Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Thanks, gelijk binnen gehaald!!!
:okdan:
+1

En ook ineens iElectribe gekocht. Verrry nice! 1 mastereffect is nogal primitief, maar je kan er creatieve dingen mee doen - per step, per part, en te automatiseren... DM1 kan hier nog iets uit leren :okdan:

En ik ben gisteren een TouchOSC template voor Microtonic beginnen maken. Het verbaast mij dat er zo weinig templates online te vinden zijn :erm:
Nog iemand die er heeft (of weet staan)?*

*Niet voor Ableton

:erm: hmmm.. ik vind de iPad al klein..

hier een testje van mijn max patch/standalone met iPad, touchOSC en een Andromeda A6

Ben wel erg benieuwd naar de interne midi tussen verschillende apps. Is hier al een algemene protocol voor afgesproken?

.

Best weinig apps hebben midi over wifi.. die Moog wel, maar de Korg dingen weer niet. En er is iets via bluetooth, maar daar is nog geen OSX app voor.

Ik merk dat midi over wifi niet echt betrouwbaar is. Prima om een beetje te spelen, maar zelfs met een directe link met mn macbookpro(create network) in een rustige omgeving krijg ik redelijk wat glitches.
Een hardware interface lijkt me het beste voor live.

Het ging mij meer om de stand van zaken wat communicatie tussen verschillende apps betreft. Ik zie best leuke sequencers en ook leuke synths. Nou nog de mogelijkheid om te communiceren met elkaar. Zo te zien zijn ze best aardig op weg. Nou maar hopen dat iedereen het een beetje eens kan worden over een paar protocollen.

Genome midi sequencer gekocht voor ca. 11 euro. Werkt prima! Deze app kan ook synths op de Ipad sequencen, heb ik nog niet geprobeerd.

Er zit een live mode op, patterns laten loopen (als in Ableton, in een grid kan je de midi loops selecteren), en een song mode, dan speelt ie alle patterns lineair af.

Ik stuur nu midi out met een Cakewalk UM2G interface via een powered USB hub, volgens mij kan ik er dan ook nog mijn Akai MPK mini USB keyboard bijpluggen, nog niet getest. Maar dan wordt het wel weer 1 grote snoeren bende, ik denk dat ik toch maar de Irig midi koop voor 44 euro en het clean houd.

Ook maar eens kijken naar Phaedra, alhoewel ik Little midi machine nog niet goed getest heb.

Laatst gewijzigd:
Genome kan inderdaad ook iPad apps sequencen. Animoog en Molten kon ik redelijk tegelijk sequencen. Ik vind Molten alleen niet zo intuitief als DM1. Helaas is de huidige midi-in van DM1 nog te buggy. Weet iemand een goed alternatief voor Molten?

Weet iemand een goed alternatief voor Molten?
BeatMaker 2, is een universele app, voor zowel iPad als iPhone.
Is de meest uitgebreide beat making app in de store.
Erg uitgebreid en zeer goed!

Wel een wat prijzige app, namelijk € 15,99, maar zeker het geld waard.
Soms is hij wel eens in de actie voor de helft, € 7,99.

Dm-1 is ook leuk, maar die heb je al.
:D

Beatmaker 2 lijkt mij iets te zwaar hiervoor en heeft overigens geen stepsequencer. Electribe heeft geen midi-in maar modrum wel. Ik ga daar eens naar kijken, bedankt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back