Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Kon die garageband gister gratis downloaden ipv 5 euro zag ik met toeval, en de inapp update was ook gratis. Had hem geinstalleerd maar ook weer af gegooid.

Even wachten dat touchable weer 5 euro word.

Wel duet display aangeschaft laatst, erg gaaf. Kan je je iPad als 2de of 3de scherm gebruiken inclusief touch wat werkt. Erg handig voor vst's. Kost nu 8 euro ipv 16.

Amai, SF Mates, Die Ableton LINK is echt een Game changer !! Ook bij de Ableton Lite versie werkt de LINK Sync.
Gisteren een uur staat springen met iElectribe en de TR8(via de ERM Multi clock) Die perfect in sync lopen,,
iSpark ben ik nu aan't binnen halen,,
De iPad Pro is nu de MAX !!

iSpark ben ik nu aan't binnen halen,,
Ispark is fantastisch!

Ik vind hem op hetzelfde niveau als korg gadget, maar dan veel meer step sequencer gebaseerd. De bijgeleverde sounds zijn van hoge kwaliteit en vooral de manier waarop je de step sequencing en automation doet en je sounds kan aanpassen zijn erg intuitief.

Echt een top app, die ik veel ga gebruiken.

Idd, die hebben ze gisteren gepubliceert,, bij de key note,
Ik kon er niet goed aan uit, Maar 't lijkt dus een usb 3.0 poort en een ligtning poort ??

Juist! Die lightning poort kan aan de oplader en aan de USB (3) poort hang je bijvoorbeeld een hub met audio interface, Midicontroller en meer speelgoed ;)

Ook ideaal om met bijvoorbeeld midibridge (aanrader) complete USB/DIN midi routing te realiseren.. Iets waar ik eerst een Akai EIE voor gebruikte.

Maar met die USB 3.0 poort,, Kun je daar itunes mee syncen ??

Ik wacht al maanden op een USB 3.0 Lightning cable, om zo veel sneller te kunnen syncen, bv 20GB over te zetten..
Dat gaat toch maar traag tegen USB 2.0 snelheid vind 'k,,

Weet iemand of er een midi step sequencer bestaat voor de iPad waarmee je een pattern kan maken die is opgebouwd uit (bijvoorbeeld) 16 tracks (met elk een eigen midi kanaal) en waarbij je voor elke track de tracklengte kunt vaststellen?

Dus bijvoorbeeld:
track 1 - channel 1 - 16 steps
track 2 - channel 2 - 7 steps
track 3 - channel 4 - 5 steps
etc.

En misschien ook met controle op Midi CC's per midikanaal?

Die Nord Beat 2 sequencer is wel leuk, maar dat kan natuurlijk veel beter!

Sinds een paar weken ben ik met Korg Gadget in de weer en ik vind het een erg mooi programma met een hoop mooie geluiden en mogelijkheden. Wat ik wel mis is een mogelijkheid om SMF te kunnen importeren en een mogelijkhied om uit te kunnen faden aan het eind van een song. Wellicht is dit wel mogelijk maar heb het niet kunnen vinden. Iemand suggesties?

Ik heb mijn eerste song bijna klaar in gadget en doe door dit programma nu weer veel meer aan mijn muziek dan voorheen.

Rudo

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de iRig Keys Pro van IK multimedia? En iemand met de microkeys Air van Korg?
Ik vind de Bluetooth connectie van de Korg wel erg handig, maar de laatste keer dat ik op kleine toetsen speelde was toen ik als twaalf jarige op een Casio speelde en ik vraag me af of ik niet te veel gewend ben geraakt aan grote toetsen. Heeft iemand ervaring met het spelen op kleine toetsen?

Het voordeel van BT is naast het draadloze ook de mogelijkheid om de ipad aan de oplader te hangen terwijl ik aan het spelen ben en de iRig keys gevoed wordt door de iPad zelf, maar wellicht is er wel een stekker beschikbaar die er voor zorgt dat je de iPad kunt opladen en er een keyboard aan kunt hangen. Heeft iemand een idee?

Het voordeel van BT is naast het draadloze ook de mogelijkheid om de ipad aan de oplader te hangen terwijl ik aan het spelen ben en de iRig keys gevoed wordt door de iPad zelf, maar wellicht is er wel een stekker beschikbaar die er voor zorgt dat je de iPad kunt opladen en er een keyboard aan kunt hangen. Heeft iemand een idee?

