Dat je er 2x mee speelt en daarna weer weglegt en nooit meer aanzet zoals 90% van alle ipad apps?
Au! Al gaat dat menige synth-app helaas wel op. Zijn er niet veel die ik echt langduriger gebruik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat je er 2x mee speelt en daarna weer weglegt en nooit meer aanzet zoals 90% van alle ipad apps?
Au! Al gaat dat menige synth-app helaas wel op. Zijn er niet veel die ik echt langduriger gebruik.
Geen Magellan Quif?
Die vind ik zelf erg goed.
Ik vind de kwaliteit van synth apps wel enorm verbeterd in vergelijking met de begindagen.
Dat is uiteraard niet zo verwonderlijk, maar daar waar ik de iPad in het begin voornamelijk gebruikte als apparaat om onderweg of lui op de bank muziek mee te maken, daar gebruik ik hem nu ook echt in de studio en neem ik geluiden ook rechtstreeks vanuit de iPad op.
Jaja, ik ga er vanavond weer eens mee spelen. Voordeel van de ipad meenemen op vakantiedie UI is eigenlijk heel simpel en binnen 5 minuten te leren. Voor het maken en instellen van de patterns druk je op de function knop links onderin, dan kun je rows kopieren of een pattern length instellen (kan overigens ook in realtime in de pattern editor zelf), daarnaast kun je aangeven hoe vaak een row afgespeeld moet worden in song mode en of een pattern one shot is of looped afgespeeld moet worden.
Het editen van de synths is ook enorm simpel, dan druk je op het plaatje van de synth en vervolgens verschijnt de synth en kun je hem aanpassen. Je edits (inclusief automation als je dat wilt) slaat die op in je project en zijn non destructive.
Als laatste de pattern editor zelf, je kunt via pinchen op de ruler bar (net zoals in ableton) aangeven hoe veel je wilt zien. Handigste is om 1 of 2 bars zichtbaar te hebben, door te klikken op de bar naam krijg je de actieve pattern bar in beeld te zien en kun je hem instellen.
Meer is er niet, dus echt heel simpel te leren
En het is de moeite waard hoor, briljante app waarin je bloedsnel resultaat hebt. De integratie met DAWs, of naar midi of audio is een mooie bonus en maakt het perfect als scratchpad of je maakt er je complete song in.

Jaja, ik ga er vanavond weer eens mee spelen. Voordeel van de ipad meenemen op vakantie
Dat van die iM1 met de lightning usb adapter klinkt wel goed. De sound van de iM1 komt dus in de Kronos binnen?
ja, op 2 aparte sporen (links en rechts). Moet je wel even de usb audio routen naar 2 faders. In de tutorial hieronder staat wel hoe dat moet. Zo kun je ook de iM1 (of andere iPad synths) combineren met je combis of KARMA overheengooien, of samplen, of je iPad als backing track afspeler gebruiken, of wat je maar wilt. Enige dat je nodig hebt is die adapter, en dan stop je de usb kabel vanuit de kronos in die adapter en dan werkt het.
zie vanaf 08:31 hoe je het instelt.
http://www.youtube.com/watch?v=FufDzLQym7A
Jim, that's amazing!
Laat ik nu net zo'n kabeltje hebben moeten aanschaffen omdat mijn vrouw haar foto's wilde backuppen. Daar ga ik eens mee spelen. Scheelt me een alternatief zoeken voor de idock

ja super handig, en er zijn meer voordelen, doordat audio en midi over die kabel gaan kun je ook alternatieve sequencers gebruiken voor de kronos als je de kronos sequencer niet handig vindt. Bijvoorbeeld de yamaha Motif sequencer kan ook pattern based midi opnemen en sturen, laat die sequencer nou ook beschikbaar zijn op de iPad (yamaha mobile seq heet die geloof ik, moet ik even nakijkijken). Dan kun je die bijvoorbeeld ook gebruiken als sequencer in plaats van de kronos sequencer en heb je ineens een pattern based sequencer voor je kronos beschikbaar. En dat is nog maar het topje van de ijsberg![]()

het is een beetje off topic, maar foto's kun je eenvoudig syncen vanaf een iPad naar je iPad cloud storage (gaat volledig automatisch). Als je dan op de apple site op je cloud account inlogt kun je daar al je foto's terugvinden en kopieren naar de computer, dat account is gratis en heb je al want dat is gekoppeld aan je apple id. Daar heb je eerlijk gezegd niet zo'n kabel voor nodig.Laat ik nu net zo'n kabeltje hebben moeten aanschaffen omdat mijn vrouw haar foto's wilde backuppen.
Hey Quif, ik kan dus met zo een kabeltje ook mn Ipad koppelen aan mn Logic daw neem ik aan?
Gaat midi sync dan ook daarover of blijft dat wifi..
ik heb helaas geen ervaring met apple computers, dus dat durf ik niet te zeggen of die dan volledig ondersteunt is, misschien dat iemand anders dat weet.
In mijn geval vervangt het kabeltje alle protocollen, dus midi (ook midi sync, CC informatie, etc) en audio, zowel ingaand als uitgaand.
Ok, ik neem wel aan dat Apple dit ook zo doet, immers native spul.
Nice, ga ik even shoppen. Zo een dock vind ik maar niks.
Via Audiomux en Midimux moet dit kunnen. Overigens is de iPad ook via wireless een prima remote voor Logic. Erg handig.
ik ben benieuwd of dat werkt, een iPad rechtstreeks met usb via zo'n kabel op een windows pc aansluiten werkt in ieder geval niet, je hebt er wel altijd een interface tussen nodig (in mijn geval de korg kronos die als interface fungeert).

het is een beetje off topic, maar foto's kun je eenvoudig syncen vanaf een iPad naar je iPad cloud storage (gaat volledig automatisch). Als je dan op de apple site op je cloud account inlogt kun je daar al je foto's terugvinden en kopieren naar de computer, dat account is gratis en heb je al want dat is gekoppeld aan je apple id. Daar heb je eerlijk gezegd niet zo'n kabel voor nodig.