratie in de zin van zichtbaar zijn in de DAW oid.

Het rare is dat je het toch als een soort van VST beschouwt en het ook wat geks heeft om van digitaal naar analoog naar digitaal te gaan, hoewel die digitale hardware synths idd ook gewoon analoog erin gaan.

Stroom support is idd wel puntje ja.

Misschien gewoon maar niet kutten met allerlei onduidelijke interfaces en gewoon voor die iodock gaan. Hoewel die Behringer er ook tempting uit ziet, die controls zitten wat handiger lijkt mij.

Als je een iPad 4 hebt is de IO Dock wel niet zo ideaal...
En als je sysex wil uitsturen moet je het via wifi doen.
Voor mij is het leuke aan VST dat je gewoon je project kan saven, en alles zit erin. En dezelfde plugins in zoveel tracks kan laden als je CPU aan kan natuurlijk.

Focusrite iDock met lightning connector laadt de iPad wel tijdens gebruik, Leuk ding! Net nieuw op de Namm2014.

Nu weer een iPad Mini Retina, het vervelendste aan het ding is dat je niet meteen zeg oh wow wat scherp maar dat je vervolgens niet meer naar normale 1300x800 laptop schermen kunt kijken zonder enorme pixels te zien :(

Wat zijn de coolste free apps?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back