Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat ziet er toch goed uit !

En op zijn blog is te lezen dat ie net ook de Blofeld en de Pulse 2 heeft gedaan en dat ie zich nu stort op de Virus Ti.

deze app gebruik ik al een tijdje met de king korg en hij werkt echt geweldig. Hij doet precies wat je ervan verwacht, dus stel je laadt een bas en een pad sound in met bepaalde karakteristieken dan kun je via het morph wieltje een geluid maken wat varieert tussen die 2 sounds. Dat kan ook met meerdere sounds overigens, dus het hoeft niet perse 2 te zjin. Zo heb ik wel presets gemaakt die kwamen vanuit een pad sound, een bel sound en een noise sound. Je hebt echt binnen een paar seconden dan een nieuwe goedklinkende patch die die 3 dingen combineert op de manier waarop je ze elkaar laat beinvloeden.

Vette app :)

Zijn nieuwe patches ook weg te schrijven naar de instrumenten zelf? Kun je met de randomise functie nieuwe patches maken en bewaren op de King Korg?

Zijn nieuwe patches ook weg te schrijven naar de instrumenten zelf? Kun je met de randomise functie nieuwe patches maken en bewaren op de King Korg?

ja, het is puur een midi editor, alles gebeurd verder op je king korg, dus daar kun je ook op de store button drukken en dan heb je de sound (overigens zit er een soort van librarian in dat programma).

Erg handig is dat je geen computer nodig hebt, je koppelt de iPad gewoon rechtstreeks aan de kingkorg via de usb camera connector en het werkt zonder dat je verder wat hoeft in te stellen.

OK, die camera connection kit heb ik niet maar ik neem aan dat het ook werkt met mijn iodock.
Tof, dit ga ik proberen!

OK, die camera connection kit heb ik niet maar ik neem aan dat het ook werkt met mijn iodock.
Tof, dit ga ik proberen!

je kunt het gratis proberen als ik het me goed herinner, en voor de full functionality kun je dan inapp die king korg license kopen als het je bevalt.

Hey, is de Korg Gadget nog niet genoemd?

http://www.korg.com/us/products/software/korg_gadget_for_ipad

24e95403290db3df4cfe6245b2f1a23c_pc.png

Maakt me weer vrolijk, aangezien ik hem nog geen twee weken geleden gvd gekocht heb...

Dat zijn wel heul veel verschillende gagdets die Korg heeft opgenomen in die app. Ter introductie goedkoper dan nadien zie ik.

Wel handig om ff te kijken naar hoeveel tracks op welke iPad mogelijk zijn (staat op de Korg site onder 'specifications').

Die Gadgets zijn echt te gek! Goedklinkende iPad synths zonder 10 pagina's settings, echt heel leuk!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back