Kijk eens een paar posts boven je.. Daar staat de link naar een lightning adapter waar je zowel de oplader + bijvoorbeeld een (USB) midi controller aan kunt hangen.

Kijk eens een paar posts boven je.. Daar staat de link naar een lightning adapter waar je zowel de oplader + bijvoorbeeld een (USB) midi controller aan kunt hangen.

Hoi, dank je wel voor je reactie. Dat had ik nog niet gezien, maar schijnt niet in Nederland te koop te zijn, maar ik hou het in de gaten.

Er is een nieuwe moog app genaamd: Moog Modular 15
Hij is 29.95 en inmiddels in de store te vinden, ik vind hem echt bizar goed.

Hier is een beschrijving van de app versie van deze modular synth.

bron: http://www.moogmusic.com/products/apps/model-15-app

The Moog Model 15 App is the first Moog modular synthesizer and synthesis educational tool created exclusively for iPad, iPhone and iPod touch.

Each facet of the Moog Model 15 modular synthesizer has been meticulously recreated in this application to ensure the power and transcendent sound quality of each module remains intact. The character, harmonic complexity and mystique of the Moog Model 15s modules, from the legendary Moog 921–series oscillators and 904A Low Pass Filter, to the coveted 907 Fixed Filter Bank have been painstakingly preserved.

In order to develop the most immersive and expressive modular interface possible, the Model 15 App has been designed utilizing Apple’s new Metal technology. This ensures that all zooming, panning and modular patching throughout the application feels completely natural, something that would have been impossible otherwise.

The Model 15 App features both monophonic and 4-voice polyphonic operation is easily commanded via 4 seamlessly integrated controllers. Simple swipes and taps provide instant access to a traditional Moog keyboard, 1150 ribbon controller, 8-step sequencing arpeggiator and the award-winning Animoog keyboard with 22 built-in scales and polyphonic modulation capabilities.

Also included are extended features which expand the capabilities of the app beyond the traditional offerings of the hardware Moog Model 15. These include total MIDI integration, assignment for external control, use as a MIDI controller, dedicated Audio Bridge and MIDI Bridge modules, looping recorder module with overdubbing, a master ping-pong delay module and a new extension cabinet that includes additional amplifiers and voltage-controlled reversible attenuators that can be used for effects like ring-modulation.

Ik heb deze app ook aangeschaft en ik vind zowel de klank als interface uitstekend.
Voor een app weliswaar aan de prijzige kant, maar naar mijn mening zijn geld meer dan waard.

Ik heb deze app ook aangeschaft en ik vind zowel de klank als interface uitstekend.
Voor een app weliswaar aan de prijzige kant, maar naar mijn mening zijn geld meer dan waard.

de interface had van mij wel wat beter gekund, het is nu best veel scrollen als je een patch maakt, maar goed, de sound van deze app is denk ik de beste van al mijn apps op de ipad (en dat zijn er nogal wat).

de prijs vind ik wel meevallen, dit soort synths kosten behoorlijk wat als je ze als vst koopt en als je ze echt wil kopen kun je 10.000 of meer neerleggen, dus ach, het is die 30 euro meer dan waard.

Er is overigens iemand die praktisch alle knoppen gemapped heeft naar ableton macros, zodat je hem bijna helemaal (op het patchen na) kan bedienen met je push.
die kun je hier vinden: http://www.wemakesentz.com/blog/moog-model-15-for-ios-ableton-rack-free-download

daarnaast kun je voor modstep inmiddels ook een template voor de m15 downloaden op: modstep.net

hier ook een gave pwm demo van een gebruiker van de app (niet mijn demo) (check maar eens de sound op 2 minuten :) )
https://soundcloud.com/manowargoblin/m15-extreme-pulse-width-mod

de interface had van mij wel wat beter gekund, het is nu best veel scrollen als je een patch maakt

Dat is op zich wel zo, maar ik zie nog niet hoe je dat bevredigend oplost op het relatief kleine scherm van een tablet.

Ik moet wel zeggen dat dit zo'n app is waar de iPad Pro goed tot zijn recht komt.
Het grotere scherm is erg prettig, omdat het geheel niet zo 'priegelig' maakt en ook de pencil werkt uitstekend.

De volgende verleiding die qua apps op de loer ligt is Auria.

Is er hier al iemand die de usb3 camera connection kit heeft?
Ik zou voor m'n volgende iPad (Air 2) de Alesis IO Dock willen vervangen door de USB3 CCK + Studiomux. Werkt Studiomux via de USB3 CCK?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back